Proturbo  Autodiagnoosi

Automaattilaatikon toimintaperiaate.

  • 8 Vastauksia
  • 2503 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 336
  • www.vrcf.fi
Automaattilaatikon toimintaperiaate.
« : 28.03.2015, 08:42:58 »
S80 - 00 2.5 TDI. Pitäisikö laatikon vaihtaa vapaalle kun pysähtyy esim. risteykseen.  Tuntuu niinkuin ryömittäisi liian voimakkaasti liikkeelle. Mieluimmin vaihtaa vapaalle odotellessa "vihreitä".

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikon toimintaperiaate.
« Vastaus #1 : 28.03.2015, 09:57:09 »
Normi laatikko ei vaihda vapaalle, vaan vähän ryömii. Volvoissa ollut neutral control -toiminto, joka vaihtaa vapaalle. Useimmat haluavat tästä eroon, koska siinä on pieni viive kytkeytymisessä ja jos liian nopeasti lähtee liikkeelle, voi nykäistä ja laatikko ei tykkää.

Onko tyhjäkäynti oikea?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Automaattilaatikon toimintaperiaate.
« Vastaus #2 : 28.03.2015, 10:21:23 »
S80 TDI -mallissa on vielä vanhempi 4-lovinen laatikko, jossa ei kai tuota NC toimintoa olekaan.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: Automaattilaatikon toimintaperiaate.
« Vastaus #3 : 28.03.2015, 10:53:52 »
Tuo automaattisesti vapauttava laatikko on minulla V70:ssä vm 2000. Siinä vaihteenvalitsimessa on numerot 1...4 saakka. Eli laatikko on 5-vaihteinen.  Kolme vuotta vanhemmassa toisessa Volvossani on 4-vaihteinen laatikko, jossa vapautustoimintaa ei ole. Sillä vaihdan  joskus valoissa valitsimesta vapaaĺle. Tyhjäkäyntikierrokset ovat molemmissa 900 r/min - liekö sitten liian korkeat; en tiedä mutta hyvin on pelannut minulla jo 12 vuoden ajan tuo vanhempi ilman ongelmia.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Automaattilaatikon toimintaperiaate.
« Vastaus #4 : 28.03.2015, 12:11:33 »
Kuuluu asiaan. Väärässä asennossa oleva pumpunkansi ja/tai huonot tukikumit saa aikaan melkosen hieronnan. Ehjässä autossa ei huomaa, mutta jarrulla täytyy toki seistä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 336
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikon toimintaperiaate.
« Vastaus #5 : 28.03.2015, 19:07:20 »
Kiitos vastauksista.
Mitä tarkoittaa väärässä asennossa oleva pumpun kansi? Tuo takaylätukikumi on ainakin revennyt. RPM:ää ei taida TDI koneessa saada muutettua?

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2189
  • Näillä mennään
Vs: Automaattilaatikon toimintaperiaate.
« Vastaus #6 : 28.03.2015, 19:11:53 »
etu ja taka mootorin kumit selvät. Siksi täristää.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4220
Vs: Automaattilaatikon toimintaperiaate.
« Vastaus #7 : 28.03.2015, 19:15:49 »
etu ja taka mootorin kumit selvät. Siksi täristää.
+1
Kahdella kaverilla on tuommoset samanlaiset autot, toisella on ehjät kumityynyt ja ei täristä.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 336
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikon toimintaperiaate.
« Vastaus #8 : 28.03.2015, 19:32:04 »
Tod nåköisesti. Ajettu 415 tkm ja orkkiskumit.

 

Autoracing  KL-varaosat