Carcom Oy  Elekma

Katsastuksesta löytyneitä vikoja

  • 12 Vastauksia
  • 5091 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MxD

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Katsastuksesta löytyneitä vikoja
« : 13.05.2015, 22:16:11 »
Olisi seuraavaa tiedusteltavissa:

OBD-mittaus antoi vikakoodit P0030 ja P0134 ja muistelen konttorirotan sanoneen, että toinen vikakoodeista aiheutuu ennen kattia sijaitsevasta lambda-anturin virhearvosta. Katselin tossa kauhistuneena sellaisen uuden hintaa, enkä oikein osaa sanoa onko järkevä ostaa uusi anturi vai saisinko jostain käytetyn ja varmasti toimivan käyttööni? Hinta oli Mister-autossa 141€  :o (42% alennus).

Auto on V70 II 2.4T 2001, ajettu rapiat 320tkm

Korjausaikaa saatiin 30.5. asti, takapöntön yläpelti on mädäntynyt ja se korjataan viikonlopun aikana hitsaamalla kasaan.

Saisiko näille vikakoodeille kuinka tarkkaa opastusta ilman lukijaa?

Foorumilta luin, että P0134 Ox Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 1) (Katin edessä oleva anturi)?
Entäs tuo P0030?

Auto on menossa viikonloppuna kaverille laittoon ja kerroin tilanteesta alustavasti, johon hän tokas että koitetaan saada sen anturi pelittämään putsaamalla se eka. Kannattaako edes harkita tarvikeanturia?

Pikainen apu olisi tarpeen ja erittäin suotavaa.

Kiitos jo etukäteen.
"Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä" :P

Poissa rampe13

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsastuksesta löytyneitä vikoja
« Vastaus #1 : 13.05.2015, 22:36:02 »
elä laita tarvike anturia. onkohan vikakoodi pysyvä vai voisiko vaan nollata pois ja katsastaa. takapönttö kannattaa uusia, ei niitä kannata hitsailla

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Katsastuksesta löytyneitä vikoja
« Vastaus #2 : 13.05.2015, 22:39:24 »
takapönttö kannattaa uusia, ei niitä kannata hitsailla

Jos nyt puhutaan niistä kannakkeista, voi kyllä kannattaakin hitsailla. Taitaa olla suurinpiirtein kaikissa tän ikäisissä ne takapöntön kannakkeet happamia. Ainakin mun S60 sama juttu. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa rampe13

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsastuksesta löytyneitä vikoja
« Vastaus #3 : 13.05.2015, 22:45:50 »
Jos nyt puhutaan niistä kannakkeista, voi kyllä kannattaakin hitsailla. Taitaa olla suurinpiirtein kaikissa tän ikäisissä ne takapöntön kannakkeet happamia. Ainakin mun S60 sama juttu. :D

ruuvattava kannake taitaa maksaa kympin, ei tarvii kemppiliimaa eikä harjateräksiä  :2funny:. luulen että tässä puhutaan takapöntön päällispellistä. pöntössä on usempi kerros ja päällinen on monesti aika rivon näköinen, tosin harvoin vuotavat

Poissa MxD

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsastuksesta löytyneitä vikoja
« Vastaus #4 : 13.05.2015, 22:50:01 »
ruuvattava kannake taitaa maksaa kympin, ei tarvii kemppiliimaa eikä harjateräksiä  :2funny:. luulen että tässä puhutaan takapöntön päällispellistä. pöntössä on usempi kerros ja päällinen on monesti aika rivon näköinen, tosin harvoin vuotavat

Päällispellistä joo kyse ja kyllä siellä sellanen nyrkin kokoinen hapero reikä on ja pörinä käy, niin että ala-asteen jonneilla valahtaa housuun kun lähden valoista ;)

Vikakoodia en pääse lukemaan, kun en omista lukijaa mut moottorin vikavalo syttyy uudelleen hetken päästä kun akun napa on asetettu takaisin muutaman minuutin irrotuksen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2015, 22:52:10 kirjoittanut MxD »
"Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä" :P

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: Katsastuksesta löytyneitä vikoja
« Vastaus #5 : 13.05.2015, 22:55:58 »
Jossei hieman koventuneet äänet haittaa niin otat sen pöntön pois vallan. Kulutuskin taitaa pienentyä.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa MxD

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsastuksesta löytyneitä vikoja
« Vastaus #6 : 13.05.2015, 23:02:54 »
Jossei hieman koventuneet äänet haittaa niin otat sen pöntön pois vallan. Kulutuskin taitaa pienentyä.

Aina vaan paranee, mut toi parempi osapuoli ja naapurit voivat olla eri mieltä asiasta :)

Lambda-arvoksi saatiin katsastuksessa 1,33. Runsas happipitoisuus vääristää arvoja.
"Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä" :P

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: Katsastuksesta löytyneitä vikoja
« Vastaus #7 : 13.05.2015, 23:06:28 »
Aina vaan paranee, mut toi parempi osapuoli ja naapurit voivat olla eri mieltä asiasta :)

Lambda-arvoksi saatiin katsastuksessa 1,33. Runsas happipitoisuus vääristää arvoja.
ei siitä kovat äänet tuu turbo vehkeessä, nyt ne varmasti kaikuu kovempana kun se pöhisee sinne auton pohjaan ne äänet. Mulla oli yhdellä läpivirtaavalla pöntöllä eikä siinäkään ollu mahottomat äänet.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Katsastuksesta löytyneitä vikoja
« Vastaus #8 : 13.05.2015, 23:40:22 »
Poistamalla sen pöntön ainakin ansaitsee katsastuksessa hylyn...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Katsastuksesta löytyneitä vikoja
« Vastaus #9 : 14.05.2015, 00:47:34 »
Poistamalla sen pöntön ainakin ansaitsee katsastuksessa hylyn...

Meinaatko että vain alkuperäisellä putkella saa leiman? Tai vastaavalla.

"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: Katsastuksesta löytyneitä vikoja
« Vastaus #10 : 14.05.2015, 01:19:56 »
Meinaatko että vain alkuperäisellä putkella saa leiman? Tai vastaavalla.

Ei tarvitse olla alkuperäinen vaan jos pönttö on ollut takapäässä niin se täytyy olla nytkin, oli se sitten mikä hyvänsä.

Lambda-anturia nyt ei hyödytä putsailla, rikki mikä rikki, oletettu kestoikä 200tkm on täyttynyt. Kummatkin kertomat koodit liittyy rikkinäiseen anturiin tai sitten johdot ovat poikki.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Katsastuksesta löytyneitä vikoja
« Vastaus #11 : 14.05.2015, 01:41:55 »
Ei tarvitse olla alkuperäinen vaan jos pönttö on ollut takapäässä niin se täytyy olla nytkin, oli se sitten mikä hyvänsä.

Lambda-anturia nyt ei hyödytä putsailla, rikki mikä rikki, oletettu kestoikä 200tkm on täyttynyt. Kummatkin kertomat koodit liittyy rikkinäiseen anturiin tai sitten johdot ovat poikki.

Eli suora putki kelpaa jos kuoret löytyy putkesta. Näin karkeasti ilmaistuna.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa MxD

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsastuksesta löytyneitä vikoja
« Vastaus #12 : 14.05.2015, 10:13:50 »
Sillä lailla, ei siis suoraa putkea. Toivotaan että molemmat viat johtuvat hajonneesta lambdasta edessä. Vaikkei tuo katin jälkeinen anturi enää paljon tulisi kustantamaan, mutta se yhteissumma nollauksineen päivineen tulee jo maksamaan helvetisti.  :(

Tiliä odotellessa siis.

Kiitokset lukuisista avuista, eiköhän tällä päästä taas huomenna ja lauantaina eteenpäin  :hello:
"Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä" :P

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy