Futurez  Kulkukoira

S80 jarrut, kuinka iso ero alkuperäisosan ja tarvikeosan kestossa?

  • 17 Vastauksia
  • 5067 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14952
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Hmm.

Onko olemassa oikeata "OEM" -nimistä jarrulevyä?
On ja se myydään aina sen merkin varaosatiskiltä mihin sitä olet hakemassa.

Valmisti alkuperäisen varaosan kukahyvään niissä on laaduntarkkailu ihan erilainen kuin niissä valmistajan omiin paketteihin menevien, vaikka ei nekään mitään sekundaa ole vaan valmistaja antaa speksit alihankkijalle ja tämä tekee niiden mukaan ja jos eivät ole toleranssissa menevät hylkyyn tai sitten alihankkijan omien rajojen sisässä omiiin lootiin ja varaosa tiskille... tästä toleranssin erosta juuri johtuu se että isojen volvojen käsi/seisontajarru ei toimi koskaan koska se mekanismi on niin saamarin tarkka.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
varmasti on hyviäkin tarvikeosia ja joskus jopa parempia kuin oem osat. mutta millä ne hyvät erottaa huonoista.. oem osien laatu sensijaan on aina sama ostitpa netistä toiselta puolelta palloa tai lähimmästä merkkiliikkeestä.

Tarvikeosien valmistajalla ja myyjällä on vapaat kädet laadun suhteen kun taas oem osien kanssa kaikki on dokumentoitu ja määritelty tiukasti. prosessikuvaus melkeinpä määrittelee tehtaan vessapaperin pehmeydenkin;-) hyvä esimerkki oli bridgestonen ensiasennusrenkaat yhdessä mun prätkässä. Ne oli aivan erit kuin rengasliikkeissä myytävät "vastaavat" bridgestonet. Jopa vyöhykkeiden määrä oli eri ja luonnollisesti kovuudet. Prätkäalan lehdet oli lopulta huomanneet mystisen pienen kirjainyhdistelmän joilla renkaat pystyi erottamaan toisistaan. Kävi ilmi että yamaha oli halunnut parempaa kestävyyttä ja teetättänyt oman version :) ilmeisesti tällainen versiointi on jopa renkaissa tuikitavallista koska kumpikaan pukari ei vaivautunut markkinointimateriaaleissaan asiasta mitään sanomaan edes pienellä printillä

Edit: niin muuten noiden renkaiden tapauksessa se tehtaan versio oli huonompi ;D sporttipyörässä kulutuskestävyys ei ole tärkein..
Edit edit: voi h*mmetti. Olin tuohon ekaan edittiin laittanut väärin. siis se tarvikerangas oli parempi. oem rengas oli kauhea. mutta tässä mun kirjoituksessa olikin pääpointti siinä että tarviketavara voi olla aika eri kamaa vaikka on sama tehdas ja sama komponentti nimellisesti
« Viimeksi muokattu: 22.03.2016, 14:35:13 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Tulipa sattuneista syistä tarkasteltua alkuperäisen pyörännavan ja SKF -merkkisen tarvike pyörännavan eroja. siis pyöränlaakeri kyseessä. Alkuperäisessä laippa johon vanne pultataan kiinni on kevennetty. SKF tarvikenavassa laippa on tasavahva ilman mitään kevennyksiä. Syyt voi hyvin arvata. SKF on oikaissut koneistuksen (lue: hinnan) vähentämiseksi. Volvo sensijaan on keventänyt tuota laippaa pyörivien massojen ja jousitetun massan vähentämiseksi. Saavutettu etu ei ehkä ole ollut suurensuuri mutta silti Volvo ei ole tinkinyt.

Että tässä se taas nähtiin tämä "sama tehdas, sama laatu" asia.

Edit: tarkemmin katsottuna oem navan laippa on valua. Jokatapauksessa kevennetty kun taas skf tarvikkeesta kevennys puuttuu tyystin. Skf on tehnyt laipan koneistamalla. Painossa varmasti selvä ero. Sata/satoja grammoja(?)
« Viimeksi muokattu: 22.03.2016, 15:04:53 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Samppasport  Futurez