varmasti on hyviäkin tarvikeosia ja joskus jopa parempia kuin oem osat. mutta millä ne hyvät erottaa huonoista.. oem osien laatu sensijaan on aina sama ostitpa netistä toiselta puolelta palloa tai lähimmästä merkkiliikkeestä.
Tarvikeosien valmistajalla ja myyjällä on vapaat kädet laadun suhteen kun taas oem osien kanssa kaikki on dokumentoitu ja määritelty tiukasti. prosessikuvaus melkeinpä määrittelee tehtaan vessapaperin pehmeydenkin;-) hyvä esimerkki oli bridgestonen ensiasennusrenkaat yhdessä mun prätkässä. Ne oli aivan erit kuin rengasliikkeissä myytävät "vastaavat" bridgestonet. Jopa vyöhykkeiden määrä oli eri ja luonnollisesti kovuudet. Prätkäalan lehdet oli lopulta huomanneet mystisen pienen kirjainyhdistelmän joilla renkaat pystyi erottamaan toisistaan. Kävi ilmi että yamaha oli halunnut parempaa kestävyyttä ja teetättänyt oman version

ilmeisesti tällainen versiointi on jopa renkaissa tuikitavallista koska kumpikaan pukari ei vaivautunut markkinointimateriaaleissaan asiasta mitään sanomaan edes pienellä printillä
Edit: niin muuten noiden renkaiden tapauksessa se tehtaan versio oli huonompi

sporttipyörässä kulutuskestävyys ei ole tärkein..
Edit edit: voi h*mmetti. Olin tuohon ekaan edittiin laittanut väärin. siis se tarvikerangas oli parempi. oem rengas oli kauhea. mutta tässä mun kirjoituksessa olikin pääpointti siinä että tarviketavara voi olla aika eri kamaa vaikka on sama tehdas ja sama komponentti nimellisesti