Autoracing  KL-varaosat

Opel ascona -80 2.0 16V-->b5254 suunnittelua

  • 23 Vastauksia
  • 8429 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Opel ascona -80 2.0 16V-->b52** suunnittelua
« Vastaus #15 : 24.11.2017, 20:07:19 »
Oliskohan 20V-koneissa kolotut männät ja 10V-koneissa tasapäiset... Jos oli noin, niin syytä ottaa huomioon.

...
Mulla tais olla muovi tallessa puolien päälle missä on vaan DOHC teksti ilman mainintaa 10v tai 20v.

Ainakaan vanhemmissa tinakoneissa 10V-koneen "DOHC"-muovia ei saa 20V-koneisen kanteen mitenkään perin, ne on aivan erilaiset...Helpompi jättää kokonaan pois.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Opel ascona -80 2.0 16V-->b52** suunnittelua
« Vastaus #16 : 24.11.2017, 20:29:28 »
kiinostava projekti joskus A Mantaan laitettiin b20et liikkus kyllä vilkkaasti sen jalkeen tosin koskaan sitä ei katsastettu :D (pelto auto) ;)

mitä tuo edes painaa verraten vaikka 200 sarjalaiseen volvoon :-\
kiitoos ja anteeks.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel ascona -80 2.0 16V-->b52** suunnittelua
« Vastaus #17 : 25.11.2017, 02:06:33 »
Tää on vissiin niitä kolmelta aamuyöstä hitsauskuvia feat. Jaffa instassa? :D
Eiks sinnekin tinakone, vaikka S/V40:sestä nelimukinen?


Juu sama @anssi121  :D en mie tinahommiin kehtaa vielä sotkeutua, kaveripiiristä löytyy näitä vinomiehiä enemmän niin hoituu helpommin tämä tieto/varaosapuoli.

/offtopikin katkaisu osaltani.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2017, 02:54:23 kirjoittanut Amanssi »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel ascona -80 2.0 16V-->b52** suunnittelua
« Vastaus #18 : 25.11.2017, 16:22:50 »
Oliskohan 20V-koneissa kolotut männät ja 10V-koneissa tasapäiset... Jos oli noin, niin syytä ottaa huomioon.
totta..J mallisilla venttiileillä ei pitkälle ajeta
mitä tuo edes painaa verraten vaikka 200 sarjalaiseen volvoon :-\
olikohan b asconan omamassa jotain 900kg luokkaa.tosin tästä karsiutuu aika paljon painoa pois. Cih ja b5254 varmaan painoltaan lähellä toisiaan.
/offtopikin katkaisu osaltani.
ihan turhaan. Omasta puolestani tähän topiciin voi ja pitää laittaa kaikki ideat ja vinkit koskien ascona/manta/kadett muutoksista volvokoneiseksi, sekä yleensäkkin muutokset em. autoimalleihin. Etujarrut 1030/1031 perän asennuksista..vaihdelaatikot.. kaikki
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1071
  • vapari
Vs: Opel ascona -80 2.0 16V-->b52** suunnittelua
« Vastaus #19 : 25.11.2017, 17:13:27 »
Niin, muita edullisia laatikoita kuin se 260Z ja volvon m46/m47.. löytyy sit pienemmistä bemareista eli 318/320 esimerkiks.
Niitä saa jo ihan puoli ilmasiks (parhaimmillaan löytyny 50€ hintaan) melkeenpä - ei yhtä nopeita, kestäviä kuin 260Z (tai vastaava ZF), mut toimii varmaan tämmösessä projektissa oikein hyvin.

Jos pystyy itse sorvaamaan keskitysholkin romulohko-laatikko välille (eli keskittää kytkinakselin kampiakseliin nähden), ja hitsaamaan kytkinkopan niin pääsee kyllä halvalla laatikon kanssa. Tai jos voi teetättää jollain edullisesti.

Ja jos aikoo läppärungot laittaa, niin silloin melkeinpä paras laittaa megasquirt / atecu v3.
 Ei riitä volvon ecun seoksen korjaus , ja jos maffin jättää pois niin käyttää tiettyä peruskarttaa tällöin ja tehoja jää uupumaan kun ennakkokartta on melko paljon myöhäsemmällä.

Toki johtosarjan voi tehdä myös sit siistimmin kun ei tarvitse sovitella esim. 850 johtosarjaa sinne asconan konehuoneeseen.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel ascona -80 2.0 16V-->b52** suunnittelua
« Vastaus #20 : 25.11.2017, 18:16:38 »
Niin, muita edullisia laatikoita kuin se 260Z ja volvon m46/m47.. löytyy sit pienemmistä bemareista eli 318/320 esimerkiks.
Niitä saa jo ihan puoli ilmasiks (parhaimmillaan löytyny 50€ hintaan) melkeenpä - ei yhtä nopeita, kestäviä kuin 260Z (tai vastaava ZF), mut toimii varmaan tämmösessä projektissa oikein hyvin.

Jos pystyy itse sorvaamaan keskitysholkin romulohko-laatikko välille (eli keskittää kytkinakselin kampiakseliin nähden), ja hitsaamaan kytkinkopan niin pääsee kyllä halvalla laatikon kanssa. Tai jos voi teetättää jollain edullisesti.

Ja jos aikoo läppärungot laittaa, niin silloin melkeinpä paras laittaa megasquirt / atecu v3.
 Ei riitä volvon ecun seoksen korjaus , ja jos maffin jättää pois niin käyttää tiettyä peruskarttaa tällöin ja tehoja jää uupumaan kun ennakkokartta on melko paljon myöhäsemmällä.

Toki johtosarjan voi tehdä myös sit siistimmin kun ei tarvitse sovitella esim. 850 johtosarjaa sinne asconan konehuoneeseen.
luulen että laatikko valikoituu lähinnä sen perusteella että koko olisi omegan r25/28 koko luokkaa ja sovitus tapahtuu juurikin romulohkolla josta tehdään tukeva jigi, pinnat koneistetaan ja osat viedään tig hitsarille.

Ohjaus voisi ehkä olla atecu, kms, ms ym. Mutta niitä pähkäillään kun on sen aika.

Imusarjakin vielä auki, luultavasti omatekele plenumi tai jotain.

Eilen konttorilta kysyin ja näyttivät vihreää valoa projektille ja olivat innoissaan selvittelemään kunhan tietävät autosta enemmän. Lupasivat myös selvittää mitä pitää vaihtaa asconaan.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel ascona -80 2.0 16V-->b52** suunnittelua
« Vastaus #21 : 26.11.2017, 15:18:00 »
ihan turhaan. Omasta puolestani tähän topiciin voi ja pitää laittaa kaikki ideat ja vinkit koskien ascona/manta/kadett muutoksista volvokoneiseksi, sekä yleensäkkin muutokset em. autoimalleihin. Etujarrut 1030/1031 perän asennuksista..vaihdelaatikot.. kaikki

No jos kerta ihan luvan kanssa  :D eilen tosiaan sain 740 volvon elimenluovuttajaksi B230 koneella ja m47 lootalla. Ois tarkotus hyödyntää tuota kanttia mahdollisimman pitkälle, ajatus olisi mm. kaventaa taka-akseli ja kikkailla se kadettiin kiinni. Koneesta ei vielä tietoa, että laittasko pystyyn vai vinoon, pystytyshän voisi onnistua B20:n kytkinkopalla?

Tulipeltiä ja kardaanitunnelia saa silputa varmaan aika huolella, mutta eipä haittaa, nyt ei olla museoautoja tuhoamassa.

Hommaa jarruttaa nyt vain lupa-asiat, Opelilta tulleessa paprussa lukee vertailumoottorina 1.9S 90hv, vaikka näitä kadetteja on FIA:n luokituspapereiden mukaan 106hv versioinakin tehty. Tuo 106hv + 20% niin menis kivasti vinokone rajojen sisään.

Tästä projektista tulee ehkä napattua pari vinkkiä talteen  ;D https://cruisingnight.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=22

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel ascona -80 2.0 16V-->b52** suunnittelua
« Vastaus #22 : 26.11.2017, 23:42:26 »
No jos kerta ihan luvan kanssa  :D eilen tosiaan sain 740 volvon elimenluovuttajaksi B230 koneella ja m47 lootalla. Ois tarkotus hyödyntää tuota kanttia mahdollisimman pitkälle, ajatus olisi mm. kaventaa taka-akseli ja kikkailla se kadettiin kiinni. Koneesta ei vielä tietoa, että laittasko pystyyn vai vinoon, pystytyshän voisi onnistua B20:n kytkinkopalla?

Tulipeltiä ja kardaanitunnelia saa silputa varmaan aika huolella, mutta eipä haittaa, nyt ei olla museoautoja tuhoamassa.

Hommaa jarruttaa nyt vain lupa-asiat, Opelilta tulleessa paprussa lukee vertailumoottorina 1.9S 90hv, vaikka näitä kadetteja on FIA:n luokituspapereiden mukaan 106hv versioinakin tehty. Tuo 106hv + 20% niin menis kivasti vinokone rajojen sisään.

Tästä projektista tulee ehkä napattua pari vinkkiä talteen  ;D https://cruisingnight.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=22
kannattaa hommata 240 perä. Pikku muokkauksella sopi volvon tukivarret kadettiin...ei iso homma.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel ascona -80 2.0 16V-->b5254 suunnittelua
« Vastaus #23 : 28.11.2017, 13:36:49 »
Alotusviestissä linkki missä pari kuvaa ja mihin lisään kuvia
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

RallyBaron  Samppasport