ihan turhaan. Omasta puolestani tähän topiciin voi ja pitää laittaa kaikki ideat ja vinkit koskien ascona/manta/kadett muutoksista volvokoneiseksi, sekä yleensäkkin muutokset em. autoimalleihin. Etujarrut 1030/1031 perän asennuksista..vaihdelaatikot.. kaikki
No jos kerta ihan luvan kanssa

eilen tosiaan sain 740 volvon elimenluovuttajaksi B230 koneella ja m47 lootalla. Ois tarkotus hyödyntää tuota kanttia mahdollisimman pitkälle, ajatus olisi mm. kaventaa taka-akseli ja kikkailla se kadettiin kiinni. Koneesta ei vielä tietoa, että laittasko pystyyn vai vinoon, pystytyshän voisi onnistua B20:n kytkinkopalla?
Tulipeltiä ja kardaanitunnelia saa silputa varmaan aika huolella, mutta eipä haittaa, nyt ei olla museoautoja tuhoamassa.
Hommaa jarruttaa nyt vain lupa-asiat, Opelilta tulleessa paprussa lukee vertailumoottorina 1.9S
90hv, vaikka näitä kadetteja on FIA:n luokituspapereiden mukaan 106hv versioinakin tehty. Tuo 106hv + 20% niin menis kivasti vinokone rajojen sisään.
Tästä projektista tulee ehkä napattua pari vinkkiä talteen
https://cruisingnight.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=22