Carcom Oy  Elekma

850 automaatin irroitus / vaihto

  • 5 Vastauksia
  • 3586 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
850 automaatin irroitus / vaihto
« : 19.09.2011, 13:15:04 »
Pitäisi pihassa olevista kahdesta kasipätkästä kasata yksi ehjä. Mutta automaattien kanssa ei ole niin kokemuksia.
Elikkä autot on:
-854 2.5 20V -91 Laatikko rikki
-854 2.5 10V -93 Nokkahihna mennyt motarilla mutta ehjä laatikko

-Onkohan noiden sopivuudessa keskenään mitään ongelmia?
-Tiedän että manuaalilaatikko mahtuu tulemaan korin ja apurungon välistä  kun apurunkoa pudottaa kuskin puolelta alaspäin. Mahtuuko automaattikin?
-Miten loota lähtee irti moottorista, onko samalla tavalla kuin manuaalissa että vaihdelaatikon ja koneen väliset pultit irti ja vetoa?
-Mites vetoakselit?
-Muuta huomioitavaa? ???

Näihin jos saisi vastauksia niin oltaisiin taas hieman viisaampia :hello:



Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850 automaatin irroitus / vaihto
« Vastaus #1 : 19.09.2011, 13:26:19 »
Kun konetta ja lootaa irroittelee toisistaan, turbiinin kanssa pitää varoa. Ihan miten vaan nykien ja vääntäen ei siis pidä irroitella. Näin ainakin TDI:n kohdalla kun tuota laatikkoa irroittelin. Vetoakselit lähtevät laatikon päästä vetämällä.

Me tosin nostimme purkuautosta koko moottori/laatikkopaketin yläkautta pois kun turhat esteet oli jo purettu. :)

Mutta nämä kokemukset siis TDI + aw50-42 yhdistelmästä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatin irroitus / vaihto
« Vastaus #2 : 20.09.2011, 13:06:16 »
Alfamerin oppaassa on aika hyvät ohjeet tähän. Ilmeisesti hankalin vaihe on nimenomaan tuon laatikon irti vetäminen suorassa ::)

Poissa Perkkio75

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatin irroitus / vaihto
« Vastaus #3 : 22.09.2011, 23:32:16 »
ota se paketti yläkautta pois,onse kova homma sieltä alakautta kikkailla sitä laatikkoa,kasipätkän pata+laatikko nousee yllättävän kivuttomasti yläkautta pois.alakautta joutuu jokatapauksessa löysään kaiken mahdollisen ja ei tahdo tulla sittenkään pois,itse joskus kans lueskelin sitä kyseistä opusta mutta meni sellaiseksi kikkailuksi että nostettiin koko paketti pois,oli helppo sit samalla puhdistella paikat ja tarkistaa letkut moottorista,kun vaihtoi kytkinlevyn.

Poissa seiskakymppitdi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 356
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatin irroitus / vaihto
« Vastaus #4 : 24.09.2011, 09:52:02 »
Lähtee se laatikko alakauttakin pois apurunkoa raottamalla, vasemmalta puolelta. Turbiini kannattaa irrottaa vetolevystä, niin ei öljypumpun käpälät katkea irrottaessa tai takaisin laittaessa. TDI:ssä onnistui ainakin startin reiästä. Vetoakselit tosiaan lähtee vetämällä/kampeamalla irti. Vetäessä kannattaa varoa hajoittamasta sisintä niveltä. Se on suhteelisen mielenkiintoinen kasata takaisin. Painava murikkahan se on käsitellä auton alla, mutta apurungosta saa hyvin tukea.
Vain automaatilla

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 automaatin irroitus / vaihto
« Vastaus #5 : 24.09.2011, 15:18:34 »
Joo kun ei oo mitään moottorinostimia tai taljaa niin ainoaksi vaihtoehdoksi jäisi auton nostaminen ja vaihdelaatikko alakautta. ::)

 

Samppasport  Futurez