Minusta remmi on oikein tehtynä paras, koska "adaptoituu" aina akun muotoon.
Oikein tehdyllä tarkoitan siis:
- Oikeasta, riittävän kestävästä kuormaliinasta tehtyä remmiä
- Remmissä on kumipinnat kohdissa, joista vastaa akun kulmiin (tai yleensä mihinkään)
- Kiinnitys/kiristys on semmoinen, että kestää vetää ihan oikeasti tiukkaan, eikä kuormita remmiä epätasaisesti
Todella monessa Toyotassa on se akun yli menevä rauta, jossa on kulmapalat akun hartioihin. Se on kans idioottivarma, mutta annas kun käy vain yhdenmalliselle ja kokoiselle akulle...

Ainakin työkaverin autossa katsuri hyväksyi remmin, joka oli tehty 10tkg kuormaliinasta ja akun päällä oli 5mm. paksu kumimatto remmin alla. Remmi oli toisesta päästään runkopalkkiin pultatussa "lenkissä" ja toisessa päässä oli samantapainen, mutta pultilla kiristettävä. Veto remmiin tuli tasaisesti ja sen sai kiristettyä kyllä niin tiukkaan, että varmaan 8.8 pultti tai akun kansi antaa ensin periksi ennenkuin remmi.
