Nuukuuksissani en malttanut ostaa tuota Kränzleä vaan ostin samoilla spkekseillä olevan Kärcher K7 FC Plus pesurin. Siihen lisäksi 10 metrin jatkoletkun. Nyt pesuri on tallissa puoli kiinteällä asennuksella ja letku seinällä telineessä. Siitä vain nappaa kahvan käteen ja pesemään. Vaahdotuksen ja kuivauksen kera n. 10 minuutin homma per auto.
K7:n teho oli ehkä lievä pettymys, sillä tiedän miten "oikea" pesuri antaa vettä. Tämä on sellainen "tupla tehot ja vääntö" kaikista halvimpaan verrattuna, mutta saman verran antaa anteeksi ammattitason isolle pesurille. Puhdasta kuitenkin tulee ja helppo on käyttää. Kahvasta saa säädettyä painetta alemmaksi elektronisesti ja laitettua pesuaineen päälle.
Eilen pesin venettä ja kokeilin ensimmäisen kerran pyörivää suutinta. Normisuutin, pyörivä suutin ja pesuaineannostelu ovat samassa kahvassa ja eri suuttimet valitaan vain kahvaa pyöräyttämällä. En meinannut uskoa silmiäni. Olin pessyt veneen lattiaa jo jonkin ajan täydellä paineella viuhkasuuttimella ilman merkittävää tulosta. Sitten pyörivällä suuttimella kaikki lika ja noki lähti irti aivan pienellä vaivalla. Olen mykistynyt. Tuon kanssa pitää olla vähän tarkkana, ettei se vie teippauksia mukanaan. Nyt olen jo kovasti tykästynyt Kärcheriin.

Kärcher on muuten merkittävästi halvempi kuin Kränzle ja kahva on mielestäni parempi ja helpompi käyttää. Lisäksi Kärcheriin löytyy jos jonkinlaista lisälaitetta, jotka on helppo vaihtaa pikaliittimeen. Kränzleen joutuu ostamaan hinnan kiroissa olevat pikaliittimet erikseen.