Proturbo  Autodiagnoosi

volvo 760 automaatista...

  • 24 Vastauksia
  • 6323 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Naatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #15 : 10.01.2012, 18:03:30 »
Ei sekoile muuten, mutta vaikka jos kitkapinnat olisi mennyt niin kyllähän se vaihtaisi normaalisti ylivaihteelle mutta se luistais vaan... Entä ylivaihteen solenoidi? Se epäilyttää ja kysynki että tuleeko sinne virta kun kääntää virrat päälle?

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #16 : 10.01.2012, 19:21:50 »
Solenoidille pitää tulla kokoajan 12v ja sen kuuluu naksahtaa kun, virrat kytketään siihe voi kokeilla vaikka hyppylangalla.Kai sen jotain vastustakin piti näyttää ois ollut jotain 13ohmia+-4ohmia. Minulta kun, oli nuo pinnat loppu niin ei ollut ylivaihdetta eika turbiini lukkoa.Muuten aski toimi moitteetta vaikka ventttiilikoneisto oli täynnä sontaa.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #17 : 29.01.2012, 23:46:37 »
Taitaa olla sama auto nyt minulla  :D
Edelleen vaivaa tuo että 4-vaihde ei kytkeydy päälle kunnolla. Kun kiihdyttää reilummin 120km/h tai yli ja löysää kaasun niin silloin menee 4-vaihde lähes aina päälle. Tai tasakaasulla ajelee niin n. 130km/h kohdalla menee nelonen silmään. Mutta jos ajaa esim. reilua satasta niin ei vaihda neloselle.
Vaihdekepin napin johdot näytti olevan poikki, eli ei ole ainakaan siinä napissa vika. Kickdown vaijeri on myös mielestäni säädetty oikein.
Sellainen tuli itsellä mieleen tuossa että kun ABS:t ei toimi näköjään ollenkaan tuossa niin puuttuukohan laatikolta nopeus signaali? Vai tuleeko sinne edes sellaista? Uudemmassa bmw:ssä ainakin teki samalla tavalla kun se anturi hajosi josta tulee laatikolle signaali.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #18 : 31.01.2012, 20:50:00 »
Tuonne vaihteistoon menee vain 2johtoa eli juuri tuo ylivaihde solenoidin ja sitten pakkivalon ei muita.Oletko kokeillut jos tuota kickdownvaijeria löysää reilusti? Sitten kuin se vaihde menee päälle niin pysyykö se päällä vai pudottaako ikäänkuin se vaihteisto sen pois kun kaasua lisää?

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #19 : 31.01.2012, 21:48:05 »
Vaijeri oli todella löysällä kun tuo auto mulle tuli ja säädin sitä sitten vähän tiukemmalle, ei vaikutusta.
Sitten kun vaihde menee päälle se kyllä pysyy päällä kun on nopeutta, jos hiljakseen laskee nopeutta niin vähän töksäyttäen jossain 90km/h kohdalla tippuu nelonen pois päältä.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #20 : 09.02.2012, 22:17:22 »
Tänään nyt vielä testasin varmuuden vuoksi ja otin koko kickdown vaijerin irti, ei vaikutusta  >:(
Ja nyt kun tuota tarkemmin miettii niin kyllä se nelonen sitten tippuu pois päältä kun lisää kaasua.
Voiko aiheutua huonosta öljystä tai öljyn määrästä?
« Viimeksi muokattu: 09.02.2012, 22:19:26 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #21 : 10.02.2012, 16:27:36 »
Jos ei tähän mennessä ole öljyjä kahtottu niin aika tehokasta vianhakua. Mutta jos siellä on öljyä, on askijumppaa tiedossa käytännössä varmasti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #22 : 10.02.2012, 16:56:22 »
On siellä siis öljyä ne on katsottu, vähän enemmän vaan saisi olla joten meinasin sitä että onko se kovinkin tarkka siitä öljynmäärästä?
Ja öljy oli ruskeaa, ei varmaan pitäisi?

Petro canadan atf d3m:ää olisi pönttö uskaltaako sitä laittaa? Jos ihan huuhtelemalla vaihtaisi.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #23 : 10.02.2012, 22:42:40 »
Meikäläisen kokemus aisinin askeista sanoo, että kovin kranttuja eivät öljymäärästään ole, mutta öljyn laatu vaikuttaa sitäkin enemmän.

Jos purkin kyljessä lukee ATF, en näe syytä, miksei se näin aataminaikuisessa askissa toimisi.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #24 : 11.02.2012, 18:51:48 »
On siellä siis öljyä ne on katsottu, vähän enemmän vaan saisi olla joten meinasin sitä että onko se kovinkin tarkka siitä öljynmäärästä?
Ja öljy oli ruskeaa, ei varmaan pitäisi?

Petro canadan atf d3m:ää olisi pönttö uskaltaako sitä laittaa? Jos ihan huuhtelemalla vaihtaisi.

Huuhteluvaihto laatikolle heti mars!  Varaa siihen sellaiset 12-14L Ford Mercon ja Dextron II D/E luokituksen täyttävää öljyä. Mobil ATF220 täytää juurikin ne vaatimukset (muitakin on).
Väärä öljy voi aiheuttaa lootan luistamista.

Näköjään speksien osalta tuo tuo kanadan petrooli firman ölppäkin käy...

Ja laatikkoöljyn tulee olla punaista. Jos se on ruskeaa ja haisee palaneelle, niin lootajumma voipi olla piakkoin esillä.

Joko täällä tai museossa avauduin omasta AW71L lootan temppuilusta kuumilla keleillä.
Nykyisin vaihdan laatikkooljyt 20tKm välein. Niin ei temppuile ja öljyt pysyvät kirkkaina.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron