Hei!
Ongelmana olisi ilmeisesti löysä hammastanko. Oireet ovat seuraavat: Hitaassa vauhdissa kääntyessä jyrkästi ratti täristää selvästi. Lisäksi maantievauhdissa, kun nopeus nousee satasen pintaan, niin ratti alkaa täristämään voimakkaasti ja tuntuu että auto lähtii käsistä. Ulommat ja sisemmän raidetangon päät on tunnusteltu ja yksi ulompi vaihdettiin, mutta ei auttanut ongelmaan. Paikallaan, kun nytkyttää rattia, kuuluu selvää välystä renkaita kuunnellessa. Lisäksi välyksen huomaa, kun heiluttaa ratin akselia. Lisäksi renkaat alkavat olemaan aika finaalissa ja aurauskulmatkaan eivät ole optimaaliset. Auto on kuitenkin koko kesän kääntynyt ihan normaalisti samoilla aurauskulmilla. Auraus jopa vähän harotti, jonka korjasin nyt ensiavuksi auraukselle silmämunalla ja mittanauhalla.
Nosti etupäätä ylös ja ohjausvaihde näyttäisi olevan ilmeisesti TRW:n P9127308, jonka kiristys on ilmeisesti alla olevan kuvan mukainen. Jos joku tietäisi, että miten ja millä työkalulla tätä käytännössä saisi kiristettyä, olisin suuresti kiitollinen!

.jpg&width=&height=)
Tiedän jo, että ohjausnivel pitäisi käytännössä ottaa irti autosta tai ainakin laskea jonkin verran alaspäin.