Samppasport  Futurez

240 B230FT

  • 662 Vastauksia
  • 309482 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2036
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #660 : 04.07.2025, 19:28:55 »
Jaa se, no sehän se tuossa juuri onkin mitä on tarpeen muuttaa. Samalla täytynee vähän madaltaa sivuosia, niin saa massiivisuutta pois. Mutta rullaillaan tämä kesä nyt noin.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2036
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #661 : 17.07.2025, 07:42:28 »
Jo aiemmin on tullut tässä topicissa mainittua talviauto, kun se otsikon auton kesäauto statuksen vuoksi on oltava, joten talviauto vol.3 ei näillä näkymin saa omaa topicia.

940 tuli ostettua Sulo Vilen tyyppisellä kaupalla, mutta korimalli osoittautui heti alkuun vääräksi. Välillä on tarve kuskata rumpusettiä ja ties mitä kaikenlaista isompaa, niin porrasperä ei ollut tähän se paras ratkaisu. Tarttuipahan sitten matkaan kone vikainen mk2 v70, josta nyt saa leivottua toivottavasti kohtuu rahalla taloon kakkosauton (tai siis kolmos, 240 ollessa se ykkönen) ja itselle sen jo mainitun talviauton. Teknikkana B5244S ja automaatti laatikko. Kori ei päältä päin ole kamalimmasta päästä; Koko korissa kaksi pientä painaumaa, ja perinteiset, mutta vasta alkavat kukkimispaikat maalipinnan alla.

Koneesta mennyt kierokangen laakerit, jotka vaihdan ensin, mutta jos se ei siitä tokene niin vaihdetaan koko pata. Kyseessä kuitenkin ennen vikaantumista juuri katsastettu auto ja olipa jakopääkin laitettu n. 10tkm sitten. Etuiskarit, laturi ja startti uusittu myös.




 
Sisusta pesty ja otsonoitu kertaalleen.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2025, 07:47:10 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2036
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #662 : 27.07.2025, 18:26:07 »
Vaihtelin kk laakerit, pesin öljypohjan niin hyvin kun sain. Liuotin myös enimmät karstat pois ja öljypohjan asennuksen jälkeen huuhtelin moottorin löpöllä. Koneeseen meni 0w-30 öljyt, joilla mittasin öljynpaineet.  Tyhjäkäynnillä painetta oli 2,5bar, ja 2500rpm jälkeen aina yli 4000rpm paine oli 6bar, josta se ei enää noussut, ylipaineventtiili lienee aukeaa siinä vaiheessa? Minimi paine pitää ilmeisesti olla 3,5bar @ 4000rpm. Teen vielä uuden öljynvaihdon, tarkoitus oli vaan testata ja huuhtoa näillä öljyillä ja sitten vaihtaa varsinaiset ölpät koneeseen.

Sain ajettua auton talliin, vaihtelin apparin puolelle etujousen ylälautasen, joka oli suorastaan vaarallisessa kunnossa.

Tolpan alapultit avattuani tolppa paukahti vetaria päin. Laitoin jousipuristimet, jotta paine hellitti ja nostin tolpan pois.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Futurez  Kulkukoira