Cabriosta tehtiin useampi prototyyppi, tämä malli oli EBS:n proto, lopullinen toimittaja oli eri firma joka kuitenkin taisi mennä konkurssiin ennen avomallin tuotannon alkamista. Valmistelut olivat kuitenkin pitkällä, kun Volvo haki tyyppihyväksynnät ym. jo autoille. Volvo olisi kuitenkaan tuskin tehnyt tuohon aikaan cabriota ilman ns. oikeaa turvakaarta turvallisuusaspektit huomioiden, joka tuosta promokuvissa olevasta yksilöstä löytyy.
Jos ei kukaan jaksanut katsoa noita videoita, niin tuo 850:n T5R:n keltainen ikoninen väri oli 480 cabriolle varattu. Jan Wilsgaard oli sen bongannut, ja vaatinut omaan projektiinsa

Oli kuulemma aika määrätietoinen heppu.
Valkoinen yksilö on asunut tallin perällä nyt aika pitkään, ja pikkuhiljaa luopunut osistaan jotta toinen saadaan pidettyä ajossa. Pian taitaa olla edessä auton lyöminen osiksi ja realisointi
