Samppasport  Futurez

"860" 2.9 -96

  • 38 Vastauksia
  • 6316 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 15075
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: "860" 2.9 -96
« Vastaus #30 : 07.06.2025, 18:25:31 »
Myöhästyneet onnittelut esimerkillisestä leimauksesta.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa V850

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • www.vrcf.fi
Vs: "860" 2.9 -96
« Vastaus #31 : 07.06.2025, 18:38:29 »
Aivan loistavaa rakentelua

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2453
  • www.vrcf.fi
Vs: "860" 2.9 -96
« Vastaus #32 : 08.06.2025, 09:32:11 »
Resonanssiäänestä voi päästä eroon laittamalla viimeisen pätkän sisään sellaisen kierteisen nelisivuisen x:n.

Vaikkapa kaksi 90 asteen kulmaan kantattua peltiä, ja hitsaa ne siitä kantista yhteen. Kiertää mutkalle ja putken sisään.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8107
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: "860" 2.9 -96
« Vastaus #33 : 08.06.2025, 10:36:07 »
Resonanssiäänestä voi päästä eroon laittamalla viimeisen pätkän sisään sellaisen kierteisen nelisivuisen x:n.

Vaikkapa kaksi 90 asteen kulmaan kantattua peltiä, ja hitsaa ne siitä kantista yhteen. Kiertää mutkalle ja putken sisään.
Se oiskin aika helppo kokeilla. Tosin onko tuon kanssa pituudella ja kierteiden määrällä väliä? Häntäputki ei ole kovin pitkä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: "860" 2.9 -96
« Vastaus #34 : 08.06.2025, 14:45:50 »
Myöhästyneet onnittelut esimerkillisestä leimauksesta.
Täältä samaa myös.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8107
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: "860" 2.9 -96
« Vastaus #35 : 11.06.2025, 00:42:03 »
Vajaa 300km tullut ajoa, eikä vielä mitään suurempia. Oikean sisemmän murroksen klemmarin vaihdoin, koska sieltä oli tullut hieman rasvaa välistä. Takaluukkuun puolestaan uudet pumput, toinen oli vielä alkuperäinen. Pahemmin ei ole vielä tullut annettua kenkää, koska tankissa on sekoitus ~3 vuotta vanhaa bensaa, tuoretta 95 ja ennen katsastusta tankattua 98.

Pakoputkenjyminään kokeilin huvikseni Helmholtz-resonaattori tekoa, eli sopivan pituinen putki 90 asteen kulmassa pakoputken linjaan nähden. Kylmänähän ei ole minkäänlaista jyminää, vaan tulee putkiston lämpeämisen myötä. 55mm putkella tehtynä vaikutus on korvakuulolta suht marginaalinen. Laitoin tarkoituksella takapöntön eteen, koska siihen oli helpoin tehdä tarpeeksi pitkä vaikka liitos pitäisi olla viimeisen pöntön jälkeen. Eli seuraavaksi testata takapöntön takapuolelle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8107
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: "860" 2.9 -96
« Vastaus #36 : 12.06.2025, 00:36:26 »
Jatkoin testailua resonaattorin kanssa. Alkujaan aloitin resonaattorin rakentelun hiljalleen pituutta kasvattamalla jos lyhemmällä pituudella pärjäisi kerrannaistaajuuksien ansiosta. Suora vertailu jäi siis tekemättä ja vielä kun sitä teki kahtena eri päivänä. Illalla tein sitten tarkempaa vertailua, ajamalla saman lenkin samalla tavalla. Lopputuloksena ero on ihan selvä ja toimii noin 400rpm alueella. Resonaattorilla jyminä muuttuu rasittavasta siedettäväksi.

Tuollainen rööri siellä on nyt, ei ihan joka rakoon työnnetä 90cm lisuketta :D Kannatinkumi kiinnittyy tankinpantaan, siinä on sopivasti reikä valmiina pultille.


Lisäksi pieni vaikutus oli etupöntöltä tulevan putken ja keskipöntön välisen kannakkeen katkaiseminen ja putkenpuoleisen kannakkeen siirtäminen kumin keskireikään, jolloin osat pääsevät elämään erillään.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2025, 00:39:55 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa R-Antti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: "860" 2.9 -96
« Vastaus #37 : 19.06.2025, 20:42:36 »
Hienoa tekemistä! Mukava että tehdään vähän eriloisempiakin tekniikanvaihtoja. O0
S60 B5 MHEV Business R-Design Edition 2022

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8107
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: "860" 2.9 -96
« Vastaus #38 : 20.06.2025, 13:00:19 »
Hienoa tekemistä! Mukava että tehdään vähän eriloisempiakin tekniikanvaihtoja. O0
Tämä sentään oli suht helppo moneen muuhun verrattuna :D


Keskiviikkona kävin L&L dynossa koestamassa miten paljon tehoa "puuttuu". Lopullinen tulos oli 197hv navalta. Vetoalueessa on laaja monttu joka johtunee pakosarjasta. Se on kuitenkin suurin muutos aiempaan verrattuna. Pitää mittailla takavetosarja ja tehdä samanlainen.

Siinä jonkinlainen otos: https://lankku.kuvat.fi/kuvat/850%20-96%202.9/Laitot%202025/48.mp4

Yksi jo konetta vaihtaessa esiin tullut suht selkeä laittokohde on ohjurinkumit. Sen verran oli öljyä muutaman pakokanavan katossa ja pöläyttely esim. moottorijarrun jälkeen on selvää.

Tämänhetkinen ajosuorite on noin 950km tekniikanvaihdon jälkeen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Proturbo  Autodiagnoosi