Nyt on taas aikaa värkkäillä projektia niin päätin herättää tämän kuolleista melkeen vuoden seisonnan päälle. Täks kesäksi ajoon ois deadline. Sen verta kauan tullu tätä värkättyä..

Tämä vekotin on tosiaan ollut ilmastoitu ja tulin nyt lopputulokseen että poistan järjestelmän kokonaan kun tuskin tulee sitä ikinä käytettyä. Saa alipaine ja kylmäaineletkut pois niin saa myös siistimmän näkösen. Mulla on ylimääräsinä noita perinteisiä lämppäreitä niin vaihdan sellaiseen. Helppo swappi sen suhteen kun tuo perinteinen vaati vain yhden virta johdon toimiakseen. Ilmastoidussa mukana aikamoinen johto ja letkuhelvetti, ja pyrin irrottamaan kaiken siististi ja ehjänä niin menee hieman aikaa tehdä. Tarkoitus pistää myyntiin tuo koko setti jos joku museomies haluaa ilmastoida helmensä. Samalla oon karsinut kaikkia muita johtovirityksiä mitä löytyi kojelaudan ja mattojen alla. Niitä riittää. Itseäni ainakin ärsyttää kaikki turhat johdot mitkä pyörii autossa mukana.

Teurastin myös joutessani yhdestä varaosakopasta toimivan perinteisen lämppäri laitteen. Tämän kanssa ei kauaa kestänyt, lämppärin pömpeli on huomattasti sirompi ilman noita ilmastoinnin osia, ja tuo irtosi ilman kojelaudan poistoa.

Mulla oli tässä myös ne uudemman bemarin etupenkit ja niiden tyyliin verhoillut takapenkit, mutta ne eivät yhtään enää miellyttäneet silmää ja olivat perkeleen tohlon kokoset 240 sisälle niin heivasin ne mäkeen. Taakse laitan mustan puolinahkasen ilman niskatukia. Etujakkaroiksi pitää kehitellä jotain uutta. Vähän kahden vaiheilla laittaisko kuppimaisemmat vai jotkut esim. 850 tyyliset löhötuolit.'
Kattoverhoilun kanssa meni taas vituiksi. En kerennyt oikeen yhtää ajaa sen kanssa kun huomasin ennen tämän varastointia että se kangas notkui taas. Menee taas takuuseen ja tälläkertaa eri aineella ja liimalla uusi kangas pintaan. Näin jälkiviisaana ois ehkä vaan pitäny maalaa se orkkis vinyylinen paukulla kun on tämä sen verta rönttä muutenki..

Kaasarin kyljessä oleva painekotelo sai uutta maalia, ja tuttu hitsasi uuden ahtoputken lähdön siihen. Asensin myös sähkösen flektin syyläriin kiinni. Ahtoputkisto kulkee keulan peltien väleistä maskin takana bilteman pikku jäähy. Pitää suunnitella sille teline latasta.