Autodiagnoosi  Carcom Oy

S60 2.4T -01 DSTC ongelma

  • 10 Vastauksia
  • 8097 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jargeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
S60 2.4T -01 DSTC ongelma
« : 31.08.2012, 00:29:44 »
Eli tuo vikavalo palaa, käytin auton vikakoodien luvussa marmorilla, ja tuloksena:

ABS-00A2 Sivukiihtyvyysanturi signaali virheellinen                  - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi
DDM-0005 Lasinnostimen moottori M+ tai M- signaali puuttuu - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi
ECM-4801 katalysaattorin teho, ryhmä 1                                  - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi
UEM-000A Liikeanturi yhteysvika                                               - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi

Eli liikkeessä sanoivat, että pitäisi laittaa koko yksikkö, kun tässä mallissa on sisäänrakennettuna tuo sivukiihtyvyysanturi, eikä erillisenä. Se maksaisi hinta 689e ja siihen koodaus 60e päälle.
Lapulle tuli kaksi osanumeroa, 8645271 ja 9438415

osanro. 8645271
Eli ilm. tuo http://www.volvopartswebstore.com/products/Sensor/1176389/8645271.html
osanro 9438415
ilm. http://www.volvopartswebstore.com/products/SRS-reload/1168697/9438415.html

Oon näistä vähän pihalla, mutta onko joku muukin? :) Eli millä korjaantuu.. Tyyriitä osia, ei viitsis sijoitella moneen kertaan väärin.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S60 2.4T -01 DSTC ongelma
« Vastaus #1 : 31.08.2012, 07:04:52 »
Eli tuo vikavalo palaa, käytin auton vikakoodien luvussa marmorilla, ja tuloksena:

ABS-00A2 Sivukiihtyvyysanturi signaali virheellinen                  - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi
DDM-0005 Lasinnostimen moottori M+ tai M- signaali puuttuu - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi
ECM-4801 katalysaattorin teho, ryhmä 1                                  - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi
UEM-000A Liikeanturi yhteysvika                                               - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi

Eli liikkeessä sanoivat, että pitäisi laittaa koko yksikkö, kun tässä mallissa on sisäänrakennettuna tuo sivukiihtyvyysanturi, eikä erillisenä. Se maksaisi hinta 689e ja siihen koodaus 60e päälle.
Lapulle tuli kaksi osanumeroa, 8645271 ja 9438415

osanro. 8645271
Eli ilm. tuo http://www.volvopartswebstore.com/products/Sensor/1176389/8645271.html
osanro 9438415
ilm. http://www.volvopartswebstore.com/products/SRS-reload/1168697/9438415.html

Oon näistä vähän pihalla, mutta onko joku muukin? :) Eli millä korjaantuu.. Tyyriitä osia, ei viitsis sijoitella moneen kertaan väärin.


Nyt on siellä marmorilla menty vähän väärille jäljille, srs-järjestelmän ohjausyksikkö ei sisällä mitään mikä liittyy  DSTC järjestelmään.
Vikakoodi joka aiheuttaa sen mittariston herjan, on tuo ABS-00A2
Sivukiihtyvyysanturi on paljon halvempi, jos vikakoodin mukaan vikaa tutkitaan ja anturi todetaan vialliseksi.

Lukaises tuo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19352.msg350704#msg350704

Poissa Jargeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4T -01 DSTC ongelma
« Vastaus #2 : 31.08.2012, 10:26:05 »

Nyt on siellä marmorilla menty vähän väärille jäljille, srs-järjestelmän ohjausyksikkö ei sisällä mitään mikä liittyy  DSTC järjestelmään.
Vikakoodi joka aiheuttaa sen mittariston herjan, on tuo ABS-00A2
Sivukiihtyvyysanturi on paljon halvempi, jos vikakoodin mukaan vikaa tutkitaan ja anturi todetaan vialliseksi.

Lukaises tuo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19352.msg350704#msg350704

Vähän ajattelinkin näin... Way to go, Wetteri.
Mistäköhän tuon edukkaimmin saisi?
Autosta meni aiemmin puola rikki, oiskohan särkenyt katin vai mistä tuo yksi vikakoodi tulee? Onko ns. normia näille vaan? Ja onkohan tuo lasinnostimen moottorin vikakoodi joku että ois ollut huoltomiehellä lasi auki, kun ne pelaa kuitenkin täysin?
Osaako joku sanoa tohon UEM-000A liikeanturin yhteysvikaan mitään?

Poissa Jargeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4T -01 DSTC ongelma
« Vastaus #3 : 31.08.2012, 17:01:23 »
Tuossa http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=237166
osassa nro.5  lukee omassa
9496454
10.0980-0056.1
2760015406
Onkohan noilla numeroilla mitään väliä?
Ja sitten tuo kannatinrauta on jostain syystä väännetty vinoon.. wtf? :o Onkohan ollut käsijarrurempassa edessä, tohon on sellainen joskus liikkeessä teetelty.

Poissa Jargeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4T -01 DSTC ongelma
« Vastaus #4 : 01.09.2012, 12:57:48 »
Nyt on kiinnike suorassa ja tällä kertaa itse anturi mahtui paikalleensakin ettei ollut irtaallaan heilumassa :D Noin 10 km. ajelujen jälkeen vikavalo vain sammui. Ehkäpä tuossa on mennyt käsijarruvaijeri joskus poikki ja käsijarrunkahvan t-vaijeri on sitten nykäissyt tuon jutun vinoon.. en keksi muutakaan järjellistä selitystä. No helppo ja halpa vika oli  :)

Poissa Jargeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4T -01 DSTC ongelma
« Vastaus #5 : 04.09.2012, 15:00:45 »
Mikäköhän tuo muuten lienee? UEM-000A Liikeanturi yhteysvika   
Ja tarkoittaako tuo kumpaa lambdaa, näissä lienee kaksi? ECM-4801 katalysaattorin teho, ryhmä 1   

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S60 2.4T -01 DSTC ongelma
« Vastaus #6 : 04.09.2012, 17:46:11 »
Mikäköhän tuo muuten lienee? UEM-000A Liikeanturi yhteysvika   
Ja tarkoittaako tuo kumpaa lambdaa, näissä lienee kaksi? ECM-4801 katalysaattorin teho, ryhmä 1

Liike-anturi on katossa ja liittyy hälyttimeen, olisko se liikeanturi ollut tässäkin tuolla lähellä katon keskiosaa, kuten uudemmissa korimalleissakin.. ei muista.. noissa kuitenkin aika vähän on vikoja ollut, toisin kuin uuden korimallin liikeantureiden kanssa.

Tuo katalysaattorin teho ei tarkoita suoraan kumpaakaan lambdaa,  katalysaattoridiagnoosi tehdään avuksi käyttäen molempien lambdojen antamia arvoja

Poissa Jargeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4T -01 DSTC ongelma
« Vastaus #7 : 05.09.2012, 19:43:33 »
Liike-anturi on katossa ja liittyy hälyttimeen, olisko se liikeanturi ollut tässäkin tuolla lähellä katon keskiosaa, kuten uudemmissa korimalleissakin.. ei muista.. noissa kuitenkin aika vähän on vikoja ollut, toisin kuin uuden korimallin liikeantureiden kanssa.

Tuo katalysaattorin teho ei tarkoita suoraan kumpaakaan lambdaa,  katalysaattoridiagnoosi tehdään avuksi käyttäen molempien lambdojen antamia arvoja

Mitäs tuolle kannattais tehdä, vai kannattaako tehdä mitään, jos hyvin toimii?
Ai niin, ja tässä ei tietääkseni ole hälytintä. Valo vilkkuu kojelaudan yläpuolella, muttei ollut renkaan potkimisista moksiskaan?

Poissa Jargeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4T -01 DSTC ongelma
« Vastaus #8 : 10.09.2012, 23:15:42 »
Tämähän aktiivinen paikka..

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: S60 2.4T -01 DSTC ongelma
« Vastaus #9 : 11.09.2012, 08:07:28 »
Mitäs tuolle kannattais tehdä, vai kannattaako tehdä mitään, jos hyvin toimii?
Ai niin, ja tässä ei tietääkseni ole hälytintä. Valo vilkkuu kojelaudan yläpuolella, muttei ollut renkaan potkimisista moksiskaan?

Vikakoodit ovat voineet tallentua vuosia sitten eikä niiden perusteella kannata aloittaa mitään isompaa remonttia ennenkuin varmistaa että vikakoodi tulee uudestaankin. Kaikkia vikakoodeja ei edes ole tarpeen poistaa. Niitä voi vuosien varrella tulla esim käytetyistä osista joita on otettu erilailla varustetuista autoista.

Hälytintä voi testata vaikka avaamalla takaluukun avaimella.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: S60 2.4T -01 DSTC ongelma
« Vastaus #10 : 11.09.2012, 08:25:25 »
Hälytintä voi testata vaikka avaamalla takaluukun avaimella.

Itse olen "testannut" hälyytintä samanikäisessä Volvossa monesti kun vaimo on laittanut kaukosäätimellä ovet lukkoon ja itse olen sitten avannut ne vara-avaimilla ilman kaukosäädintä. Eli kuskin ovesta avaimilla sisään -> hälyytin huutaa niin kauan kunnes saa avaimet virtalukkoon ja kääntää I-asentoon.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo