Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 b200f käy rikkaalla

  • 22 Vastauksia
  • 11736 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Voijeesusmitenlaitetaan!?

  • Vieras
Vs: 740 b200f käy rikkaalla
« Vastaus #15 : 01.04.2013, 18:49:56 »
Just mitattiin LH:n pinnistä 28 jännite ja se oli 7.7 volttia koneen käydessä. Pinniltä 2 antaa koodit 312, 213 ja 221 ja 6 pinniltä ei anna koodeja.

Poissa jose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200f käy rikkaalla
« Vastaus #16 : 01.04.2013, 19:15:33 »
312 on sytytyksen ohjausmoduuli nakutustunnistimen singnaali puuttuu tai johdinsarja. 213 kaasuläpän asentokytkin täyden kaasun asennon
kosketukset  kaasuvaijerin säätö sekä johdinsarja. 221 vuoto imu tai pakopuolella, polttoaineen paine, ilmamassamittari tai lämmitetty
happitunnistin.

Voijeesusmitenlaitetaan!?

  • Vieras
Vs: 740 b200f käy rikkaalla
« Vastaus #17 : 01.04.2013, 19:22:52 »
Mittasin huviksi puristuspaineet ja ne oli joka pytyllä 14 bar. Autodatassa sanotaan puristuspaineeksi 9 bar. Mittasin puristuspaineet moottorin ollessa kylmä. Eli onko noin korkeat puristuspaineet normaalit. Voiko olla mahdollista että kantta olisi laskettu ja näin ollen tarvisi 98 bensaa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 b200f käy rikkaalla
« Vastaus #18 : 01.04.2013, 20:15:45 »
Mittasin huviksi puristuspaineet ja ne oli joka pytyllä 14 bar. Autodatassa sanotaan puristuspaineeksi 9 bar. Mittasin puristuspaineet moottorin ollessa kylmä. Eli onko noin korkeat puristuspaineet normaalit. Voiko olla mahdollista että kantta olisi laskettu ja näin ollen tarvisi 98 bensaa.

No, F koneessa on sentään korkeammat puristukset kuin FK:ssa meikäläisen FK:stä tuli 12,8 baarin puristukset joka pytystä.   :hello:
Joten ihan normaalia.

Ja nuo vikakoodit viittaisivat johdotusvikaan kaasuläppäkytkimetä. Samaten tuo LH:n nakutuskoodi, koska tulos on oikea, mutta LH ei sitä tunnista, joten tsekkaa se LH liitinrima huolellisesti.

Tarkista vielä se pirskatin vaahteramäen eemeli (eli IMMu) FAQ:n mittausohjeen mukaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 740 b200f käy rikkaalla
« Vastaus #19 : 01.04.2013, 22:19:20 »
Ja jos ei taas sekotettas puristuspainetta ja puristussuhdetta keskenään.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 b200f käy rikkaalla
« Vastaus #20 : 01.04.2013, 23:30:50 »
Ja jos ei taas sekotettas puristuspainetta ja puristussuhdetta keskenään.

Puristussuhdetta ei ilmoiteta baareina, vaan puristuspaine.
Puristussuhde on 1:8,7 FK:ssa ja puristuspaineet 12,8 baaria.

Epäselvästi ilmaisin itseäni!  :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Voijeesusmitenlaitetaan!?

  • Vieras
Vs: 740 b200f käy rikkaalla
« Vastaus #21 : 06.04.2013, 16:08:18 »
Kokeilin kaverin 940 volvosta tuota LH boxia ja sillä boxilla antoi vaan koodin 131 ja kävikin paljon paremmin. Kaverin 940 siis syö myös aika paljon bensaa ja jonku koodin se oli siinäkin autossa antanu mutta en muista että minkä. Eli vaikuttaisko tämä nyt siltä että se LH on tosiaan sökö koska anto vaan yhen koodin ja kävi hyvin?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 b200f käy rikkaalla
« Vastaus #22 : 06.04.2013, 17:04:21 »
Kokeilin kaverin 940 volvosta tuota LH boxia ja sillä boxilla antoi vaan koodin 131 ja kävikin paljon paremmin. Kaverin 940 siis syö myös aika paljon bensaa ja jonku koodin se oli siinäkin autossa antanu mutta en muista että minkä. Eli vaikuttaisko tämä nyt siltä että se LH on tosiaan sökö koska anto vaan yhen koodin ja kävi hyvin?

Ihan mitä tahansa boxia ei sitten kannata sinne survoa. Esim turbon boxi ei toimi vaparissa oikein ja päinvastoin.
Jos boxi on samoilla numeroilla, niin sitten voi työntää huoletta paikalleen.

1-3-1 tarkoittaa sitä, ettei LH saa EZK:lta kierroslukutietoa.  Joten johtosarjassasi taitaa olla vikaa...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Autoracing  KL-varaosat