Näihin kannattaa kiinnittää huomiota, sytkä ja ruisku juttelee keskenään.
Vikakoodi Vian syy Oire
1-4-2* EZK-sytytyksen ohjaus moduuli viallinen ;Moottori toimii ”nilkuta kotiin” suoja-moodissa
1-4-3* Nakutusanturin johdotus viallinen; Moottorin teho heikko, korkea polttoaineen kulutus
1-4-4* Viallinen johdotus LH ->EZK välillä tai viallinen LH-yksikkö; Moottori ei käynnisty, tehoton, sammuu
1-5-4* Viallinen EGR-venttiili, ohjain, johdotus tai termostaatti; Tyhjäkäynti epätasaista
2-1-4 Viallinen asentotunnistin, johdotus tai asennusvirhe; Moottori ei käynnisty, käy karkeasti tai ylikuumenee
2-2-4 Viallinen johdotus tai lämpötila-anturi; Ei tunnettuja oireita
2-3-4 Kaasuläpänasento anturi tai johdotus viallinen, asennettu väärin; Heikko kuumakäynnistyminen, heikko tyhjäkäynti; ”nilkuta kotiin” suojamoodiin siirtymisen mahdollisuus
2-4-1* Viallinen EGR-venttiili, ohjain, johdotus tai termostaatti; Tyhjäkäynti epätasaista
4-1-3* EGR-lämpötila-anturin signaali puuttuu tai epäkelpo; Ei tunnettuja oireita
3-3-4 Kaasuläpän asentotunnistin tyhjäkäynti asennossa (REX 1 ainastaan) Viallinen johdotus, asentotunnistin tai asennusvirhe.
Kato vielä koodit.
Niin, oliko se nakutunnistin oikein kiristetty, et sitä kertonut?