Pelkkää laakeria ei voi vaihtaa sillä napa on kiinteä osa laakeripesää. Itse napa on helppo vaihtaa. Motonetistä taisi saada edullisimman, mutta muista ottaa mukaan uudet navan pultit. Siniseltä nuo taitaa tulla mukana, tarvikkeissa ei. Nuo neljä navan pulttia on sitten torxilla, sopiva hylsy kannattaa etsiä valmiiksi ellei torxeja pakissa ole.
Itse irroitin iskaritolpan vain alapäästä, vetari irtosi hyvin, mutta itse napa vaati hieman talttaamista. Suhteellisen helppo ja nopea homma ellei ongelmia.
Volvolandiaa osittain lainaten, työvaiheet yksinkertaisuudessaan:
1. Rengas pois
2. Napamutteri irti, joku painamaan jarrua ettei vetari pyöri, samalla voi vetaria hieman herkistää napauttamalla kevyesti
3. Jarrusatula irti, sivuun roikkumaan esim. rautalangalla ettei letku rasitu
4. Jarrulevy irti
5. Peltilevy irti
6. Alapallonivel irti
7. Vetonivel irti navan päästä, älä vedä vetaria irti koneesta
8. Neljä torxia (E14 ?) auki
9. Napa irti
10. Kunnollinen putsaus ja päinvastaisessa järjestyksessä takas.
Uuden navan torxit 65Nm + 60 astetta.
Alapallo 50Nm.
Napamutteri 120Nm + 60 astetta.
Jarrulevyn kiinnitystappi 8Nm.
Jarrusatula 100Nm.
Renkaan pultit 110Nm.