Alkuperä idealle on turbobricksien foorumilta.
Päätin itse tehdä saman, ja samalla mahdollisille kiinnostuneille FAQ:iin ohjeet tämän tekemiseen.
Homma on yksinkertainen, työkaluiksi riittää ristipää-meisseli, torxit, puukko ja kolvi.
Modilla on mahdollista muuttaa sytytysennakkoa koko kartan läpi joko 3 adv, 3 ret & 6 ret. Adv siis ennakkoa
ja ret myöhäistystä. Homma tapahtuu maadoittamalla tiettyjä pinnejä ezk:sta.
Ennakot on seuraavat:
Pinni 18 maihin = 3 astetta myöhäistystä
Pinni 19 maihin = 6 astetta myöhäistystä
Pinnit 18 & 19 maihin = 3 astetta ennakkoaItselleni tein ainoastaan tuon vaihtoehdon jolla saa 3 astetta ennakkoa läpi kartan.
Sitten niihin ohjeisiin.
_________________________________________________
___________________________
1. Ota akun miinuskenkä kaiken varalta irti, kun pelataan ohjainboxien kanssa ettei tule vanhinkoa. Ota sitten kuskin jalkatilasta irti se muovilärpäke ratin alta, jossa on jaloille puhaltimellekkin tuuletusreikä.
Lähtee 3 ruuvilla, itsellä ainakin torx. EZK:n boxi löytyy jarru- ja kaasupoljinten välistä
ylhäältä. Voit ottaa koko boxin irti, tai niinkuin minä, pelkän liitinkamman. Vedä metalliliuskaa taakse ja vapauta
kamman etureuna, ja sitten taita sitä reunaa niin paljon alas että saat vedettyä kamman irti.
2. Kampa aukeaa avaamalla kolme ristipääruuvia, yksi päästä, kaksi toiselta puolen toisesta päästä.
Työnnä liitin suojakuorestaan pois sieltä päästä, missä oli vain yksi reikä, sen reiän läpi jollain pienellä
ruuvimeiselillä/ torx-avaimella tjsp.
3. Ympäri volvoa löytyy suoraan tuonne kampaan kelpaavia liittimiä. Tyypiltään naaraspuolinen kita, mm. samanlainen
kuin IMM-liittimessä, jos haluat katsoa. Omat tarvitsemani kaksi liitintä lipastin takaata turvavyön varoittimesta, itse kun en niin perusta siitä laitteesta vaikka vyötä käytänkin, tai sitten juuri sen takia. Voit myös korvata sen liittimen sitten vaikka
abikoilla tai jollain muulla liittimellä. Sitten ota ne metalliset lirpakkeet irti sieltä liittimestä joko tuhoamalla liitin tai
erittäin ohuella metallinpalalla työntämällä lipare taakse. Juota sitten niihin reilusti jatkojohtoa ja
vedä kutistesukka vielä liitoksen päälle.



4. Nyt työnnä liittimet valitsemiisi pinneihin, vaikka useampiinkin, itse valitsin siis pinnit 18 & 19.
Vedä johdot lävitse ja sulje liitinkampa. Liitä liitinkampa kiinni takaisin EZK:n boxiin. Vedä pinni/ pinnit minun tapauksessa
yhteen ja katkaisijalle. Katkaisin sitten maihin.

_________________________________________________
____________________________________
Nyt on ennakkomodi tehty. Eli sain 3 astetta ennakkoa läpi alueen. Jokainen voi pohtia, vaivan arvoista vai ei.
Turboautossa luulisi 3, saatika 6 asteen myöhästyksen vaikuttavan hyvinkin positiivisesti nakutukseen viritetyissä
vehkeissä. Etuna lastuun on kustannus, 1.5€ vs. xxx€?- määrä rahaa.
Muistakaa että myös EZK:ssa on pieni oppimisikkuna. Eli älkää rämpätkö kytkintä jatkuvasti edestakaisin,
muuten boxi ei ehdi oppia mitään. Välttämättä kytkintä ei edes tarvitse, voit vetää piuhan/ piuhat
myös suoraan maihin, jolloin vaikutus on pysyvä.
Itsehän tein tekemisen ilosta ja että aikaa saa käytettyä. Nyt sekin on siis tehty.
Toivottavasti joku sai tästä apua
