Samppasport  Futurez

945 b230ft vm.97 ei käynnisty

  • 11 Vastauksia
  • 3353 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
945 b230ft vm.97 ei käynnisty
« : 27.05.2014, 15:19:03 »
Toisaalla mainitsinkin että vaihdoin autoon eilen alumiinisen nokka pyörän alkuperäiseen kun oli niin kulunut,sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin.
Eilen starttailtiin niin epäilys kohdistui suutinreleeseen kun bensatukissa oli painetta ja kipinää löi mutta tulpat oli kuivat.tänään kaverin neuvosta releestä napojen 87 ja 30 välille hyppylanka ja starttailua mutta ei syty.mutta nyt on tulpat märät  kuitenkin kun kokeilee laittaa lasikanta lampun suuttimen töpseliin niin ei pala ja koodeja ei ole luettu kun ei ole millä lukea.toista ecu boxia kokeilin mutta ei vaikutusta.ja ajoitus on tarkistettu.
Lähden hakemaan uusia tulppia kun noi saattaa olla entiset kastumisen takia.

Viisi vuotta autolla ajanu nyt eka kerta kun jättää "tielle"

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 b230ft vm.97 ei käynnisty
« Vastaus #1 : 28.05.2014, 12:04:49 »
nyt alkaa v...........an hain uudet tulpat ja tuossa äsken kokeiltiin,otettiin bensatukki suuttimineen irti niin startatessa ruiskui bensaa ja kipinää tulee.ei kuitenkaan edesyritystä että käynnistyisi,ei hörähdä eikä mitään.tulpat kastuu,kuinka paljon sitä bensaa pitäisi ruiskuta.ainakin kokeillessa tuli koko ajan suuttimista.voiko suuttimet jäädä "täysille"niin ja toista ecua kokeilin

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 945 b230ft vm.97 ei käynnisty
« Vastaus #2 : 28.05.2014, 12:39:35 »
Jako kunnossa?
No kun halvalla sai.

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 b230ft vm.97 ei käynnisty
« Vastaus #3 : 28.05.2014, 19:54:45 »
Jako kunnossa?

Niin tuli sitten oikein ajatuksella tuota jakoa tutkittua,siivapyörän ja nokkapyörän merkit kohdallaan niin mäntä ei ole ylhäällä? kun pyöritti männän kohdalleen oli merkki 70-80 astetta myöhässä,tainnu kiila pettää >:(
pulttikoneella ei siivapyörä auennut,kaveri autoon vaihde päälle ja jarrulle seisomaan rutina kuului takajarruista.
Hyviä ideoita pultin avaamiseen....tohtiiko startilla pyöräyttää?

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 945 b230ft vm.97 ei käynnisty
« Vastaus #4 : 28.05.2014, 20:30:14 »

Niin tuli sitten oikein ajatuksella tuota jakoa tutkittua,siivapyörän ja nokkapyörän merkit kohdallaan niin mäntä ei ole ylhäällä? kun pyöritti männän kohdalleen oli merkki 70-80 astetta myöhässä,tainnu kiila pettää >:(
pulttikoneella ei siivapyörä auennut,kaveri autoon vaihde päälle ja jarrulle seisomaan rutina kuului takajarruista.
Hyviä ideoita pultin avaamiseen....tohtiiko startilla pyöräyttää?

Sen kiilan nyt ei kuulukkaan pidellä sitä paikoillaan, vaan kitka. Kiila on vain kohdistusta varten. Alapyörässä voi olla myös kumivulkanointi antanut periksi josta johtuu että näyttää mitäsattuun.

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 b230ft vm.97 ei käynnisty
« Vastaus #5 : 28.05.2014, 20:42:42 »
Mites onko siinä jo obd pistoke vikakoodeja varten vai vilkkukoodilla?

Entäs nokan asento tunnistin? Ottaako just siitä vaihdetusta nokkapyörästä vai nokka-akselista?

Niin ja mahtaneeko hehkulanka polttimo keretä suuttimen singnaalista syttyä, eli oisko ledi parempi?
« Viimeksi muokattu: 28.05.2014, 20:44:16 kirjoittanut kenppi »

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 945 b230ft vm.97 ei käynnisty
« Vastaus #6 : 28.05.2014, 21:25:41 »
Mites onko siinä jo obd pistoke vikakoodeja varten vai vilkkukoodilla?

Entäs nokan asento tunnistin? Ottaako just siitä vaihdetusta nokkapyörästä vai nokka-akselista?

Niin ja mahtaneeko hehkulanka polttimo keretä suuttimen singnaalista syttyä, eli oisko ledi parempi?

Mitä ihmettä? 96 tuli OBD pistoke, toimintaperiaate kuitenkin on edelleen tismalleen sama, eli vilkkukoodeja.

Nokalle ei vinokoneessa ole ollut ikinä suoranaista asentotunnistinta.

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 b230ft vm.97 ei käynnisty
« Vastaus #7 : 28.05.2014, 22:46:50 »
Tosta pyörän kumivulkanoinnista en tiennytkään.täytyy hakea ykk kohdalleen ja laittaa nokka sen mukaan.oli se pyörä ainakin kiinni kun ei auki saatu,aikoinaan kun hihnan vaihdoin niin sen pultin pitkällä varrella kiristin ja lukitetta pulttiin laitoin.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 b230ft vm.97 ei käynnisty
« Vastaus #8 : 29.05.2014, 07:53:30 »
Haynesín kirja kehottaa irrottamaan startin ja meisseliä vauhtipyörän hampaan väliin. Tuli kerran tuonkin mukaan avattua, oli vaan turhan hankalaa tuo pulttien irrotus joten seuravalla kerralla otin vaan starttia käyttämällä auki.

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 b230ft vm.97 ei käynnisty
« Vastaus #9 : 29.05.2014, 11:35:29 »
Terve.
Alkuperäistä lukiessa tuli mieleen kysyä?
Vaihdoitko jakohihnan samalla.
Jos et niin on mahdollista,että pulttikoneella avatessa vanha hihna antautunut ja jako sekaisin.
Mahdollista on myös,että se pieni kiilanysty nokkapyörän takana ei ole kohdillaan tai se
pelti siinä välissä on pyörähtänyt.
Tästä seuraa,että nokkapyörä on aavistuksen vinossa ja pultti jumittaa,tämä ei kuitenkaan sotke jakoa....eli ei ole käynnistymättömyyden syy.
Avaa sitä jakopään suojakoppaa ja tarkista hihnan kunto!
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 945 b230ft vm.97 ei käynnisty
« Vastaus #10 : 29.05.2014, 13:58:16 »
nyt alkaa v...........an hain uudet tulpat ja tuossa äsken kokeiltiin,otettiin bensatukki suuttimineen irti niin startatessa ruiskui bensaa ja kipinää tulee.ei kuitenkaan edesyritystä että käynnistyisi,ei hörähdä eikä mitään.tulpat kastuu,kuinka paljon sitä bensaa pitäisi ruiskuta.ainakin kokeillessa tuli koko ajan suuttimista.voiko suuttimet jäädä "täysille"niin ja toista ecua kokeilin

Jos bensiiniä ruiskuaa ja kipinä tulee, niin käyntiin lähdölle ei pitäisi olla estettä.  :hello:

LH ruiskuttaa polttoainetta vasta kun se saa EZK:lta tiedon koneen pyörimisestä. Joten pumpun relettä ei vedetä kuin virran päällelaitossa sen liki parisen sekuntia ja sitten uudelleen, kun kone pyörii.

Kokoaikaisesti LH ei kuitenkaan startissakaan polttoainetta ruiskuta, joten jos se näin tekee, niin jotain on vialla, joko piuhoissa tai LH:ssa.

Ja koska olen ropaillut jakopäätä, niin ihan ensimmäiseksi tarkasta se jako.
Jos kipinä olisi kateissa, niin sitten tsekkauksen kohde on myös se asentotunnistin.

Suutinrele on helppo tarkistaa, sillä se antaa samalla sähkön puolallekkin. Eli jos puolalle tulee jännite, tulee suuttimillekkin.
Se bensapumpun rele onkin mielenkiintoisempi kaksoisrele hässäkkä, jossa toinen rele syöttää toisen ja siitä sitten pumpulle, jota ohjataan vasta koneen pyöriessä.

Lasikantapolttimon kuuluu vilkkua vasta konetta pyöritettäessä, koska suuttimia ohjataan vasta kun yläkuolokohta on onnistuneesti tunnistettu.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 b230ft vm.97 ei käynnisty
« Vastaus #11 : 29.05.2014, 17:27:44 »
Auto käy :)etsin ykk mahdollisemman tarkkaan enkä välittäny siivapyörän merkistä ja laitoin nokan merkkiin ja hihnan paikoilleen.samalla tuli kokeiltua että k-nokka mahtuu pyörimään b230ft koneessa männän ollessa ylhäällä.
Muuta selitystä en keksi kuin tuon sekokuvun ehdottaman siivapyörän kumin periksi antamisen,koska auto on toiminut kunnes vaihdoin tuon nokka pyörän ja laitoin jaon merkkien mukaan.
Hihnan vaihtomuutenkin  kohta edessä niin täytyy etsiä välineet pultinavaamiseen.

Kiitokset neuvoista ja vinkeistä  :hello:

 

Carcom Oy  Elekma