nyt alkaa v...........an hain uudet tulpat ja tuossa äsken kokeiltiin,otettiin bensatukki suuttimineen irti niin startatessa ruiskui bensaa ja kipinää tulee.ei kuitenkaan edesyritystä että käynnistyisi,ei hörähdä eikä mitään.tulpat kastuu,kuinka paljon sitä bensaa pitäisi ruiskuta.ainakin kokeillessa tuli koko ajan suuttimista.voiko suuttimet jäädä "täysille"niin ja toista ecua kokeilin
Jos bensiiniä ruiskuaa ja kipinä tulee, niin käyntiin lähdölle ei pitäisi olla estettä. :hello:
LH ruiskuttaa polttoainetta vasta kun se saa EZK:lta tiedon koneen pyörimisestä. Joten pumpun relettä ei vedetä kuin virran päällelaitossa sen liki parisen sekuntia ja sitten uudelleen, kun kone pyörii.
Kokoaikaisesti LH ei kuitenkaan startissakaan polttoainetta ruiskuta, joten jos se näin tekee, niin jotain on vialla, joko piuhoissa tai LH:ssa.
Ja koska olen ropaillut jakopäätä, niin ihan ensimmäiseksi tarkasta se jako.
Jos kipinä olisi kateissa, niin sitten tsekkauksen kohde on myös se asentotunnistin.
Suutinrele on helppo tarkistaa, sillä se antaa samalla sähkön puolallekkin. Eli jos puolalle tulee jännite, tulee suuttimillekkin.
Se bensapumpun rele onkin mielenkiintoisempi kaksoisrele hässäkkä, jossa toinen rele syöttää toisen ja siitä sitten pumpulle, jota ohjataan vasta koneen pyöriessä.
Lasikantapolttimon kuuluu vilkkua vasta konetta pyöritettäessä, koska suuttimia ohjataan vasta kun yläkuolokohta on onnistuneesti tunnistettu.