Kulkukoira  Proturbo

Volvo v50 2.0d ja d5. DPF / hiukkassuodatin

  • 10 Vastauksia
  • 18855 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arto Soikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Volvo v50 2.0d ja d5. DPF / hiukkassuodatin
« : 24.04.2013, 13:52:47 »
Moro,

Yritin katsella haulla ja selailinkin foorumia tiedonjanoisena, mutta mistään ei osunut silmään faktaa. Missä vuosimalleissa on dpf, vai onko jopa kaikissa v50 dieseleissä?
Lisäksi kiinnostaisi tietämään missä malleissa on tämä urealla täytettävä ongelmaloukku ja missä ns. huoltovapaa malli, mikä tukkeutuu kun tukkeutuu. Ilmeisesti tämä ureasäiliä on v50 2.0d malleissa jossain taka-akselin hujakoilla, mutta en tiedä miksi minulla on kuva mielessä säiliöstä joka on vasemmassa etuloksussa?

Nettiautoa selaamalla löytyy ainakin 2008 2.0d volvoja, joissa dpf on vaihdettu huoltohistorian mukaan, vaikka kilsoja ei ole kun 150tkm....nämä toki ovat olleet tuontiautoja ja kilsat nyt voi olla todellisuudessa mitä vaan.
Kokemuksia dpf:n poisohjelmoinnista onkin paljon juttua ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin kaikki mallit on ohjelmoitavissa pois, oli pisupönttö tai ei?

Hiukan olen harkinnut autonvaihtoa muuttuneiden duunikuvioiden takia ja hiukan taloudellisempi dieseli olisi hakusessa. Nyt kun toivottavasti päästään keskustelussa vauhtiin niin mennään heti offtopikkiin ja kerätään kokemuksia myös powershift vaihteistoista lastutetuissa autoissa ja mihin vuosimalliin ne ovat ilmestyneet?
Mikä on 2.0d käytettävän automaattilaatikon malli (ei powershift) ??

D5 mallit on etusijalla, mutta 2.0d mallia olen ajanut ja mielestäni kummatkin on ihan kelpopelejä, mutta jos ajattelin saavani auton, joka toimisi softattuna esim.300tkm ja on lämmin talvellakin niin unohdanko 2.0d ranskikset ja etsin vain d5 mallia, joka ainakin velipojalla on ollut toimiva ratkaisu.
 
Kiitos jälleen jo etukäteen :)

Volvo V70 mk3 2.5T

Poissa Arto Soikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d ja d5. DPF / hiukkassuodatin
« Vastaus #1 : 24.04.2013, 14:09:39 »
prkl, itse itselleni vastaten. Löytyhän täältä jotain juttua http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4845.0

Edelleen kiinnostaa mihin vuosimalleihin on laitettu tämä ns. huoltovapaa pömpeli
« Viimeksi muokattu: 24.04.2013, 14:12:26 kirjoittanut Arto Soikkeli »
Volvo V70 mk3 2.5T

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6908
  • Kaikkee sitä...
Vs: Volvo v50 2.0d ja d5. DPF / hiukkassuodatin
« Vastaus #2 : 26.04.2013, 09:57:13 »
prkl, itse itselleni vastaten. Löytyhän täältä jotain juttua http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4845.0

Edelleen kiinnostaa mihin vuosimalleihin on laitettu tämä ns. huoltovapaa pömpeli

Kyllä tuosta tässä osiossa on juttua ollut tuon jälkeenkin ja vieläpä vastauksia noihin sun kysymyksiin. En vaan heti löytänyt topiccia... :-\

E. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29751.0

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=27077.0

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9929.0
« Viimeksi muokattu: 26.04.2013, 10:03:30 kirjoittanut VäLKKy »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Arto Soikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d ja d5. DPF / hiukkassuodatin
« Vastaus #3 : 26.04.2013, 20:48:06 »
Näin arvelinkin. En löytänyt vaan noita jostain syystä. Kiitti paljon :hello:
Volvo V70 mk3 2.5T

Poissa Arto Soikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d ja d5. DPF / hiukkassuodatin
« Vastaus #4 : 27.04.2013, 14:52:43 »
Itse itselleni vastaten...

Mukavasti oon nyt löytänytkin juttua noiden ylläolevien linkkien kautta ja muutenkin.

Itse itselle vastaten:

2008 tullut kaikkiin dissuihin, mutta ennen sitä noita asenneltu "huvikseen". Pääasiassa 2.0d malleissa on tuo huoltovapaa pönttö ja 1.6d pissasäiliöllä varustettu pönttö, mutta poikkeuksia on varsinkin tuontiautoissa.

No, jos nyt tollanen 2008->vm 2.0 tai d5 tulee hankittua niin dpf pönttö kyllä tyhjenee hätäseen sen verran tuntuu harmia tuottavan.

Vaihdelaatikkoon liittyen, manuaalissa kaksoismassa hajoaa 200tkm +++ ja softattuna nopeamminkin, eli automaatti (powershift, joka faceliftin myötä korvannut vanhan automaatin?) toimisi näissä varmaan paremmin softattuna, jos isompia virejä ei ole tiedossa?

Iso OT:

Hiukan laski (diesel)autokuume kun luin btcf:fää (jakopäät, turbot, huohottimet jne) ja kattelin tämän foorumin dissujuttuja (kylmä talvella ja vikaa on reilummin kun bensoissa) .
Taidan ajella hetken vielä tuolla nykyisellä ja jatkaa lukemista :D Onhan tuo nykynenkin "joskus" vikaantunut, mutta uudet dieselit merkillä kuin merkillä taitaa olla kalliita pitää, mutta halpoja tankata :) Nykynen kuin tuntuu olevan juuri vastakohta, mutta jo maksettu, eli kustannussäästöjä ei hankintahinta mukaan luettuna paljon tulisi ja lisäksi joutuisi köröttelemään alitehoisemmalla Volvolla :)
« Viimeksi muokattu: 27.04.2013, 15:14:55 kirjoittanut Arto Soikkeli »
Volvo V70 mk3 2.5T

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6908
  • Kaikkee sitä...
Vs: Volvo v50 2.0d ja d5. DPF / hiukkassuodatin
« Vastaus #5 : 29.04.2013, 08:25:01 »
Näin arvelinkin. En löytänyt vaan noita jostain syystä. Kiitti paljon :hello:

Eipä mitään! :) Näköjään pilasin sun autonvaihto innostuksen noilla linkeillä! :D
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d ja d5. DPF / hiukkassuodatin
« Vastaus #6 : 29.04.2013, 09:39:20 »

No, jos nyt tollanen 2008->vm 2.0 tai d5 tulee hankittua niin dpf pönttö kyllä tyhjenee hätäseen sen verran tuntuu harmia tuottavan.

Hiukan laski (diesel)autokuume kun luin btcf:fää (jakopäät, turbot, huohottimet jne) ja kattelin tämän foorumin dissujuttuja (kylmä talvella ja vikaa on reilummin kun bensoissa) .


Taitaa loppupeleissä olla harvinaisia noi hiukkassuodatin ongelmat? Aikoinaan bensavehkeiden katalysaattoritkin kuoli alle 100tkm, mutta vieläkin useat sen ajan vehkeet käy ja kukkuu?

Kylmiä on kaikki dieselit, joissa ei ole lisälämmitintä. Siksi Volvoissa ne lisälämmittimet on vakiona.

Poissa Arto Soikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d ja d5. DPF / hiukkassuodatin
« Vastaus #7 : 29.04.2013, 20:31:21 »
Eipä mitään! :) Näköjään pilasin sun autonvaihto innostuksen noilla linkeillä! :D

OT:
Kyllä kuume taas nousee kun d5:sia v50:siä tulee enemmän myyntiin. Toi 2.0d hiukan epäilyttää tehojensa puolesta, mulla kun on tapana kyllästyä autoihin nopeasti ja nykynen on kuitenkin kohtuu ripsakka tohon verrattuna. Kattelin aluksi kanssa bemuja e91 320, 325 ja 330 d-malleja, mutta hiukan jäi noista turbovioista, jakopäistä jne nihkee fiilis. Ei tolla nykysellä voi kauaa ajella 30tkm vuodessa, sen verran rupee aina tankilla kiukuttaa :D
Taitaa loppupeleissä olla harvinaisia noi hiukkassuodatin ongelmat? Aikoinaan bensavehkeiden katalysaattoritkin kuoli alle 100tkm, mutta vieläkin useat sen ajan vehkeet käy ja kukkuu? :idiot2:

Kylmiä on kaikki dieselit, joissa ei ole lisälämmitintä. Siksi Volvoissa ne lisälämmittimet on vakiona.

Toi dpf ongelmat nyt oli yksi asia mikä noissa pikkukoneisissa dissuissa epäilyttää. Tietty täällä tulee esiin vain viat, mutta aika samantyylistä häikkää on monella viimetalven perusteella.+ tutut tyyppiviat, lakrut, laturit jne ..... no pitää katella. Hallitus ei anna lupaa v70d5 awd vm.2007 hankintaan, muuten olisi jo sellasesta tullut kaupat :D Naiset ja liian isot autot
 :idiot2:
Volvo V70 mk3 2.5T

Poissa Rahtimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d ja d5. DPF / hiukkassuodatin
« Vastaus #8 : 29.04.2013, 23:08:22 »
Kyllä se on niin, että sama minkä auton ostaa niin vikoja voi tulla ja tuleeki jossain vaiheessa. Sehän on riskinottoa auton osto. On hyviä ja huonoja yksilöitä merkistä riippumatta :)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6908
  • Kaikkee sitä...
Vs: Volvo v50 2.0d ja d5. DPF / hiukkassuodatin
« Vastaus #9 : 30.04.2013, 08:24:22 »
Toi 2.0d hiukan epäilyttää tehojensa puolesta, mulla kun on tapana kyllästyä autoihin nopeasti ja nykynen on kuitenkin kohtuu ripsakka tohon verrattuna. Kattelin aluksi kanssa bemuja e91 320, 325 ja 330 d-malleja, mutta hiukan jäi noista turbovioista, jakopäistä jne nihkee fiilis. Ei tolla nykysellä voi kauaa ajella 30tkm vuodessa, sen verran rupee aina tankilla kiukuttaa :D

OT jatkuu...

Ite vaihdoin lastutetun ST Fordin S40 2.0D:hen ja eihän se samanlailla kulkenut mutta ei tuo 2-litranen dieselkään mikään nuhapumppu ole. Ja 330D Bemari on sit ihan toista maata... :D
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Mosku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d ja d5. DPF / hiukkassuodatin
« Vastaus #10 : 20.06.2014, 16:45:52 »
Osaakos joku nyt 110% varmuudella sanoa että onko 2008 V50 D5:ssa juurikin tommonen hiukkassuodatin joka täytyy vaihtaa.

Eilen kun juuri vaihdoin vanhan sotaratsuni tuommoiseen kulkineeseen.

 

Samppasport  Futurez