Itse itselleni vastaten...
Mukavasti oon nyt löytänytkin juttua noiden ylläolevien linkkien kautta ja muutenkin.
Itse itselle vastaten:
2008 tullut kaikkiin dissuihin, mutta ennen sitä noita asenneltu "huvikseen". Pääasiassa 2.0d malleissa on tuo huoltovapaa pönttö ja 1.6d pissasäiliöllä varustettu pönttö, mutta poikkeuksia on varsinkin tuontiautoissa.
No, jos nyt tollanen 2008->vm 2.0 tai d5 tulee hankittua niin dpf pönttö kyllä tyhjenee hätäseen sen verran tuntuu harmia tuottavan.
Vaihdelaatikkoon liittyen, manuaalissa kaksoismassa hajoaa 200tkm +++ ja softattuna nopeamminkin, eli automaatti (powershift, joka faceliftin myötä korvannut vanhan automaatin?) toimisi näissä varmaan paremmin softattuna, jos isompia virejä ei ole tiedossa?
Iso OT:
Hiukan laski (diesel)autokuume kun luin btcf:fää (jakopäät, turbot, huohottimet jne) ja kattelin tämän foorumin dissujuttuja (kylmä talvella ja vikaa on reilummin kun bensoissa) .
Taidan ajella hetken vielä tuolla nykyisellä ja jatkaa lukemista

Onhan tuo nykynenkin "joskus" vikaantunut, mutta uudet dieselit merkillä kuin merkillä taitaa olla kalliita pitää, mutta halpoja tankata

Nykynen kuin tuntuu olevan juuri vastakohta, mutta jo maksettu, eli kustannussäästöjä ei hankintahinta mukaan luettuna paljon tulisi ja lisäksi joutuisi köröttelemään alitehoisemmalla Volvolla