Noniin, en tiä onko oikein kirjotella aiheesta tänne jatkoa vai ottaa suoraan uus palsta, mutta tuskin jaksan aiheesta kauheesti päivittää (jatkossakaan) varsinkaan kuvien kanssa joten kirjotetaan pikku tarina mitä tälle laitteelle nykyään kuuluu.
Ostin tän tosiaan joskus vuosi sitten, oireina oli vuotava kampuran stefa ja ehkä jotain muuta pientä. Tai siis näin oletettiin. Siinä kun oli kokeillut sekä tarvike että alkuperästä kampuran stefaa ja vuoto vaan jatkui tulin todenneeksi että ahdoilla tuo ampuu öljyt kampuralta pihalle aina, alipaineella ajettaessa öljyt pysy sisällä. Vika paikantu lopulta männänrenkaisiin, eli ei muutaku kone pois keulilta. Siinä kun se nyt sit oli auki, osu vastaan H-profiili veivit jostain halvalla jotka ostin sit tähän. Samalla männät vaihtu vapareista turbon mäntiin jotta ruttua olis vähän vähemmän. Kansi koneistamon kautta paikalleen, venttiilivälykset check ja kone takas paikoilleen.
Kampuralta öljyn tulo loppu siihen, mutta kaikkialta muualta sitä sit vielä tulikin. Laatikko vuoti isosti myös, vaihdoin laatikon vähän ajettuun m47 joka hillitsi vuotoa isosti, ja toimi myös huomattavasti paremmin. Jakajan stefa, tottakai vuoti aika paljonkin. Jostain Tampereelta tähän sit löyty stefa ja nyt on tuntunut pysyvän kuivana siltä osin. Öljynpaine anturi vuoti vahvasti myös, tän paikantaminen oli hankalaa. Sit menikin aikaa ja auto oli pitkään merkkaamatta paikkaansa ainakaan suuremmin, mutta taas ruvennut merkkaamaan paikkaansa muutamalla öljytipalla. Heinäkuussa rupes tiputtaan peräöljyä sen verta etten kehdannu ajaa edes kotipihaan, laipan stefan vaihto auttoi tähän. Elokuussa jätti myös kunnon lätäkön jäähäriä, tämä paikantu lohkolämppäriin.

Eli hommaa on ollut. Montaa paikkaa ei tunnu olevan mikä ei olis vielä vuotanut, hermot on mennyt useesti ja meinannut myydä eteenpäin jo useesti, mutta vielä se tossa menee. Ja merkkas taas ruutunsa tänäänkin

No, muihin juttuihin.
Ulkonäkö lienee pysynyt pitkälti samana, puskurit maalasin mustalla uusiks joskus vuos sitten syksyllä. Onhan ne siitä taas jo vähän haalistunut, mutta menettelee vielä. Helmoista ajoin vaan suurimmat ruosteet tänä kesänä pois rälläkällä, ja maalasin uudestaan. Jos ei muuta, ulkonäkö parani huomattavasti.
Sisusta pysynyt myös melko samana, seosmittari tuli laitettua joskus vuosi sitten. Toki myös kaikenlaista rojua ja varaosaa tuntuu pyörivän "ihan vaan varuiks" kontissa ja takapenkillä, et siivousta se varmaan vähän kaipais sielt täältä.
Tekniikka sai päivitystä juuri. Ahdin päivitty johonkin kiinalaiseen, tokikin huomattavasti vakiota isompaan. Pakosarjan ostin torista halvalla bilteman hukkiksen kanssa, hintaan nähden (joku 200 yht.) aivan jees olosesti tehty. Välijäähy piti jäädä vakioks, mutta ei tahtonut löytyä järkevää ratkasua ahtoputkien ja ilmanputsarin sijoittelun kanssas vakio välijäähyllä, joten motonetin 100e jäähy tilalle. Tää nyt ois toki ollut edessä varmaan johonkin väliin muutenkin joten sama se.
Suuttimet vaihdoin jo vuosi sitten öö, oisko 850R peräsin olevat oranssit suuttimet. Otin kk suuttimen pois käytöstä ja laskin bensan paineita ja näillä tuli ihan hyvä edellisellä setupilla. Toistaseks samat suuttimet edelleen käytössä uudella setupilla, toki bensan paineet nousi 3->6bar karkeesti ja kk suutin on taas mukana. Lienee pumppu vähän kovilla nuolla paineilla, mutta eipä se ole kun hyvin pienen hetken vedättäessä noin korkeella.
Jotkut vähän isommat siniset suuttimet mulla on vielä olemassa, tarvii niitä kokeilla joku päivä jos sais joko b paineita alas ja/tai ahtoja hieman ylös. Ahtoja tällä hetkellä 0,7 bar, kiloonhan noi vois nostella jos saa vaan seokset pysymään näillä tarvikkeilla aisoissa. Vaikka kai tuolla nytkin ihan kivasti kerkiää

Itseä ihmetyttää eniten miten tuo voi edes toimia tuon bendix reginan kanssa vielä noinkin hyvin. Luit oikein, tässä on edelleen tuo vakio ohjusjärjestelmä. Ehkä toi regina on vaan "liian tai tarpeeks tyhmä" että se pelaa noinkin hyvin edelleen. Joskus kun talous antaa myöden se varmasti toki päivittyy. Mut jos tuo nyt toimii muuten tuollasenaan, täytynee ensin kaivaa rahaa laatikon upgradeen, en luota et tuo M47 kestää ihan hirveesti enempää mitä sielä nyt on. No, onneks on toinen vielä varalle ainakin.
Siinä nyt jotain tarinaa, jos kiinnostusta on voin jotain kuviakin yrittää kaivaa tänne.
