Nyt on tankin pumppu vaihdettu. Ei mainittavaa eroa auto lensi käyntiin ensi yrittämällä, ottaa paikoillaan kiekkaa aivan normaalisti mutta kakkosella kiihdyttäessä loppuu kierto n.3500rpm. Kuskin penkin alta vaihtelevasti vinkunaa ja tasasta hurinaa pumpusta. Koeajon jälkeen uudelleen käynnistäessä ei halunnut omin avuin pysyä käynnissä vaan vaati suostuttelua kaasun kanssa.
Mitenkä laipan maadoitus mitataan kun laippa muovinen mallia http://ecx.images-amazon.com/images/I/41ZHgNsb%2BjL.jpg
Mitä seuraavaksi syyniin?
Bensanpaineensäädin?
Jos tuo kierto loppuu 3.500 tienoilla, niin kyllähän se bensan puutteelle tuntuu vahvasti Toivottavasti bensapumpun vaihto onnistui tankissa oikein. Bensapumppuunhan tulee vain kaksi johtoa positiivinen ja negatiivinen. Negatiivinen johto, eli maadoitus on viety laipan läpi siten, että johto kiinnitetään laipan ulkopuolella liittimeen ja laipan sisäpuolella johto jatkuu liittimestä. Tässä kohden on usein ongelma, eli se ulkopuolella oleva liitin ruostuu niin huonoksi, että johto jopa irtoaa siitä.
Ostitko uuden ja varmasti oikean pumpun laippoineen? Jos näin teit, niin siellä on sitten kaikki kunnossa - olettaen, että sait laipan kiinnitettyä ilman ongelmia ja silloin pumppukin meni oikein ja tankin pohjalle oikeaan paikkaan. Sen voi myös kiinnittää pieleen.
Onkos tuossa mallissa siinä kuskin alla, auton pohjassa kokonaisuus, jossa on korkeapainepumppu ja suodatin samassa, kumijousitetussa teräskehikossa kiinni? Irrota se kehikko autosta pumppuineen ja suodattimineen (neljällä pultilla kiinni, ja lähti ainakin minulla ilman ongelmia 22 vuoden jälkeenkin, kun oli joskus tehtaalla massattu. Letkut vain irti, niin se lähtee sieltä pöydälle. Vaihdoin suotimen ja pumpun Motonetista ostettuun Boshin pumppuun muutama vuosi sitten. Minulla oli samat oireet - eli otti vajaat 4.000 kierrosta ja veto alkoi hyytymään. Korjaantui tankkipumpun vaihdolla, mutta vaihdoin tuon auton alla olleen suodattimen ja pumpunkin.