Samppasport  Futurez

745 ei kierrä/toimi kunnolla (TOIMII)

  • 24 Vastauksia
  • 10060 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: 745 ei kierrä/toimi kunnolla
« Vastaus #15 : 08.07.2014, 11:25:12 »
Olitko ilmansuodattimen vaihtanut? Muistin vaan hämärästi sellaisen tapauksen jossa kone oli imaissut kiduksiinsa konepellin äänieristeen tai vastaavaa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 745 ei kierrä/toimi kunnolla
« Vastaus #16 : 08.07.2014, 22:20:54 »
Olitko ilmansuodattimen vaihtanut? Muistin vaan hämärästi sellaisen tapauksen jossa kone oli imaissut kiduksiinsa konepellin äänieristeen tai vastaavaa.
Joo, todennäköisesti siis ilmanputsarikotelon solumuovihöttöpallon suodattimen tukkeeksi, tää kuulostais ihan tutulta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa L4hti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 ei kierrä/toimi kunnolla
« Vastaus #17 : 10.07.2014, 21:01:56 »
Ilmanputsarin virkaa toimittaa kuiva kartiosuodatin ja konepellin äänieriste on tiukasti paikoillaan.

Poissa L4hti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 ei kierrä/toimi kunnolla
« Vastaus #18 : 26.07.2014, 20:12:00 »
Nyt on tankin pumppu vaihdettu. Ei mainittavaa eroa auto lensi käyntiin ensi yrittämällä, ottaa paikoillaan kiekkaa aivan normaalisti mutta kakkosella kiihdyttäessä loppuu kierto n.3500rpm. Kuskin penkin alta vaihtelevasti vinkunaa ja tasasta hurinaa pumpusta. Koeajon jälkeen uudelleen käynnistäessä ei halunnut omin avuin pysyä käynnissä vaan vaati suostuttelua kaasun kanssa.

Mitenkä laipan maadoitus mitataan kun laippa muovinen mallia http://ecx.images-amazon.com/images/I/41ZHgNsb%2BjL.jpg

Mitä seuraavaksi syyniin?
Bensanpaineensäädin?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 745 ei kierrä/toimi kunnolla
« Vastaus #19 : 26.07.2014, 23:20:33 »
Laippaa ei ole maadoitettu, vaan laipan läpi tulee pumpun +/- ja bensa-anturin kaksi johtoa.

Nollaa LH irroittamalla 1 sulake (n. 15min ilman sähköä). Ja kokeile miten käyttäytyy sen jälkeen. Koska lambda-säätö on vetänyt sopitusta pieleen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 745 ei kierrä/toimi kunnolla
« Vastaus #20 : 27.07.2014, 06:43:13 »
Nyt on tankin pumppu vaihdettu. Ei mainittavaa eroa auto lensi käyntiin ensi yrittämällä, ottaa paikoillaan kiekkaa aivan normaalisti mutta kakkosella kiihdyttäessä loppuu kierto n.3500rpm. Kuskin penkin alta vaihtelevasti vinkunaa ja tasasta hurinaa pumpusta. Koeajon jälkeen uudelleen käynnistäessä ei halunnut omin avuin pysyä käynnissä vaan vaati suostuttelua kaasun kanssa.

Mitenkä laipan maadoitus mitataan kun laippa muovinen mallia http://ecx.images-amazon.com/images/I/41ZHgNsb%2BjL.jpg

Mitä seuraavaksi syyniin?
Bensanpaineensäädin?

Jos tuo kierto loppuu 3.500 tienoilla, niin kyllähän se bensan puutteelle tuntuu vahvasti  Toivottavasti bensapumpun vaihto onnistui tankissa oikein.  Bensapumppuunhan tulee vain kaksi johtoa positiivinen ja negatiivinen.  Negatiivinen johto, eli maadoitus on viety laipan läpi siten, että johto kiinnitetään laipan ulkopuolella liittimeen ja laipan sisäpuolella johto jatkuu liittimestä. Tässä kohden on usein ongelma, eli se ulkopuolella oleva liitin ruostuu niin huonoksi, että johto jopa irtoaa siitä.

Ostitko uuden ja varmasti oikean pumpun laippoineen? Jos näin teit, niin siellä on sitten kaikki kunnossa -  olettaen, että sait laipan kiinnitettyä ilman ongelmia ja silloin pumppukin meni oikein ja tankin pohjalle oikeaan paikkaan. Sen voi myös kiinnittää pieleen.

Onkos tuossa mallissa siinä kuskin alla, auton pohjassa kokonaisuus, jossa on korkeapainepumppu ja suodatin samassa, kumijousitetussa teräskehikossa kiinni?  Irrota se kehikko autosta pumppuineen ja suodattimineen (neljällä pultilla kiinni, ja lähti ainakin minulla ilman ongelmia 22 vuoden jälkeenkin, kun oli joskus tehtaalla massattu. Letkut vain irti, niin se lähtee sieltä pöydälle. Vaihdoin suotimen ja pumpun Motonetista ostettuun Boshin pumppuun muutama vuosi sitten.  Minulla oli samat oireet - eli otti vajaat 4.000 kierrosta ja veto alkoi hyytymään. Korjaantui tankkipumpun vaihdolla, mutta vaihdoin tuon auton alla olleen suodattimen ja pumpunkin.

Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa L4hti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 ei kierrä/toimi kunnolla
« Vastaus #21 : 27.07.2014, 20:18:40 »
Kävin justiinsa nollaamassa LH:n ja ajelin koeajoa n.50km nätisti jonka jälkeen koitin vetoja, mutta kierto loppuu 3500-4000rpm. Jaksaa alhaalta vetää mukavasti mutta 3500-4000 rötää vaan ja kierrokset ei nouse. Ahtamatta antaa nostaa kierroksia yläemmäs.

Laipan johdot oli hyvän näköiset ja kontakteissa ei ollut mitään hapettumia/ruostumisia.

Polttoaine järjestelmään uusitut palikat:
tankinpumppu http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/281301/302677
kuskin penkin alusen pumppu http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/281389/728837
polttoainesuodatin sekä penkin alla että tankissa
pumpunrele saman väriseen kuin olikin

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 745 ei kierrä/toimi kunnolla
« Vastaus #22 : 28.07.2014, 00:27:28 »
Hm...  Olisikohan ahtoputkistossa vuoto?
Eli ahdoilla rötää mutta alipaineilla ei?

Tarkasta kaikki ahtoputket, ettei sieltä löydy öljyistä kohtaa, joka paljastaa sen vuoden paikan. Coolerikin kannattaa tutkia päädyistään.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 745 ei kierrä/toimi kunnolla
« Vastaus #23 : 28.07.2014, 13:32:01 »
Itselläni teki tuota ettei meinannut ottaa kierroksia, niin syynä oli bensapumppu, samanlaista ominaisuutta sai myös viallinen IMM aikaseksi.

Edit: Tuossa on miten oireili paikoillaan: https://www.youtube.com/watch?v=yE6JMZXdOWE
Ongelmana esiintyi myös että ~3000rpm kohdilla isommalla kuormalla (esim mäkeen ajaessa) alkoi pätkimään ja ei meinannut ottaa kierroksia sitten millään, mutta kun vetäs pakkovaihteille että sai kierrokset ylös, niin toimi hienosti rajottimelle asti.
Myös sitä teki että varovaisesti kiihyttämällä toimi hienosti, mutta keskikuormalla ei.

Saattoi myös sammua kun nosti äkillisesti kaasun ylös.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2014, 13:36:38 kirjoittanut sekokupu »

Poissa L4hti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 ei kierrä/toimi kunnolla (TOIMII)
« Vastaus #24 : 13.09.2014, 00:41:39 »
Alkohan se ruottinrauta toimimaa kun on melkein kaikki osat vaihdettu. Tänään vaihdoin polttoainepaineensäätimen ja kadonneet kiekat löyty.

 

RallyBaron  Samppasport