Mittaakos tämä malli vauhtipyörältä YKK:n. Löysää anturi, puhdista ja kiinnitä takasin.
Oliko vaikutusta?
Oireilu voisi johtua väärästä sytytyksen ajoituksesta. Haiseeko bensa putken päässä?
EZK:lla ja kiinteällä vauhtipyörällä se sytytyksen ajoituksen sekoilu kyllä aivastelee putkessa ja huolella, käynnistyminenkin on niin ja näin. Tomaatilla ja vääntyneellä peltikehällä tuota voisi tapahtuakkin. Eli erittäin epätodennäköistä, että vika olisi tuossa asentotunnistimessa.
Jos ilmavuotoja ei ole, niin lämpöanturin tarkistaminenkaan ei ole haitaksi. Ohjeet FAQ:ssa arvoineen.
Koska selvästi oireet viittaavat hoikkiin sopituksiin.
Siihen syynä voi olla:
- Polttoaineen paine
- IMM
- Lämpötila-anturi
- lambda
- Ilmavuoto
Ja koska IMM on vaihdettu ja lambdakin, ei vika ole antureissa. Mutta piuhavikaa se ei tietysti poista.
Kun koneen saa käymään tyhjää normaaliti lämpöisenä, pitäisi IMMun pinnistä 3 ja IMMun rungon/auton rungon välistä löytyä se 2,3V jännite (+/- 0,1V). Jos ei, niin siinä vaiheessa tarkka syyni ahtoputkille/coolerilla ja imusarjan tiiviydelle.
Edit: Sopat voivat olla myös tolkuttoman paksulla!
Ja se selviää helposti sillä, että yleismittari näyttää kokoajan kuumalle koneelle suurempaa jännitettä kuin 0,7V. Jos jännite makaa 1 voltissa, niin sopat ovat jotain yyber-paksua.
Myös jumitteleva TK-servo voi aiheuttaa sammuilua.