Mikähän nyt tuli.
Auto jäi kotipihaan kiinni (joojoo, laiska kolamies

) ja sitä siinä nytkyteltiin/suditeltiin hetken aikaa eteen ja taakse. Lopulta eteenpäin ajamalla eli D-vaihteella pääsi pois kuopasta ja siinä samalla alkoi mittaristossa nuolivalo vilkkua ja W/E -valot kepin luona myös vilkkumaan.
Vikakoodeista löytyi laatikolta (A1) 232 = nopeusmittarin signaali puuttuu. Tämä lähti nollaamalla pois ja valodisko loppui.
Kuitenkin vika jäi, eli ainoastaan R vetää, eteenpäin ei näytä kytkeytyvän vaihde päälle. Ei missään asennossa D, 3 eikä L.
R toimii aivan hyvin.
Lootassa on öljyä passeli määrä, väri on kirkkaan punainen ja haju kuin uusi ATF. Tässähän onkin parituhatta km ajetut uudet lootaöljyt, 3kk sitten huuhteluvaihdettu.
Vekottimessa on ollut sellainen ominaisuus, että D:n kytkeytymisviive on aika pitkä (useampi sekunti), mutta kytkeytyminen on ollut terävä kun se tapahtuu ja sen jälkeen laite on vetänyt reippaasti ja vaihtanut nätisti. Turbiinilukkokin kytkeytyy muutaman kilsan ajon jälkeen kun öljyt lämpeää tarpeeksi.
R vetää niin ilmeisesti vika ei ole turbiinissa. Voiko perä hajota niin että vetää vain toiseen suuntaan?