Carcom Oy  Elekma

940 alipainevuoto kun kääntää puhalluksen alas/eteenpäin

  • 11 Vastauksia
  • 3936 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Morjesta, eli jo pitkään vaivannut vika alkaa olemaan aika vaarallinen. Kun kääntää puhalluksen esim. suoraan eteenpäin tai jaloille, alkaa lämmönsäätimen paneelinta takaa vinha suhina, eli alipaineet karkaa. Kaupungissa loppuu teho jarrutehostimelta jos pitää puhallusta jaloille, tai vastaavasti jos parkkaa eikä käännä puhallusta ylös / ylös-alas - asentoon, vuotaa alipaineet pois ja lähtiessä meinaa säihkätää kun ei olekkaan alipainetta jarruissa..ja vielä automaatti kaiken lisäksi.
Onko siellä jotain kalvoja tms., viime kesänä purin jo kertaalleen ja testailin ne letkut jotka tulee säätimelle, mutta niistä ei mikään vuotanut..ei enään viitsisi purkaa uudestaan ellei tiedä mistä vikaa etsiä.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Nyt kirjoitan ihan mutuna. Ei kai voi olla mahdollista että JARRUTEHOSTIMEN teho häviää lämmönsäätimen alipainevuodon takia. Tai jos on mahdollista niin täytyy näkyä/kuulua selvänä letkuvuotona. Aivan erikoinen vika kaikenkaikkiaan.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Nyt kirjoitan ihan mutuna. Ei kai voi olla mahdollista että JARRUTEHOSTIMEN teho häviää lämmönsäätimen alipainevuodon takia. Tai jos on mahdollista niin täytyy näkyä/kuulua selvänä letkuvuotona. Aivan erikoinen vika kaikenkaikkiaan.

Dieseli kuten tuolla profiilissa lukee.
Dieselissä kun on erikseen alipainepumppu ja se ei isoa reikää alipainesysteemiin tarvitse kun paine nousee liiaksi, joissakin autoissa on niin pienet alipainepumput että riittää kun pumppaat jarrua muutaman kerran niin jarrutehostimen toiminta heikkenee selvästi.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Eli se siis vuotaa sillon, kun kojelautasuuttimille on käännetty ilmaa tulemaan. Tiedät siis, mikä alipainekello on rikki, sikälimikäli letkut eivät vuoda. Nyt onkin tehtävänä enää etsiä se kello, ottaa letku irti ja tulpata se, ja testata loppuko vuoto. Jos loppu, niin eikun kelloa vaihtamaan, muussa tapauksessa letku tai alipaineventtiiliä ehjäämään.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Eli se siis vuotaa sillon, kun kojelautasuuttimille on käännetty ilmaa tulemaan. Tiedät siis, mikä alipainekello on rikki, sikälimikäli letkut eivät vuoda. Nyt onkin tehtävänä enää etsiä se kello, ottaa letku irti ja tulpata se, ja testata loppuko vuoto. Jos loppu, niin eikun kelloa vaihtamaan, muussa tapauksessa letku tai alipaineventtiiliä ehjäämään.
Sen kellon sijainnin ku sais tietää..ei oo ihan näkyvillä ainakaan ku purkaa sen lämmönsäädinhässäkän siitä pois.

The moose

  • Vieras
museon puolella oli jo juttua, missähä lie ne ohjeet..

mut eiks noin suunnilleen ne ole siellä jommankumman jalkotiloissa tosi hyvin piilossa?

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
No niimpä onkin diesel.Pitäisi näköjään tässä suuren innoituksen vallassa osata lukea myös profiilista tuleva tieto.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=141.0

Olisko tuosta apuja?   :o
On, eli kuskinpuolella sijaitsee jalkatilassa tekstin perusteella erittäin vittumaisessa paikassa, joten saanee vuotaa.. :pomo:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Kellot pääset näkemään ja letkut tarkastamaan kun otat kuskin jalkatilan pahvin pois.... 
Vaatii T-35 ruuvarin ja kolme ruuvia auki ja kuskin A-pilarin juuresta käännät muoviniittiä 90 astetta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Kellot pääset näkemään ja letkut tarkastamaan kun otat kuskin jalkatilan pahvin pois.... 
Vaatii T-35 ruuvarin ja kolme ruuvia auki ja kuskin A-pilarin juuresta käännät muoviniittiä 90 astetta.
Kiitos tiedosta, pitääpä käyttää irti ja tsiigailla löytyskö vika..

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Sain vian paikallistettua kelloilta seuraamalla jonnekkin paneelin taakse, tietääpähän mikä letku vuotaa..pitää joku päivä purkaa tuo paneeli taas niin eiköhän se vika sieltä löydy.

 

Elekma  Autoracing