Tutkailin liitokset sun muut vielä läpi. Silmiin pisti tuo egr:n ja alumiinisen ahtoputken liitoskohta joka on kolmihaarainen ja tuo metallitiiviste on siellä vain kahden pultin välissä, eikä siis koko laipan kuten olettaa sopisi. Löysytin kaikki kolme ja kiristin sen uudestaan niin että ne haarat joitten välissä tiiviste on, hyvään lopulliseen momenttiin! Sitten toki hyvä kiristys vielä kolmannellekin, muttei aivan yhtä tiukkaan kuin nuo kaksi jotta ei alkaisi toiselta puolelta kantamaan.
Ajamaan ja kas kummaa! Savutus oli kyllä vähäisempi ja normaalilla tasolla kun vertasin sitä erääseen toiseen D5 Volvoon. Ison vaaran päälle jossa 7% nousu, en havainnut savua enää oikeastaan yhtään vaikka reippaasi heitti kolmosella lätkän lattiaan ja isompaa pykälää silmään. Voiko se tosiaan olla noin pienestä kiinni? Ilmeisesti

Kiitos keskusteluun osallistuneille, toivotaan että tästä ketjusta on apua samojen asioiden ääressä pähkäileville.