Samppasport  Futurez

D5 savuttaminen vedätettäessä -02

  • 10 Vastauksia
  • 2905 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
D5 savuttaminen vedätettäessä -02
« : 30.07.2015, 17:33:27 »
Tere,

Tein viikko sitten egr:n putsaushuollon ja autohan tuntui muuttuvan aivan eri herkän tuntuiseksi. Päästöherjaa ei ole enää nakellut ja hävisi sellainen tehopiikki siitä 1500-2000rpm väliltä. Vetää tasaisesti 1500rpm ylöspäin.

Se mikä kuitenkin vähän kummastuttaa, niin kun tyhjäkäynniltä lähtee reippaammin kiihdyttämään tai vaikka ohitustilanteessa laittaa niin sanotusti lätkän lattiaan, tulee sellaiset voimasavut että heikompaa melkein hirvittää. Mikähän se tässä voi olla? Toki olen nähnyt että niin ne muutkin Volvot taitaa tehdä vaan tässä on nyt selvä muutos aiempaan verrattuna.

Seka-ajossa menee 7l satasella ja öljyä en ole koskaan tähän 380tkm ajettuun myllyyn lisännyt kun ei juurikaan vaihtovälillä vaju. Osaisiko joku heittää tähän kommenttia asiasta? Egr:ää en muuten tulpannut vaan pelkästään puhdistin jos se tieto jotakin auttaa.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5564
  • Volvo V70
Vs: D5 savuttaminen vedätettäessä -02
« Vastaus #1 : 30.07.2015, 19:57:10 »
Omakohtainen kokemus vuosien takaa:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5391.0
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 15105
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: D5 savuttaminen vedätettäessä -02
« Vastaus #2 : 30.07.2015, 20:23:25 »
ittellä pöllyytti ihan urakalla kun alkoi cooleri vuotaan nyt kun on uusi cooleri ei pölise enää vaikka antaa happea oikein urakalla.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: D5 savuttaminen vedätettäessä -02
« Vastaus #3 : 30.07.2015, 22:48:31 »
Eli Anssi68, tuo sinun vika oli pelkkä turbo, eikös? Jarrutehostimella ei ollut asian kanssa mitään tekemistä? Pitäisikö sen tuossa vaiheessa syödä öljyä, mitä minulla ei tee?

Entä Ristus, jos cooleri vuotaa niin tuleeko se savutus siitä että se saa kakkua liikaa suhteessa ilmaan kun ahtoja ei oikein ole? Peeveli kun tuossa ei ole ahtopainemittaria. Pitäisi kai asentaa kuten laitoin entiseen T5:seenkin niin näkee nämä jutut. Toki mietin myös että voisiko joku letku olla jäänyt löysälle joka savutuksen saisi aikaan? Luulisi että siinätapauksessa kuuluisi suhinaa tai jotain muutakin sellasta.. Onneksi on viikonloppu tulossa niin voi alkaa tutkimaan asiaa enemmälti..
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: D5 savuttaminen vedätettäessä -02
« Vastaus #4 : 30.07.2015, 23:09:09 »
Tällaisen artikkelin löysin myös.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33444.0

Voisiko se olla muka niin, että kun egr on saatu puhdisteltua ja toimimaan niin se lisäisi tuota savutusta ainakin alkuunsa noin rankasti?? Todella huolellisesti kaikki tuli kasattua ja vielä varmuuskiristeltyä toisen vielä tarkemman ja selväpäisen henkilön valvovien silmien alla. Mitäs luulette?
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2243
  • Tampere - Pori
Vs: D5 savuttaminen vedätettäessä -02
« Vastaus #5 : 30.07.2015, 23:41:22 »
Tällaisen artikkelin löysin myös.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33444.0

Voisiko se olla muka niin, että kun egr on saatu puhdisteltua ja toimimaan niin se lisäisi tuota savutusta ainakin alkuunsa noin rankasti?? Todella huolellisesti kaikki tuli kasattua ja vielä varmuuskiristeltyä toisen vielä tarkemman ja selväpäisen henkilön valvovien silmien alla. Mitäs luulette?

Kyllä se näin on, tosin eihän tuo uutenakaan ole mikään käryperse, mutta tehostunut EGR:n toiminta, tukkoinen imusarja, pieni ahtovuoto ja kuluneet suuttimet saavat yhdessä aikaan pölyä ja välillä rankastikin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5564
  • Volvo V70
Vs: D5 savuttaminen vedätettäessä -02
« Vastaus #6 : 31.07.2015, 06:38:44 »
Eli Anssi68, tuo sinun vika oli pelkkä turbo, eikös? Jarrutehostimella ei ollut asian kanssa mitään tekemistä? Pitäisikö sen tuossa vaiheessa syödä öljyä, mitä minulla ei tee?


Tuohon omaan korjattuja kohteita on seuraavasti, saa pyörtyä ihan vapaasti:

-Egr
-Turbo
-Välijäähdytin
-Suuttimet
-Jarrutehostin

Öljyn syömistä en huomannut lainkaan.

Savutti vedättäessä, mutta korjausten jälkeen loppui..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Paikalla Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1132
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 savuttaminen vedätettäessä -02
« Vastaus #7 : 31.07.2015, 06:42:05 »
Itse veikkaisin, että jos voimasavut selvästi lisääntyivät tämän remontin jälkeen, ahdot ei ole kohdallaan. Joko jäi jokin liitos vuotamaan tai turbon painepuolen letkut (niitä on kolme) kärsivät vahinkoa (vanhat ja hauraat ?) taivutteluista / asennuksesta ja siellä on nyt reikä jossain tai EGR päässä jokin falskaa. Jos auto kulkee normaalisti, vuoto on pieni.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: D5 savuttaminen vedätettäessä -02
« Vastaus #8 : 31.07.2015, 07:22:26 »
Auto tosiaankin kulkee täysin normaalisti. En pyörtynyt Anssi68, vähän vaan huimasi..  :D
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: D5 savuttaminen vedätettäessä -02
« Vastaus #9 : 01.08.2015, 13:21:32 »
Tutkailin liitokset sun muut vielä läpi. Silmiin pisti tuo egr:n ja alumiinisen ahtoputken liitoskohta joka on kolmihaarainen ja tuo metallitiiviste on siellä vain kahden pultin välissä, eikä siis koko laipan kuten olettaa sopisi. Löysytin kaikki kolme ja kiristin sen uudestaan niin että ne haarat joitten välissä tiiviste on, hyvään lopulliseen momenttiin! Sitten toki hyvä kiristys vielä kolmannellekin, muttei aivan yhtä tiukkaan kuin nuo kaksi jotta ei alkaisi toiselta puolelta kantamaan.
Ajamaan ja kas kummaa! Savutus oli kyllä vähäisempi ja normaalilla tasolla kun vertasin sitä erääseen toiseen D5 Volvoon. Ison vaaran päälle jossa 7% nousu, en havainnut savua enää oikeastaan yhtään vaikka reippaasi heitti kolmosella lätkän lattiaan ja isompaa pykälää silmään. Voiko se tosiaan olla noin pienestä kiinni? Ilmeisesti  ;)

Kiitos keskusteluun osallistuneille, toivotaan että tästä ketjusta on apua samojen asioiden ääressä pähkäileville.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 15105
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: D5 savuttaminen vedätettäessä -02
« Vastaus #10 : 01.08.2015, 17:47:02 »
juu omassa pöllys koska syöttöälisäämällä kone koitti nostaa ahtoja joita oli kylä mutta karkasivat ja ei saanut ilmaa koneelle..
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

 

KL-varaosat  Race.fi