Noi S/V70:pit sekä s80 ovat nyt listani kärjessä. Ovat mukavan näköisiä sisätiloiltaan (Joka iso plussa kun joskus kavereiden kanssa kylistelty lähemmäs 10 tuntia putkeen) ja saa aikas uusiakin. Mutta saa nähdä mitä lähitienoilla myydään tässä ensi viikon tienoilla, jolloin lähden autoa ostamaan.
jos kylistelyssä ja ringin ajamisessa menee 10h putkeen niin ajomäärä ekana vuonna ei varmasti jää 10tkm!! muutamia tuttuja pojuja jotka saivat kortin kevään aikana ovat rullanneet ensimmäisiin kuukausiin n.40tkm!!!! kirjoittamasi perusteella vaikuttaa että sinullakin on autossa istumisen ja ajamisen kiima niin valitset mahdollisimman pienikulutteisen auton dieselkoneella. dieselissä et saa kulutuslukemia kohoamaan jatkuvalla polkemisellakaan mielettömiksi kuten bensavehkeillä.
kun menet ostamaan autoa niin älä hurmaannu ensimmäisiin koeajamiisi, autoja on maailma täynnä. unohda kiire, ota mukaan joku jolla on kokemusta ja harkintakykyä. pikkuviat ja tiedossa olevat korjaukset saattavat nostaa auton hintaa varsin yllättävästi, esim. renkaiden, tuuliasin tai jarrujen uusiminen maksaa, ja muista että "juuri katsastettu" ei välttäämättä ole tae hyvästä teknisestä kunnosta, ajoaikaa sillä tietenkin saa jos on hiljan leimattu.
unohda kaikki yyberspesijaali vienti ja tuontimallit eksoottisella tekniikalla, tällaisen ajosssa pitäminen voi tulla todella kalliiksi kun osia ei saa tai ne maksaa mielettömästi. itse pyrin ostamaan aina mahdollisimman yleisen ja paljon käytösä olevan mallin, niihin löytyy yleensä osia tarvikkeena ja purkuosina. ja mahdollisimman huoltoystävällinen etenkin jos on ti-valmiuksia ja kiinnostusta ja halua huoltaa ja korjata.
mutta minkä tahansa valitsetkin niin rahaa autoilu vie, jopa niin paljon että nuorilla miehillä ei välttämättä omat rahkeet riitä autoilun kustannuksiin...