Autoracing  KL-varaosat

Millä tuulilasiliima pois pellistä maalia vaurioittamatta?

  • 8 Vastauksia
  • 3468 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2130
    • Instagram kuvat
Eli ennen uuden lasin liimaamista. Täytyykö saada kaikki vanha liima pois vai saako jäädä alle vanhaakin, joka on piukassa kiinni. Kaikki irtorämmäleet on putsattu.

Onko edes mitään ainetta, jolla tuota saisi ns. liuotettua? Koitin metanolia, mutta se ei ainakaan tuntunut tekevän mitään..
« Viimeksi muokattu: 02.11.2015, 12:02:27 kirjoittanut mista »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Eli ennen uuden lasin liimaamista. Täytyykö saada kaikki vanha liima pois vai saako jäädä alle vanhaakin, joka on piukassa kiinni. Kaikki irtorämmäleet on putsattu.

Onko edes mitään ainetta, jolla tuota saisi ns. liuotettua? Koitin metanolia, mutta se ei ainakaan tuntunut tekevän mitään..
Tinnerillä sain ainakin omasta vanhan liiman jämät.
No kun halvalla sai.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Itse hinkkasin tärpätillä ja talouspaperilla.
Sen jälkeen tarvitsee pohjusteen. Jotkut on jättänyt vanhan hyvin kiinni olevan liimamassan uuden liiman alle jolloin pohjustetta ei tarvitse. Mutta tässä tapauksessa vanhan ja uuden liiman pitää olla samanlaista.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2130
    • Instagram kuvat
Vastaan itse itselleni. Akkuporakoneeseen toffeelaikka ja lähtee niin nopeasti ettei meinaa kone keritä pyörähtämään. Maalissa ei mitään jälkiä ja liima tosiaan lähti helpommin kuin olisin koskaan uskonut.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Jos on ihan oikeaa liimaa, eikä sitä 200-sarjalle ominaista tahmeaa butyylinauhaa, niin vanhaa liimaa ei tarvitse saada kokonaan pois.

Lasin pintaan pitää laittaa pohjuste. Liima ei pysy muuten lasin sileässä pinnassa kiinni.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Lasin pintaan pitää laittaa pohjuste. Liima ei pysy muuten lasin sileässä pinnassa kiinni.

Eikös se ole sekä -että?

Siis, että pohjuste tulee laittaa kumpaankin pintaan? Niin lasi,- kuin maalipintaankin?  ???

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Itse olen laittanut aina molempiin pintoihin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Eikös se ole sekä -että?

Siis, että pohjuste tulee laittaa kumpaankin pintaan? Niin lasi,- kuin maalipintaankin?  ???

Joo, jos sen vanhan liiman ottaa kokonaan pois.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2130
    • Instagram kuvat
Juu en ottanu karmin pihjalta kokonaan pois mutta mulla oli vanha lista kiinni muös liimalla ja se jäi pilateiden yms päälle. Liimapalkoja oli siellä täällä ja ne piti saada pois kun uusi lista on tavoitteena laittaa orkkis kiinnikkeillä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi