Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo S60 2.4D Classic lastutus 93kW 126hv 300Nm vm. 2008

  • 27 Vastauksia
  • 10874 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: Volvo S60 2.4D Classic lastutus 93kW 126hv 300Nm vm. 2008
« Vastaus #15 : 07.09.2016, 14:05:58 »
Voi olla että sinne on työnnetty sitten enemmän tehoa tai luvattu enemmän mitä todellisuus vastaa. Jos tuo tieto pitää paikkansa että D5 ahdin jaksaa nipinnapin vaan 210hp uutena niin ei paljoa herätä luottoa 8 vuotta vanha ahdin. Tietääkseni tässä on kuitenkin täysin sama ahdin ku D5:ssa. Monet ohjelmoijat ovat lupailleet jopa 230-250hv ja yli +500Nm vääntöä. Mikä omaankin korvaan kuulostaa aika typerältä kun oma kone tullut tehtaalta ulos 126hv ja 300Nm tehoilla. Mikähän tässä koneessa mahtaa puristaa koska eräs ohjelmointipaja lupasi tälle vakion D5 tehot Rican ohjelmistolla, eli 185hv ja 400Nm vääntöä.

täytyy huomioida se että tuo mihin kirjoitin niin kyseessä on mustakoppainen D5 (163hp ja 2,4d 131hp alle 06vm tuosta uudemmat asia erikseen kun on 200-250hp softalla esim
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa Netu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 2.4D Classic lastutus 93kW 126hv 300Nm vm. 2008
« Vastaus #16 : 07.09.2016, 16:08:46 »
Sen verran selvisi että tässä mun omassa S60 2.4D classicis on voimansiirron kannalta ongelma. 93kW versio taitaa olla ainut jossa on pienempi kytkin ja 5 pykälän laatikko. Saattaa kait olla jossain 96kW versioissakin en ole varma. Mutta suurin osa lastuttajista on sitä mieltä jotka ovat perehtyneet volvoon että kytkimen kannalta ei kannata ottaa enempää irti kuin vain tämä 185hv / 400Nm. Onhan sekin toki huomattava tehonlisäys, harmitamaan vähän jäi että juuri tämä yksilö on pienellä kytkimellä ja laatikolla. :/

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: Volvo S60 2.4D Classic lastutus 93kW 126hv 300Nm vm. 2008
« Vastaus #17 : 07.09.2016, 17:58:39 »
Eikös tuo laatikko ole sama 5-vaihteinen M56 kuin näissä vanhemmissakin dieseleissä? En ole kuullut/lukenut että niitä olisi voimalla rikki saatu? Kytkimestä ei ole mitään käsitystä mutta jos alkaa luistelemaan niin vahvempaa pakettia paikalleen niin pitää. Kyllä mä ottaisin vaan saman tien "kaikki irti"-ohjelman kuten volvotdi kirjoitti. Muuta väittävät taitavat olla niitä jotka vaan ajaa valmiin softan sisään ja ymmärrys loppuu siihen.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Netu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 2.4D Classic lastutus 93kW 126hv 300Nm vm. 2008
« Vastaus #18 : 07.09.2016, 18:32:20 »
Eikös tuo laatikko ole sama 5-vaihteinen M56 kuin näissä vanhemmissakin dieseleissä? En ole kuullut/lukenut että niitä olisi voimalla rikki saatu? Kytkimestä ei ole mitään käsitystä mutta jos alkaa luistelemaan niin vahvempaa pakettia paikalleen niin pitää. Kyllä mä ottaisin vaan saman tien "kaikki irti"-ohjelman kuten volvotdi kirjoitti. Muuta väittävät taitavat olla niitä jotka vaan ajaa valmiin softan sisään ja ymmärrys loppuu siihen.

Oisko näin?

Ainakin hollannissa asusteleva Ruul tms... Entinen Polestar ohjelmoija sanoi ettei kannata ottaa enempää irti tai kytkin levii.

editoin vielä sen verran että, hän on tämän Rica ohjelmiston takana.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2016, 18:42:04 kirjoittanut Netu »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Volvo S60 2.4D Classic lastutus 93kW 126hv 300Nm vm. 2008
« Vastaus #19 : 07.09.2016, 18:40:56 »
Oisko näin?

Ainakin hollannissa asusteleva Ruul tms... Entinen Polestar ohjelmoija sanoi ettei kannata ottaa enempää irti tai kytkin levii.
kytkin voi alkaa luistamaan ja joillakin kaksoismassa alkanut ääntämään mutta itse ottaisin kaikki irti ja laittaisi voimansiirtoon vahvempaa osaa kun alkaa pettämään :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Netu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 2.4D Classic lastutus 93kW 126hv 300Nm vm. 2008
« Vastaus #20 : 07.09.2016, 18:45:10 »
kytkin voi alkaa luistamaan ja joillakin kaksoismassa alkanut ääntämään mutta itse ottaisin kaikki irti ja laittaisi voimansiirtoon vahvempaa osaa kun alkaa pettämään :)

kaksoinmassaa ja kytkintä kun laittaa vahvempaa tilalle siitä ei tuu kovin edullista  :'(

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 2.4D Classic lastutus 93kW 126hv 300Nm vm. 2008
« Vastaus #21 : 07.09.2016, 18:57:46 »
Eihä noista aina kaikkia tehoa tarvi ottaa, eihän tiellä aina bemareita ole. :2funny:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo S60 2.4D Classic lastutus 93kW 126hv 300Nm vm. 2008
« Vastaus #22 : 07.09.2016, 18:59:35 »
kaksoinmassaa ja kytkintä kun laittaa vahvempaa tilalle siitä ei tuu kovin edullista  :'(

Eikös D5 ja tuo 2.4D ole sama vp? Jos on niin tästä vp:tä tilalle. Sitten joku kiva asetelma ja kytkin kylkeen :) touhutonnilla pärjää?  ???

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: Volvo S60 2.4D Classic lastutus 93kW 126hv 300Nm vm. 2008
« Vastaus #23 : 07.09.2016, 19:28:11 »
Eikös D5 ja tuo 2.4D ole sama vp? Jos on niin tästä vp:tä tilalle. Sitten joku kiva asetelma ja kytkin kylkeen :) touhutonnilla pärjää?  ???
Kovalla pyörällä kuuleman mukaan laatikko tykkää kyttyrää. Ja miksi tuollaista laittaa jos alkuperäisellä kaksoismassalla ja kytkinpaketilla ajellaan yli 600nm väännöillä, partsforvolvoonlinelta saa stage 3 asti kytkinpakettia jos meinaa luistella.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Netu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 2.4D Classic lastutus 93kW 126hv 300Nm vm. 2008
« Vastaus #24 : 07.09.2016, 20:01:16 »
Kovalla pyörällä kuuleman mukaan laatikko tykkää kyttyrää. Ja miksi tuollaista laittaa jos alkuperäisellä kaksoismassalla ja kytkinpaketilla ajellaan yli 600nm väännöillä, partsforvolvoonlinelta saa stage 3 asti kytkinpakettia jos meinaa luistella.

Joo kyllä tähän saa kuuleman mukaan munkin kyseiseen volvoon sellasta n. 220-230hv ja väännöt sinne 460-480 aluueelle eikä nyt pitäisi kovin pahasti kärsiä jos sitä ei revitä tahalteen rikki. Eise lopulta kuulosta kovin pahalta. Kytkin, VP yms kuluvaa osaa heittää sit muutaman touhutonnin vai mitä  8)





Poissa Netu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 2.4D Classic lastutus 93kW 126hv 300Nm vm. 2008
« Vastaus #25 : 07.09.2016, 20:02:29 »
Eihä noista aina kaikkia tehoa tarvi ottaa, eihän tiellä aina bemareita ole. :2funny:

noi BiltemaMotorWorkshopit vituttaa välil tuolla tiellä niin paljon et kyl niist ohi pitää mennä  :2funny:

Poissa Netu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 2.4D Classic lastutus 93kW 126hv 300Nm vm. 2008
« Vastaus #26 : 09.09.2016, 01:18:46 »
Kovalla pyörällä kuuleman mukaan laatikko tykkää kyttyrää. Ja miksi tuollaista laittaa jos alkuperäisellä kaksoismassalla ja kytkinpaketilla ajellaan yli 600nm väännöillä, partsforvolvoonlinelta saa stage 3 asti kytkinpakettia jos meinaa luistella.
 

miks laatikko tykkää kyttyrää kovalla pyörällä?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: Volvo S60 2.4D Classic lastutus 93kW 126hv 300Nm vm. 2008
« Vastaus #27 : 10.09.2016, 05:47:31 »
Vitosessa värinät on kovempia kuin nelosessa tai kutosessa. En muista oliko tämä enemmän tdi:n ongelma kuin d5:n, viisaammat kertokoon. Tuolla ainakin oli jotain puhetta asiasta jos jaksaa selata: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2256.0 ja tuossa ihan muuten mielenkiintoinen topikki jos et ole vielä huomannut: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21990.0
V40 T2 -17
Kuvat

 

Autoracing  KL-varaosat