RallyBaron  Samppasport

Volvo v70 T4 2011 savuttaa kylmänä

  • 5 Vastauksia
  • 1625 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masse94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Volvo v70 T4 2011 savuttaa kylmänä
« : 31.03.2021, 15:53:59 »
Elikkäs kyseessä 2011 v70 T4 joka savuttaa kylmänä käynnistäessä, juuri vaihdettu öljyt, mikä mättää?

Poissa volvo2020

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 T4 2011 savuttaa kylmänä
« Vastaus #1 : 31.03.2021, 21:15:37 »
Minkä väristä savu on? Jos valkoista niin todennäköisesti vesihöyryä. Haiseeko millekään? Lopettaako kun lämpeää?

Poissa Masse94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 T4 2011 savuttaa kylmänä
« Vastaus #2 : 01.04.2021, 06:27:17 »
Minkä väristä savu on? Jos valkoista niin todennäköisesti vesihöyryä. Haiseeko millekään? Lopettaako kun lämpeää?

Sinertävää/harmaata savua haisee mun mielestä pikkasen öljylle, pelkästään käynnistäessä savuttaa kerran ja lämpimänä en ole ainakaan huomannut että savuttais

Poissa volvo2020

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 T4 2011 savuttaa kylmänä
« Vastaus #3 : 01.04.2021, 09:02:11 »
Sinertävää/harmaata savua haisee mun mielestä pikkasen öljylle, pelkästään käynnistäessä savuttaa kerran ja lämpimänä en ole ainakaan huomannut että savuttais

Sinertävä ja öljylle haiskahtava viittaisi siihen, että öljy palaa palotilassa  :-[. Kuluttaako öljyä? Jos kuluttaa niin sitten turbo tai männänrenkaat yms voinee päästää läpi? Huohotus kannattaa kumihanskatestillä tarkistaa myös öljykorkista.

Minulla 2.5 Ft kanssa kylmänä valkoista savuttaa kun alkuun kierrokset on korkeammalla hetken aikaa käynnistyksen jälkeen. Sen jälkeen lopettaa. Nesteitä ei häviä eikä savu haise juuri millekään niin arvelisin sen olevan vesihöyryä joka kondensoitunut putkistoon.

Poissa Masse94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 T4 2011 savuttaa kylmänä
« Vastaus #4 : 02.04.2021, 09:45:34 »
Sinertävä ja öljylle haiskahtava viittaisi siihen, että öljy palaa palotilassa  :-[. Kuluttaako öljyä? Jos kuluttaa niin sitten turbo tai männänrenkaat yms voinee päästää läpi? Huohotus kannattaa kumihanskatestillä tarkistaa myös öljykorkista.

Minulla 2.5 Ft kanssa kylmänä valkoista savuttaa kun alkuun kierrokset on korkeammalla hetken aikaa käynnistyksen jälkeen. Sen jälkeen lopettaa. Nesteitä ei häviä eikä savu haise juuri millekään niin arvelisin sen olevan vesihöyryä joka kondensoitunut putkistoon.

Ei se mun mielestä niin paljoo ölyä kuluta yhden kerran oon vaihtovälin aikana pistänyt ehkä litran pari jos muistan oikein, miten testi tehdään?

Poissa volvo2020

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 T4 2011 savuttaa kylmänä
« Vastaus #5 : 02.04.2021, 11:22:29 »
Ei se mun mielestä niin paljoo ölyä kuluta yhden kerran oon vaihtovälin aikana pistänyt ehkä litran pari jos muistan oikein, miten testi tehdään?

Esim. näin: Laita öljytikku paikalleen ja ota öljyntäyttökorkki auki ja laita sen reiän päälle ohut kumihanska tai elintarvikekelmun pala. Anna koneelle kierroksia ja katso imeytyykö hieman kuopalle? Mikäli näin ei tee alipaine imusarjalta puuttuu.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=81038.0

Tuossa ketjussa hyvää asiaa huohotuksesta.

 

Futurez  Kulkukoira