Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona

  • 575 Vastauksia
  • 255597 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #90 : 26.09.2011, 19:04:35 »
Mulla kontti (liian) usein pullistelee sen verhon alla.. eli sellainen ohjaava ura pakottaisi jättämään verhon auki -ilman sitä pystyy rajoja hivenen "venyttämään" ja tavarat on silmiltä suojassa.
Joka on minustakin hyvä asia.

Musta nahka.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #91 : 26.09.2011, 19:17:48 »
Mulla kontti (liian) usein pullistelee sen verhon alla.. eli sellainen ohjaava ura pakottaisi jättämään verhon auki -ilman uraa pystyy kontin rajoja  hivenen "venyttämään" ja tavarat on silmiltä suojassa.

Eli viksusti tuo voisi olla valinnaisvaruste, joko kiskoissa tai irrallaan kulkeva.

Taas tuli tänään mieleen pari lisävarustetta, jotka on pakko saada... parempi tehdä tilaus pian ettei tule liian kalliiksi :D Nyt alkaa olla n. 10 000 eurolla lisävarusteita.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #92 : 26.09.2011, 19:40:51 »


Taas tuli tänään mieleen pari lisävarustetta, jotka on pakko saada... parempi tehdä tilaus pian ettei tule liian kalliiksi :D Nyt alkaa olla n. 10 000 eurolla lisävarusteita.
Aijai Rodion, olet varsin tietoinen ettei ne vaikuta jälleenmyyntiarvoon juuri mitään. Älä päästä tunteita liikaa valloilleen.  ;) ;D

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #93 : 26.09.2011, 19:52:11 »
Niin, tässävalossa summum Volvo saattaa olla yllättävän edullinen?

Näistä ei kokemusta, C-Mersua joskus harkitsin, hinta ei "pakollisilla juuri XC70:n hinnasta poikennut. Silloin raitisilmasuodatinkin tuli vasta ilastointi-plus pakettiin.. kun varustelista, ilman mitään erikoista oli yli 10teur luovuin ajatuksesta.

Yhden kalliin autonvaihdon sivusta seuranneena; 3 viikkoa vanha iso Volvo lähti vaihtoon, kun yritti säästää automaatin hinnan ja otti manuaalin. Ota ne kilkkeet mitä haluat, muuten se vaivaa ja aikaistaa vaihtoa. Vaikkei rahoja saa takasin suoraan, hilppeet voi nopeuttaa myyntiä oleellisesti.

Edit: laske miten vaikuttaa kokonaiskustannuksiin/kk tai muuten itseään pettäen, niin ei tunnu niin pahalta ;D

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #94 : 26.09.2011, 19:58:13 »
Kyllä auton ostossa itsepetos on aina mukana. Ne on kuin paita ja peppu.  ;D

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #95 : 26.09.2011, 22:11:33 »
Kyllä tässä on koko ajan laskettu hintaa muihin verrattuna samoilla varusteilla.

Tietenkin esimerkiksi Volvoon ei saa esimerkiksi takaperän aktiivilukkoa, mutta noin suunnilleen. (tai miksi tuota BMW:n takaperään vaikuttavaa Performance Controlia sanoisi?)

Vielä lopullisia hintoja odotellessa voisi todeta, että hankintahinnan erotus BMW:n ja Volvon välillä näyttäisi olevan n. 7000€. Kyllä tuollainen 20 000€ ero alkaisi jo kallistaa vaakaa Volvon hankinnan suuntaan.

Nyt on muuten ulkovärit ja sisätilatkin valittu... saa nähdä koska pääsee tekemään tilausta, ja minne, sillä kahden jälleenmyyjän henkilöt ovat tuotekoulutuksessa Saksassa juuri.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #96 : 27.09.2011, 08:55:19 »
Performance control = normaali luistonesto uhmakkaammin brändättynä? Mainosteksteissä teknologiaa ei ole enempää avattu.

Poissa vesap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #97 : 27.09.2011, 09:28:29 »
Vielä lopullisia hintoja odotellessa voisi todeta, että hankintahinnan erotus BMW:n ja Volvon välillä näyttäisi olevan n. 7000€. Kyllä tuollainen 20 000€ ero alkaisi jo kallistaa vaakaa Volvon hankinnan suuntaan.

Mikäli varusteiden myötä aletaan mennä jo seitsemällä alkaviin, niin vähän lisää ja vaihtoehtoihin verrattuna laadukas peli alle. Lexus RX 450h.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #98 : 27.09.2011, 10:33:31 »
Performance control = normaali luistonesto uhmakkaammin brändättynä? Mainosteksteissä teknologiaa ei ole enempää avattu.

Tässä on se mokkula, perä siis:




http://www.youtube.com/watch?v=8g11jPzjuQI

How Dynamic Performance Control works can best be described in canoeing terms: if you want to turn right when canoeing in the main current, you can brake using the paddle on the right side of the canoe. This is how most common electronic stability programs work. Alternatively, you could use the paddle powerfully on the left side of the canoe in order to have more control in progressing forwards and turning right. This is the principle behind Dynamic Performance Control.
It links the standard rear differential with a mechanical planetary gear set and an electronically controlled multi-plate clutch for each rear wheel. Its mechatronical system combines informatics, electronics and mechanics to process complex data such as the yaw rate, wheel speeds, steering angle and engine torque so that it can react immediately: when required, the system ensures that drive power distribution to the rear wheels can be freely varied and increased on either side as needed. The power distribution can also be displayed on the onboard computer.
Dynamic Performance Control increases directional stability when accelerating out of bends and provides the driver with extra support when dealing with difficult driving conditions. Before under- or oversteer can take place, lateral guided force is used to keep the vehicle on track. Precise steering significantly increases driving comfort and safety.
Dynamic Performance Control is also effective when the vehicle is coasting - when the driver removes their foot from the accelerator - or when they have pressed the clutch pedal. If the rear wheels are on different types of surfaces, Dynamic Performance Control improves traction by supplying more drive power to the wheel with more grip. A wheel torque difference of up to 1,800 Nm can be actively created between the left and right rear wheels. This increases driving stability and allows for much faster acceleration.

Mielestäni tuossa aika kovasti painotetaan sana "aktiivinen", ei siis mikään jarruttava passiivinen systeemi kuten "normaali luistonesto".

Lisäys: ja ajattelin siis, että tämä on hyvä lisä veneennostohommissa.

« Viimeksi muokattu: 27.09.2011, 10:51:37 kirjoittanut Rodion »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #99 : 27.09.2011, 10:50:29 »
Mikäli varusteiden myötä aletaan mennä jo seitsemällä alkaviin, niin vähän lisää ja vaihtoehtoihin verrattuna laadukas peli alle. Lexus RX 450h.

No ei kyllä, hyvä kun yli kuuden menee ilman talvirengaspakettia.

Lisäksi tuo on ruma auto.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #100 : 27.09.2011, 11:23:41 »
2t paketti nousee jyrkältä ja märältäkin betoni/asfalttirampilta vaikka etuvetoisella V70:llä. Eikun on ehdoton kilke -ei pidä laimentaa kuumetta..

Edit: Lexus on myös wanhan oloista suunnittelua -kohta on pakko tulla uusi malli.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2011, 11:30:54 kirjoittanut D5GT »

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #101 : 27.09.2011, 11:47:51 »
Äkkisältää toi Bemarin takamokkula on samaa tapaa kuin Audin Sport Differential. Jos toimii vähääkään yhtä hyvin kuin Audin niin NAM!
Ota listaan.

Veneen nostoon ei niinkään mutta normaaliin ajoon sitäkin kivempi. Aiheuttaa juuri aiemmin mainitun " menee kuin raiteilla" efektin.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #102 : 27.09.2011, 11:54:23 »
Äkkisältää toi Bemarin takamokkula on samaa tapaa kuin Audin Sport Differential. Jos toimii vähääkään yhtä hyvin kuin Audin niin NAM!
Ota listaan.

Veneen nostoon ei niinkään mutta normaaliin ajoon sitäkin kivempi. Aiheuttaa juuri aiemmin mainitun " menee kuin raiteilla" efektin.

Ok, eikä edes maksa paljoa, joten listassa on :)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #103 : 27.09.2011, 19:48:37 »
Jees kesti vähän että tajusi mistä on kyse -elektronisesti ohjattu levypakka. Jälleen "Haldex" teknologian erilainen sovellus ja varmasti toimii yhtä hyvin Audin vastaava.

Oikeasti, toikin on lisävarustelistalla?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #104 : 27.09.2011, 19:55:54 »
Kävitkö Rodion koeajolla jo viime talvena?

Itse kävin tiheän lumisateen aikana (2.0D autom.) kärry toimi niinkuin odottikin, etenee ja pysähtyy. Hivenen takapainoinen, siis vähän liberaalimpi vakautus kuin XC70:ssä. Lue: saa vietyä pienessä, siis todella pienessä, sladissa. XC:n vakautus nappaa aikaisemmin kiinni.

Keli oli kamala ja kitkat alla, joten melko varovaisesti tuli ajeltua.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron