Pistetääns nyt tännekkin veikkaustopic pystyyn jo ennenkuin saan rahaa lähteä hakemaan uutta osaa kaupasta

Elikkäs siis; sain haltuuni tuollaisen kevyesti viritetyn 940 josta nyt yritetään ensinnäkin selvittää, että mitä muutoksia aiempi omistaja on saanut tehtyä tekniikkapuolelle. Sen verran on tietoa, että keulalle on lisätty kiinacooleri, ahdin on vaihdettu hiukan isompaan (kokoluokkaa öbaut mitsu15G ulkoisesti, pitää peilin kanssa mennä etsimään tyyppikilvestä tarkkaa mallimerkintää kunhan nuo sateet lakkaisivat..), ilmanputsarina julmetun kokoinen vaparisuodatin ja ahtoputkisto (ahtimelta IC:lle ja IC:ltä imusarjaan) korvattu metalliputkilla, pakopuolella kiinni lähes suora 3" putkisto "racekatilla".
Suuttimet omien tietojeni mukaan vakiot, ahdot 0,9bar mukana tulleen triscon mittarin mukaan, kabiiniin laitettu kapeakaistalambdan seosmittari.
Alkujaan toimi vallan loistavasti, ei havaittu mitään vikoja. Parisen viikkoa takaperin huomattiin, että ahtimen pakopesän ja downpipen välinen liitos oli alkanut falskaamaan aika reippahasti ja lambda joka on pultattu paricm tuon liitoksen jälkeen kiinni downpipeen otti väärää arvoa kun puolet pakokaasuista karkasi ilmakehään ennenkuin lambda kerkesi niitä mittaamaan -> kävi rikkaalla parisen viikkoa (seosmittarin näyttäessä jatkuvasti liian laihaa lambdan arvojen mukaisesti). Sammui muutamaan otteeseen suoraan startin jälkeen eikä suostunut hetkeen lähtemään käyntiin tuon jälkeen ellei antanut hieman kaasua startin yhteydessä.
Nyt on tuo liitos tilkitty ja starttiongelmat katosivat, käy hieman nätimmin tyhjäkäyntiäkin, mutta tuossa ajellessani huomasin että nyt ahtojen noustessa edes piirun verran nollan yläpuolelle seosmittari tiputtaa lukemansa melkein 1.2 tienoille. Tasakaasulla sekä tyhjäkäynnillä hyppii siinä 1.1 - 0.9 välimaastossa. Myös kiihtyvyys on hieman laiskemman tuntuinen kuin alkujaan, ja nopean kiihdytyksen jälkeen kytkimen pohjaan lyöminen pidemmäksi aikaa aiheuttaa kierrosten tippumisen ~200 tienoille ja pistää lambdavalon palamaan kojelautaan joten kai se on uskottava että laihalla mennään kun ahdot nousevat edes 0,1 tienoille.
Ja koska kukaanhan ei laihalla käyvällä ahdetulla koneella halua ajaa, olisi tuolle nyt jotain tehtävä

itselläni ei ole näistä ahdetuista vehkeistä vielä juurikaan kokemusta kun kaikki aiemmat vinokoneet ovat olleet vapariversioita. Vielä en ole kerennyt mitään tuolle tekemään, kun toissapäivänä vasta tuli moinen ilmi ja sadekelit ovat olleet riesana.
Ensimmäisenä olisi ainakin listalla lambdan ja IMM puhdistaminen, josko olisi niinkin yksinkertainen vika kyseessä, vaan siihen loppuukin sitten omat ideat. Kirjoittelen myös noita tarkempia tietoja ahtimesta jne. kunhan saan moiset selvitettyä.
Ideoita, ehdotuksia siis viisaammilta? Mikä aiheuttaa laihaa seosta välittömästi ahtojen noustessa?