Vaihdoin viime talvena 100000km:n kohdalla laatikkoöljyt samaiseen vaihteistoon (S60 D4 -14, TG-81SC). Tilasin 850:een osia Skandixinlta ja kliksuttelin samaan tilaukseen myös 3x4litraa Volvon alkuperäistä öljyä tuohon laatikkoon:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/chemicals-consumables/oil/transmission-oil-automatic-transmission/1052289/Olihan tuo aika suolainen hinta, olis voinut saada Volvolta halvemmalla. Vaihdoin tyhjennys-täyttö -menetelmällä. Olis ehkä 2 kertaa riittänyt, sillä öljyn värissä ei silmämääräisesti ollut eroa toisen tyhjennyksen ja öljytason säädössä ulostulleessa öljyssä. Laatikko pelaa hyvin, mutta eipä se ennen vaihtoakaan oikutellut.
Tuosta öljyn nollauksesta. Mulla on kiinan Vida Dice (2014D) ja en kyllä löytänyt sieltä toimintoa jolla tuon olisi voinut tehdä. Vidan sisältämässä ohjeistuksessakaan ei sellaista neuvota tekemään. Olisiko niin ettei kyseisessä mallissa ole kyseistä toimintoa(?) 6-lovisessa laatikossa tuo toiminto on. Adaptaatiot olisi voinut kyllä nollata, mutta jätin sen tekemättä. Ajattelin että nollaan jos käytöksessä ilmenee jotain häikkää. Kävitkö PKe Volvolla tuon kanssa nollauksessa?
Olen pidemmän aikaa lotraillut Castrolin öljyillä, ja olen vähän seuraavaa laatikkoöljyn vaihtokertaa silmällä pitäen katsellut onko heillä tuota AW-1 luokituksen öljyä. Öljyvalitsin tosiaan näyttää tuota Transmax Z:aa, mutta sen teknisissä tiedoissa ei tuota AW-1:stä mainita. Tuo Volvon purkissa oleva öljyhän on mineraalipohjaista kun taas Transmax Z synteettistä. Mielenkiinnolla kuulisin miten tuo toimii pidemmässä juoksussa kyseissä askissa. Eipä se seuraava vaihto nyt ihan heti tuu, joten ehtii vähän kuulostella että mitä sinne seuraavalla kerralla kannattaisi laittaa