Kouvostoliitossa oli paikoitellen erittäin liukasta, eli märkää jäätä.
VT6 oli osittain tuollaista pintaa. Raskaalla kalustolla on ollut runsaasti vaikeuksia tänään.
Hyvin pärjää ensimmäistä talvea alla olevilla nordman 5:lla (paistoleima 15). Tietysti välimatkat edellä ajavaan pitää olla kelin mukaisesti kunnossa, sekä kaupungissa ja maantiellä.
Pirun liukasta siellä kyllä on, sitä ei käy kiistäminen muttei mikään käymätön keli.
Kokeilin täysjarrutusta vaakunalta lähdettäessä kymenlaakson tietä alaspäin, niin eipä siinä kummoista hidastuvuutta ollut, muttei vauhti sentään kiihtynyt.
Ainoastaan huomenissa pöndelle mennessä voi olla hitusen vaikeita tilanteita, sillä pönden pihatie on keskellä alamäkeä joka tippuu 10m verran korkeutta 25m matkalla. Voipi olla, jos mäessä ei pysy jarrulla paillaaan, niin vetäisen pihatietä ohi ja käyn kääntymässä ja tulen loivemmasta suunnasta vauhdin kanssa.
No, jos nastat eivät pidä, niin lumiketjut pitävät varmasti siellä. Pihasta pois nouseminenkin voi olla hitusen työntäyteistä, mutta kun ottaa toisen satsin ketjuja kyytiin, niin kyllä sieltä pois tullaan vaikka väkisin.
Mä olen vain kuullut tällaisesta kelistä kahdeksan autoiluvuoden aikana.
Kylläpä olet hyvin onnistunut tälläiset kelin välttämään!

Melkein jokatalvisia nämä ovat täällä susi-rajan tuntumassa olleet viimeisen reilun neljännes vuosisadan aikana, mitä olen motoroiduilla laitteilla liikkunut.