Täytyy kyllä sanoa, että näin pk-seudulla asuvalle ei ihan nyt auennut. Eihän täällä ole vastaantulevaa liikennettä (vähän kärjistäen), mikä näkyy myös hyvin vähäisinä kuolonkolareina. Samoin täällä voi sen liukkauden yllättäessä, eli pari-kolme kertaa vuodessa vaikka työntää sitä autoaan täysin turvallisesti, kun kaikki väylät on kuitenkin täysin tukossa, kun lumihiutale on näkyvissä. Kun vauhdit taas palaa yli 30:n suola on jo sulattanut viimeisenkin pikkukadun sohjoksi. Jossain böndellä taas jos työnnät maantietä sen 30 lasissa renkaiden vuoksi, joku paikallinen sokea vatanen vetää sen tutun mutkan 120 lasissa vastaantulijoiden puolelta oikaistuaan sun perään, kun ei siinä eilenkään ketään ollut.
Näin vähän väritettynä, mutta kokemuksen tuoma arkirealismi mielessä. 
Niin, eli käytännössä PK-seudulla kannattaa olla sohjossa ja kostealla hyvin pitävä rengas talvirenkaana. Mukavuus, eli hiljaisuus plussaa, koska hermo säilyy. Samoin plussaa nastattomuudesta, koska vähentää tien kulumista (ja sitä kautta urautumista, remonttitarvetta ja vesiliirron uhkaa) ja vähentää pienhiukkasmäärää ilmassa.
o_j on oikeassa, että vilkkaassa liikenteessä on paras olla hyvät renkaat, koska silloin myös yllätysmomentti on suurin. Lapsi, vanhus, hippi tai MAMIL saattaa paukata alle täysin arvaamatta nurkan takaa. Tällaista harvemmin tapahtuu Enontekiön maantiellä.
Samoin muiden autoilijoiden tekemät virheet kertautuvat ja yllättävät äärettömän kertaa useammin kuin Enontekiön maantiellä.