Sinulle vaikeampi olosuhde siis tarkoittaa tilannetta, jossa nastarenkaalla on jonkinlainen etulyöntiasema kitkarenkaaseen verrattuna. Jollekin toiselle se vaikea olosuhde voi olla ohuen ohut jää nupukiven päällä, jossa nasta ei auta. Tai vaikkapa loskainen ja loskavallinen moottoritie...
Minulle vaikea olo-suhde tarkoittaa pidoltaa heikkoa paikkaa (kitkakertoimeltaan heikkoa pintaa).
Esimerkiksi märkä jää.
Voithan sinä satuilla nupukivestä mitä tahansa, mutta jos jäätä on kumin alla, nasta puree siihen paremmin kuin kitka. Oli sitä sitten 0,1mm tai 300mm.
Loskavalli tai loska ylipäätään on normaali talvi-olosuhde minusta!
Case in point...
Nelivedon tai kitkan vertailuna tuo ei vaan toimi. Tai toimii siten, että molemmat meistä hyppäävät avantoon. Sinulle annetaan näppylä-hanskat ja minä otan jää-piikit! Tuossa tapauksessa analogiasi on toimiva.
Kirjoitin hiekoitus / suolaus.
Ensin suolataan/hiekoitetaan sisääntuloväylät (ketkähän niitä käyttää joka arkipäivä), joukkoliikenteen reitit ja kevyenliikenteen väylät.
Eniten kolareita sattuu kehillä ja sisäntuloväylillä, joita käyttää ulkopaikkakuntalaiset.
Mistä Tzadissa suolataan/hiekoitetaan ei minulla ole ensikäden kokemusta, joten en käytä niitä esimerkkeinä, koska Tzadi ei ole Suomi, Finland, Perkele!
Tzadilaisesta se voi tuntua sille, mutta se on kaukana tästä todellisuudesta!
Kehiä käyttävät erittäin paljon myös Tzadilaiset!
Johan suurimmassa osassa autoilijoita pelkästään Helsingissä ajaminen aiheuttaa pakokauhua, saati sitten ruuhkassa ja liukkaassa kelissä.
Et taida tuntea sieniä kovin hyvin, sillä juttusi ovat kärpäs-sieniä syöneen tarinoita hallusinaatioistaan!
Meillä täällä
Suomessa, liukas keli talvella on normaali olo-suhde!Ruuhka!?

Tzadilaiset osaavat tehdä sen ihan itse kun hitusenkin ääliö-säteilyä (H
2O) tulee taivaalta missä tahansa muodossa!
Mainittu epätasaisuus uusissa asvalteissa on mainittu aiemmin kopioiduissa Ylen kainalojutusta. Ja miksi nykyään sitten niin? Liikenne on kasvanut ja se taas kuluttaa asvalin nopeammin urille, ja huonot talvet taas rikkoo kokonaan suuria potholeja asvalttiin.
No, jos et tajua mikä ero on "vanhalla" asfaltilla, emulsio-asfaltilla tai betoni-asfaltilla, niin vaikea on lukutaidottomalle/uskovaiselle yrittää selittää planeetta-mekaniikkaa tai puhua ekso-planeetoista!

Minä en ole uria päässyt syyttämään yli vuosikymmeneen tie-pinnoitteen huonosta kunnosta! Ellei pinnoituksesta ole vuosikymmeniä millään kelvollisella pinoitteella!
Kaikkein pahin ongelma havaintojeni mukaan ovat pinnoitteeseen syntyvät reiät!
Esimerkiksi Kalasataman kiertoreittiä on jo korjattu keskellä talvea, vaikka siitä ei juuri raskaat aja. Samoin Vuosaaren sillan korjauspaikat ovat kuluneet pois vajaassa talvessa.
Kumpi oli ongelma? Urat vaiko reikäisyys?
Mitä pinnoitelaatua siinä paikkauksessa käytettiin?

Jos tie pettää raskaan kaluston alla, niin vika on selvästi tien tekijässä/suunnittelijassa! (nähty monasti).
Liikenne kasvaa, ja yhä useammat miljoonat nastat hakkaa asvalttia rikki, ja tulosta näemme koko ajan ympärillämme.
Ainoastaan sinun pienessä ympyrässäsi!

Minä en sitä Oulu-hankoniemi välillä huomaa tai raisio-joensuu välissä!
Mielestäni katujen ja teiden omistaja saa määrätä käytettävät renkaat miten tahtoo. Aivan kuten ulkomaillakin.
Hienoa! Minä voin tulevaisuudessa lätkäistä 1000% lisän jokaiselle nasta-renkaattomalle Tzadin keikalle!

Vaikkapa viimeiseksi meilahden pikku-sairaalalle! Muistutan edelleen siitä, missä/mistä Tzadi on ainoastaan oma-varainen! Ja tähän ei kelpaa se, että Tzadista löytyy tekijöitä, koska ei löydy todellisessa maailmassa!
Ulkomaat eivät ole Soumi, Finland, Perkele, edelleenkään!
Tai sitten mennään siperiaan, vertailukohteena!

Kylläpä uskosi on vahva, etteivät helluntalaisetkaan sinulle pärjää!

:o

Jotenkin kyllä luulen, että tuo suolaus on suurin syy asfaltin kulumisen. Missä ei suolata kestää tiet ja parempi ajella muutenkin.
Hsssss!

Rikot virallista uskoa! Suola (NaCl/KCl/CaCl2) on epähygroskooppinen aine virallisesti!
Ei nouse sekään aika ilman ketjuja yhdessä renkaassa.
Taitaa mennä enempi vetotapatappeluksi...
Viha-puhetta!

Uskovien loukkaaminen on jo melko törkeää, koska heille fysiikanlait ovat tuntemattomia!

Neli-veto on aina ylivoimainen ja kitkat pitävät jäällä nastoja paremmin!