Pk-seudulla paras rengas on oikeastaan uusi kesärengas, jos talvesta tulee samanlainen kun mennyt. Kesärenkaalla on näet paremmat vesiliirto ominaisuudet kun millään talvirenkalalla kitka/nasta, syystä että sataa vettä ja vatipäät vetää ihan urpona suolaa tielle täällä
Kitkarengas on parhaimmillaan juuri siellä Oulun yläpuolella, jossa on lunta läpi talven. Normaalina talvena etelässä kun tiet jäätyvät kitkalla ei tee oikein mitään. Se toimii niin kauan kun on nastarenkaallisia autoja rikkomaan jäätynyttä pintaa. Sen huomaa kun on tuolla tien päällä yöt ja tiet kiillottuvat läpi yön lisää ja lisää, joskus neljän aikaan ne ovat aivan peilinä. Sitten alkaa työmatkaliikenne ja jos nastarenkaallisia on riittävästi, niin pinta muuttuu aika nopeasti mataksi, koska nastat rikkovat pintaa. Sen sijaan jos olisi vain kitkoja, niin pinta kiillottuisi vain lisää.
Jakaisin maan myös poikkipäin. Varsinaisuomi ja Pohjanmaan lakeudet, sekä rannikkoseutu ovat aivan oma haasteensa. Lakeudella tuulee aina ja tie kulkee maastoa ylempänä, se puhaltaa tien pinnat nopeasti peiliksi, mieluusti saa olla nastarenkaat sielläkin.
Nämä ovat asioita joita normaali autoilija ei lämpimässä sängyssään muijan vieressä edes kohtaa, mutta työkseen siellä olevalle ne ovat tuttuja ilmiöitä
