Toinen kerta toden sanoo... tai sitten ei

Eli tehään tämä topikin aloitus uudelleen toiselle Tdi.lle.
Tuli tosiaan 2.8-18 ostettua ensimmäinen diisseli volvo vuosimallia 2000.
Tällähän pääsi sitten sen 20 päivää mukavasti, jolloin alakiilapyörä pääsi 120km/ vaihdissa "irtoamaan" ja seurauksena kaikkien pakoventtiilien murskautuminen ja kannen kiinni leikkaaminen. (Alemmissa kommenteissa muutamia kuvia nostajista ja kannesta)
Tästä lähti sitten toisen Tdin metsästys. Lähempää löytyikin musta 2000 mallinen Tdi joka oli vaihdelaatikko vikainen.
Paikanpäällä tutkittuamme totesimme, että vas.ulommainen vetari oli paskana. No auto hinattiin 1km matkan käyttöautolle jossa kaverin kanssa seuraavana päivänä poistimme vetarit jotta saatiin auto hinattua ylöjärvelle kotiin.
Auto oli puolisen vuotta seissyt, mut ulkoisesti perus siisti ja ruosteeton (paitsi takaluukku).

XC/ classic malliset kattokaiteet laittelin myös tuohon mustaan, ei nimittäin ollut ollenkaan ja näytti erittäin typerältä, mut ny on hyvä



Autoon vaihdettiin jakopää vesipumppuineen, myös pumpunhihna vaihdettiin ja syöttö säädettiin vidalla oikeaksi.



Hopeinen, elikkä ensimmäisenä ostettu Tdi jäi siis varaosa autoksi tälle mustalle.
Hopeisesta otettiin etutolpat täydellisenä ja jarruiksi valittiin näiden kahden auton välillä parhaimmassa kunnossa olevat.
Myös koko sisusta kojelautaa lukuunottamatta vaihdettiin hopeisesta tähän mustaan, sillä mustassa olevat penkit oli karmeat ja lattiamatot oli joku joskus repinyt helvettiin ja lattialla oli 4cm glykolia




Kuskin penkki koottiin repsikan penkin verhoilusta jotta kuskin penkistä saatiin virheetön, kiitos tästä kuuluu vaimolleni

, itse en olisi jaksanu näprätä

Kuvassa päällinen vielä likainen..

Auton sisälämppärin putket vuosi kuin seula, kolmesta kohtaa halki, no tämä korjattiin perinteisellä letku viritelmällä ja uskon että on parempi ja kestävämpi kuin tehtaalta tullessaan.
Auton virtalukko myös kettuili, mut sen purkaminen ja kunnon öljyäminen auttoi siihenkin, nyt pelittää.
Moottoriin ja laatikkoon tehtiin perushuollot ja kaikki suodattimet vaihdettiin alkuperäisiin.
Nyt pitäisi enään vaihtaa hopeisesta autosta tähän nuo takaiskarit ja yläpäät, sillä tässä mustassa on nivot, ja toinen on aivan lepo, sen jälkeen olisi katsastus ja muutoskatsastus pakuksi ja sen jälkeen musta pinnoite ja fusso päälle
