TamCar  KKD Motorsport

Vdash ohjelmointi

  • 88 Vastauksia
  • 14291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa serto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #60 : 09.12.2018, 11:40:53 »

Oletko kokeillut mitä frameworkin versiota? Vanhemmissa ei tainnut toimia.

Jos asennus menee normaalisti läpi ja sitten päivityksen jälkeen tulee tuo ongelma, niin katoppa ettei viruksentorjunta estänyt tai poistanut siinä jotain.

Norton ainakin päästi asennuksen läpi ja tuosta päivityksestä herjas, että siinä on paskaa ja poisti sen.  Tämä siis  puolivuotta sitten kylläkin.

Ne sieltä vastaili, että 3.5 SP1 ja 4.0 pitää olla asennettuna. Molemmat on asennettuna, poistin ne kokeeksi ja asensin uudelleenkin.

Mulla ei ole kuin Windowsin omat torjunnat. Täytyy kokeilla ottaa pois päältä päivityksen ajaksi.

Edit: No sehän auttoi! Otin virustorjunnan pois käytöstä ja meni päivitys läpi.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2018, 11:48:06 kirjoittanut serto »

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 708
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #61 : 09.12.2018, 13:26:10 »
Ylempi kuva on itse rekisteröimästäni ohjelmasta, ja alempi on demoversiosta napattu kuva, siellä se nappula on oikealla alhaalla.

Eikö ohjelma tue tätä minun auton pin koodin purkua? Täytyy päivän mittaan koittaa vielä eri autosta, mk2 s80. Sitten taas ollaan viisaampia

http://i65.tinypic.com/2qmjcd5.jpg
(Kuva poistettu lainauksesta.)
No nyt näyttää tutulta. Ilmankos ei ohjeita hommaan suostuta antamaan, jos se kerran muilla on noin helppoa ;D
Neljässä autossa kokeiltu; -02 s60, -03 s60, -04 s40 ja -07 v70. Noista uudempi s60 lastutettiin ja vaihdettiin kieli ja niiltä osin homma toimi hyvin. Plussana vdash osasi kertoa vielä piilevästä cem-viasta.
Varsinainen syy ohjelman hankitaan oli tuo s40, johon pitäisi saada euroasetukset radioon, mutta ehkä on helpompi jatkaa fm-modulaattorin ja nettiradion kanssa. Ei se ihan halpaa lystiä olisi vdashin kauttakaan, mutta voisihan sitä Volvoltakin kysyä vertailun vuoksi.

-02 S60 D5 Aut. (-04 S40 2.4 Aut.)

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #62 : 09.12.2018, 14:35:38 »
Varsinainen syy ohjelman hankitaan oli tuo s40, johon pitäisi saada euroasetukset radioon,

Euro= suomi?

Kesällä ei onnannut kun suomi kielipakettia ei ollut.
Lupasivat lähettää eng kielipaketin jonka olisi voinut kääntää ja sitten tuupata radiolle, mutta ei ole pakettia kuulunut, pariin kertaan olen perään kysynyt.

Kerro jos saat jotain infoa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 708
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #63 : 09.12.2018, 14:49:42 »
Tarkoitin siis taajuusalueita. Englanti siinä on radion kielenä ja saa ollakin. Kanavat vaan loppuu kesken, kun USA-versiossa on käytössä vain parittomat desimaalit.

-02 S60 D5 Aut. (-04 S40 2.4 Aut.)

Poissa jaspo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #64 : 09.12.2018, 17:19:46 »
No nyt näyttää tutulta. Ilmankos ei ohjeita hommaan suostuta antamaan, jos se kerran muilla on noin helppoa ;D
Neljässä autossa kokeiltu; -02 s60, -03 s60, -04 s40 ja -07 v70. Noista uudempi s60 lastutettiin ja vaihdettiin kieli ja niiltä osin homma toimi hyvin. Plussana vdash osasi kertoa vielä piilevästä cem-viasta.
Varsinainen syy ohjelman hankitaan oli tuo s40, johon pitäisi saada euroasetukset radioon, mutta ehkä on helpompi jatkaa fm-modulaattorin ja nettiradion kanssa. Ei se ihan halpaa lystiä olisi vdashin kauttakaan, mutta voisihan sitä Volvoltakin kysyä vertailun vuoksi.

Voiko tästä tulkita, että niistä autoista on otettava ecu pöydälle, joihin ei ilmesty tuota DECODE CEM PIN nappulaa?

Poissa allwinner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #65 : 13.12.2018, 21:39:30 »
2015 mallin D4 XC60 koodi selvitetty aikaa meni noin 17h useammassa erässä.Laitoin koneen jatkamaan aina kuin ehdin.

Poissa mpitko

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #66 : 29.12.2018, 16:47:31 »
Vaihdoin vdashilla onnistuneesti kielen suomeksi autoon mutta samalla hävisi vakkari toiminnasta. Vakkarin napit ei toimi ollenkaan.
Mitähän ihmettä mahtoi tapahtua? Auto on siis xc90 -06 d5
xc90 D5 awd -06

Poissa Swolle60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #67 : 31.12.2018, 13:58:15 »
mpitko onko asiaan tullut selvyyttä?
S60 2,4D ja V60

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1598
  • Tampere - Pori
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #68 : 31.12.2018, 18:31:34 »
Vaihdoin vdashilla onnistuneesti kielen suomeksi autoon mutta samalla hävisi vakkari toiminnasta. Vakkarin napit ei toimi ollenkaan.
Mitähän ihmettä mahtoi tapahtua? Auto on siis xc90 -06 d5

Tätä olenkin jo odottanut, että milloin jumahtaa, mutta onneksi vain noin pienesti. Uusintakoodaus auttaa tuohon vaivaan, mutta onhan noita mennyt täysin pimeäksikin, joten varovaisuuttaa tuon laitteen kanssa, pelkkä koodaus ei kaikkia pelasta.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Swolle60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #69 : 01.01.2019, 17:11:12 »
mpitko oliko käytössä kiinan vida vaiko originelli?
S60 2,4D ja V60

Poissa mpitko

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #70 : 02.01.2019, 18:25:47 »
Kiinan vida käytössä. En tiedä mitä tuossa kävi, seuraavana aamuna vakkari oli palannut toimintaan. Aika outo homma. Pääasia että toimii nyt.
xc90 D5 awd -06

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #71 : 27.02.2019, 17:41:07 »
Vdash osaajaa haetaan Joensuu/Kuopio akselilla.
Ongelmana on v60 2011 d5 johon vaihdettu uudempi mittarista. Polttoainemittari näyttä tyhjää tankin ollessa täynnä ja täyttä tankin ollessa tyhjänä. Onnistuuko keneltäkään tämmöinen?
V60 d5 r-desing Passion Red

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #72 : 27.02.2019, 19:01:22 »
Vdash osaajaa haetaan Joensuu/Kuopio akselilla.
Ongelmana on v60 2011 d5 johon vaihdettu uudempi mittarista. Polttoainemittari näyttä tyhjää tankin ollessa täynnä ja täyttä tankin ollessa tyhjänä. Onnistuuko keneltäkään tämmöinen?

Sieltä tosiaan jos joku löytyisi ja sais pinkoodin ekaksi luettua ja sitten mittarin ohjelmoitua. Tuolla VDASH:lla tosiaan nykyään saa TFT mittariston laitettua nuihin vanhempiin autoihin tuolla VDASH:lla.

Poissa tommi k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #73 : 01.03.2019, 13:42:14 »
Lainaus
Vdash osaajaa haetaan Joensuu/Kuopio akselilla.
Ongelmana on v60 2011 d5 johon vaihdettu uudempi mittarista. Polttoainemittari näyttä tyhjää tankin ollessa täynnä ja täyttä tankin ollessa tyhjänä. Onnistuuko keneltäkään tämmöinen?
Sieltä tosiaan jos joku löytyisi ja sais pinkoodin ekaksi luettua ja sitten mittarin ohjelmoitua. Tuolla VDASH:lla tosiaan nykyään saa TFT mittariston laitettua nuihin vanhempiin autoihin tuolla VDASH:lla.

1. kellään tiedossa mitä tuommoinen TFT mittariston softapäivitys maksaisi?

2. kellään lainata/vuokrata Dice:ä Oulussa, jos ja kun hommais mittariston omaan autoon? Tosin joku tuolla tuskaisi XC60:n kanssa, hälyytin alka huutamaan kun laittaa liittimen mittaristoon https://forums.swedespeed.com/showthread.php?516273-2014-TFT-DIM-Retrofit-into-2011-2013-S60/page39 Itellä tuli sama tilanne vastaan kun kokeilin AVK:lla yhtä mittaristoa. Toisaalta taas linkin ensimmäisellä sivulla mainittiin että
"#3 The biggest challenge was to retrofit the TFT display into all older P3 (S80II, V70III, XC70III and older XC60 - pretty much all MY07-MY11 P3 cars) without any converter hardware, just using a software configuration (and the pair of wires, of course). It was a huge work, lot of development and testing, but Yes! we can do it."
Oma auto on MY12 mutta -11/07 otettu käyttöön
Volvo 340 DL 1981 -> Volvo 242 DL 1979 -> Volvo V70 1997 -> Volvo V70 2,5T 2004 -> Volvo XC90 D5 2007 "Möykky" -> Volvo XC60 D3 AWD 2012

XC60 D3 AWD Summum 11/12

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #74 : 01.03.2019, 19:04:30 »
1. kellään tiedossa mitä tuommoinen TFT mittariston softapäivitys maksaisi?

2. kellään lainata/vuokrata Dice:ä Oulussa, jos ja kun hommais mittariston omaan autoon? Tosin joku tuolla tuskaisi XC60:n kanssa, hälyytin alka huutamaan kun laittaa liittimen mittaristoon https://forums.swedespeed.com/showthread.php?516273-2014-TFT-DIM-Retrofit-into-2011-2013-S60/page39 Itellä tuli sama tilanne vastaan kun kokeilin AVK:lla yhtä mittaristoa. Toisaalta taas linkin ensimmäisellä sivulla mainittiin että
"#3 The biggest challenge was to retrofit the TFT display into all older P3 (S80II, V70III, XC70III and older XC60 - pretty much all MY07-MY11 P3 cars) without any converter hardware, just using a software configuration (and the pair of wires, of course). It was a huge work, lot of development and testing, but Yes! we can do it."
Oma auto on MY12 mutta -11/07 otettu käyttöön

Jonkun satasen jos toisenki se tais olla. En nyt aivan varmaksi muista, voin käydä illalla autolla ja katsoa mitä hintoja se ehdottaa. En itse siis tuota ole ostanut, kun se toimi itsellä suoraan.

Ongelmiahan tuossa voi aina tulla, mutta sähköpotissa tosiaan viestiä ja vuorokaudessa yleensä  ovat vastannut ja tehnyt sitten softamuutoksia mitkä pitää ladata autolle uudestaan sillä VDASH:lla.  Että aikaahan tuohon projektiin joutuu varmaan. Parhaillaan se vuorokausi menee pelkässä pinnissä.

Kaikkiin ei vissiin edes ole vielä valmiina tuota heidän ohjelma, mutta sulle se voisi jopa toimia kun on kuitenki uudempi ja käytännössä sama kuin S60/V60 2011.

 

TamCar  KKD Motorsport