Autoracing  KL-varaosat

b2x pitkäisku mega sotkotus

  • 314 Vastauksia
  • 114345 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #135 : 08.10.2012, 18:59:10 »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #136 : 08.10.2012, 19:22:37 »
Uuden koneen rakentaminenhan se pitäisi aloittaa. Tämän hetkinen mysteeri onkin, saako nuo männät vielä tuohon samaan lohkoon. Renkaiden hajoaminen on aiheuttanut naarmuja sylintereihin. Pitäisi mittoittaa voiko samoja mäntiä käyttää naarmujen poiskoneistamisen jälkeen. Milloinhan mahlen orkkis turbomännillä välys on liian suuri?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #137 : 23.10.2012, 10:41:21 »
Lohko kiikuteltu lahteen koneistamolle. Lupasivat soitella tämän viikon aikan, mikä tuon lohkon kohtalo nyt on.

Edit:
Olisi tarkoitus saada kone nippuun vielä samoilla männillä, vain hoonaamalla naarmut sylintereistä. Jos urat ovat liian syviä pitää kaiketi alkaa rakentamaan uudesta lohkosta. Pihalta onneksi löytyy vähän ajettu b230k lohko, mihin vain istuttaa tuon nykyisen kannen ja männät.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2012, 10:49:57 kirjoittanut miikel »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #138 : 24.10.2012, 10:29:59 »
Tuomio tuli koneistamolta!
Ei saa lohkoa hoonaamalla enään kuntoon :tickedoff:
Eli entsintään menisi uudet männät ja päälle sylinterien poraus.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2012, 12:53:02 kirjoittanut miikel »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #139 : 24.10.2012, 11:14:15 »
Taitaisi tulla halvemmaksi kun kiikutat konestamolle "uuden" b230 lohkon kun ne ei kovin pahan hintaisia ole ja siihen vanhan koneen muut rojut kiinni.

97mm porauksella alkaa olemaan jo sylinterin seinämät kohtuu ohuet kovaa turbokäyttöä ajatellen.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #140 : 24.10.2012, 12:03:28 »
Ainiin unohdin sanoa, että männätkin ovat käyttökelvottomat. Tai no ainakin kaksi mäntää. Voihan se olla niinkin! Olisi tuossa ylimääräisenä itsellänikin yksi kokonainen b230k moottori. Pitänee joko siihen etsiä sopivat männät, tai sitten tehdä niistä k:n männistä

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #141 : 30.01.2013, 17:55:20 »


Projektia herätellään uudelleen.

Seuraava kone tulee olemaan jokseenkin samalla tekniikalla kun edellinen. Tällä kertaa männiksi tulee wisecon takoset, jospa nyt ei räjähtäisi!

Kytkin asetelmakin tuli uusi -763 sintterin kaveriksi.

Osista kiitos JuhaU

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Uuden koneen suunnittelua
« Vastaus #142 : 03.02.2013, 09:47:57 »
Uuden aihion nosto kuran seasta

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Uuden koneen suunnittelua
« Vastaus #143 : 03.02.2013, 09:55:44 »


Eihän se taaskaan mennyt niinkuin elokuvissa!!!
Puratessa ilmeni, että kone onkin vanhan mallin b230 eli pienillä runkolaakereilla.
No aihiohan meneekin uusiksi sitten.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: b230TIC(megasquirt) Uuden koneen suunnittelua
« Vastaus #144 : 03.02.2013, 13:23:09 »
Kuis paljon niistä pienistä runkolaakereista sitten on haittaa turbokäytössä?
Ihan vaan sillä kyselin, kun ajattelin nyt turbottaa sellasen moottorin..

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: b230TIC(megasquirt) Uuden koneen suunnittelua
« Vastaus #145 : 03.02.2013, 19:12:57 »
En usko että nuo pienetkään runkolaakerit antautuu tehosta jos et ihan millään megakokoisella holsetilla (52 tai 60) tarjoile painetta koneelle ja reilusti  ::)

Esim hilmerssonin mantassa on pienillä runkolaakereilla oleva b230 alakerta ja tehoa vaatimattomat 578hp ja 706Nm
Painetta koneelle tarjoaa Garret GT40 + alkupotkun antaa Eaton M62 remmi
« Viimeksi muokattu: 03.02.2013, 19:20:37 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Uuden koneen suunnittelua
« Vastaus #146 : 03.02.2013, 21:03:27 »
Lähinnä jäykkä kytkinasetelma rasittaa kampiakselia, kun päittäisvälyslaakerointi on keskellä.

Muutenkin aihioksi saattaapi vaihtua b23 kone 3mm matalammilla wisecoilla, satasarjan h-profiileilla ja pitkäiskukampiakselilla :)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Uuden koneen suunnittelua
« Vastaus #147 : 04.02.2013, 01:07:55 »
Lähinnä jäykkä kytkinasetelma rasittaa kampiakselia, kun päittäisvälyslaakerointi on keskellä.

Muutenkin aihioksi saattaapi vaihtua b23 kone 3mm matalammilla wisecoilla, satasarjan h-profiileilla ja pitkäiskukampiakselilla :)
En ihan kaikkea lukenut mutta paljonko tästä otetaan ulos? meinaan jos asetelma on niin jäykkä että käy kampuran päälle, pitäisi väännönkestonkin olla ihan kohtalainen.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

hasu

  • Vieras
Vs: b230TIC(megasquirt) Uuden koneen suunnittelua
« Vastaus #148 : 04.02.2013, 01:19:29 »
.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2013, 23:36:27 kirjoittanut hasu »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Uuden koneen suunnittelua
« Vastaus #149 : 04.02.2013, 13:01:18 »
Tämä oli vain yhden henkilön mielipide... Itse en sano juuta enkä jaata. Hirveitä tehoja ei haeta, kunhan meinasin maksimoida taas varmuuden. Onko pienillä runkolaakereilla sitten tehonkestoon merkitystä?

Halkeaako b23 koneista helposti sylinteriputket 96,5mm porauksella?

 

Samppasport  Futurez