Kiihdytysvideota ulkopuolelta.
https://www.youtube.com/watch?v=qa9DhJYr4Z8Kytkin pitää nyt hyvin, ja nappaa aika hyvin.
Kuskista vaan kiinni lähdöt ja vaihdot oikeestaan.
En saanut tänään toimimaan tuota Qstarzia puhelimen kanssa siten että käyttäisi oletuksena sitä oman 1hz gps sijasta.
Racechrono ei suostunut mitään näyttämään, eikä ilmeisesti tarvitsekkaan tällaisessa tarkoituksessa, ja "Drag racer" appi menetti gps signaalin kun otti vetoja.. paras oli 77km/h ja sit katos gps signaali.
N. 6s luokkaa 0-100km/h videon ja ecun login mukaan laskettuna.
Nyt sain illemmalla tuon 10hz gps mokkulan toimimaan, ja huomenna pitäis saada virallisempia aikoja.
Säätelin aikani, ja huomenna on tarkoitus jatkaa mut vähän syvällisemmin (nokkien säätöä lähinnä).
Nyt sain ennakoita testailtua taas lisää, ja on aika hyvä käsitys mihin jättää ennakkokäppyrän.. seoksetkin pysyy nyt hyvällä alueella.
Lähtöja saa harjoitella aika ahkerasti.
Kestää kyllä ottaa n. 4krpm 2 vaihteella, mut aika herkästi saattaa käydä sutimaan.. kuten kerran kävikin ja tuli sudittua koko 2 vaihde läpi.

Testasin myös aika uhkarohkeesti reippaampaa rajoitinta.
Sillä ajatuksella et kattoo nyt hajoaako vai ei.. 7900rpm: kestää ja kiertää sinne asti.
Sit 8100rpm:

juu kesti läjässä ja veti sinne asti ainakin 2. vaihteella. Melko rajut äänet lähti ainakin.

Pikku burnisvideo lopuks:
https://www.youtube.com/watch?v=HkDLXgjWz-4Jaksaa 4. vaihteellakin piirtää viivoja, mut ei saa pidettyä autoa paikoillaan millään.
Linjalukko pitäis olla sitä varten.. mut ei oo kumin polttoa varten tämä auto, joten ei tule.
Edit:
4. vaihteella gsf dyno näytti n. 220hp/286nm ja tehot pysyy yli 200hp ~7500rpm asti.
Pitää alkaa varailemaan penkkiaikaa...tai ainakin kyselemään milloin pääsisi.
_____________________________________
Edit:
Ohjaustehostimen pumpun o-rengas petti pihaan peruutellessa.
Yks kierre oli pettänyt, niin piti sit vähän korjailla ja siivoilla.
Testailu jäi sitte vähemmälle sattuneista syistä ja pumpun korjauksen jälkeen jakohihnan yks hihnapyörä kävi aika paljo pahemmin huutamaan.. niin ei tarvii tuota enempää polkea kun saattaa olla turhan suuri riski et leikkaa vielä kiinni ja hihna poikki.

Sen verran sain kuitenkin kokeiltua ja huomattua et ei tykännyt imunokan myöhäistyksestä tai pakonokan aikaistuksesta, eli meni päin vastaiseen suuntaan molemmilla.
Pitää jossain vaiheessa jatkaa nokkien säätelyä kun on hihnapyörät vaihdettu ja samalla uus jakohihna...
Aiempia testailuja:
Katti pois välistä ja tilalle 3" resonaattori (välivaimennin)

380 vs 330mm imukanava. Pidemmällä tosin veti vielä rikkaalle 6000-> rpm.

4. vaihde testi (pitkä veto)

5. vaihde testi (lyhyt), lähinnä miten tykkää reilummasta kuormituksesta. tässä erityisesti näkyi se kun ruuttas liikaa viinaa kaasun suoraan polkastessa pohjaan (kiihdytysrikastus) , minkä vuoksi tehot ei oikeen lähde nousemaan.
Nyt korjattu tosin.

Sitten "Drag Racer" sovelluksella mitä tänään sain koitettua.
Tosin sattuneista syistä joutui tyytymään huonompaan tiehen, jossa oli hiekkaa vähäsen.


Lähti sutimaan 2. vaihteen loppuvaiheilla.
Lähtö oli tarpeettoman varovainen , just sutimisen välttämiseksi.

Login mukaan tuo aika olisi lähtenyt ~sekunnin liian aikaisin pyörimään.

Kun siitä tarkastelemalla huomaa et kierroksia on vasta pidetty ylhäällä ennen kytkimen nostoa.
Ajat on aika surkeat kuitenkin.
Varsinkin tuo 1/8 maili - kuitenkin 3. vaihteella ~1500-7500rpm vetokin ollut 8.8s luokkaa , hyvänä esimerkkinä.

Mut samapa tuo, pitää kokeilla sitten myöhemmin uudestaan useampi veto.
Nyt sai kuitenkin koitettua tuota gps mokkulaa, ja ihan hyvin toimii.
______________________________
Nokkien täytöstä ja hionnasta tuli eräältä vrcf käyttäjältä kyseltyä, ja jos hyvin menee niin vielä ehtisi ennen lumia testaamaan kunnon nokkia.
Pipemaxilla jos ihmettelee näitä vakionokkia (n. 200 astetta millistä milliin), niin riittäisivät vaan 6000rpm asti.
Eli miten käytännössä tuo näkyy, näkyy se tuon tehokäppyrän tasoittumisena n. 6000-> rpm ja lisää voimaa ei tule.
Kansi kun oletettavasti on 'riittävän' hyvin virtaava, niin ylläpitää kuitenkin tehot ja jaksaa kiertää vaikka sinne 7500rpm asti isommallakin vaihteella.
Näin ainakin ite tulkitsen tuota koneen käytöstä.
Tulevien nokkien speksien (254*@1mm, 11mm nostoa) mukaan vastaavasti pipemaxin mukaan riittäis n. 8000rpm asti.
Mistä voisi päätellä, et onnistuu ongelmitta saada huipputeho sinne 8000rpm kieppeille - mikäli muuten kone pelaa hyvin niillä kierroksilla.
Se miks tota konetta tuli rääkättyä rajummilla kierroksilla, kun halusin testata kestääkö venttiilinjouset enään yhtään perässä.
Jos olis seonnut, niin aika varmasti olis venttiilit kolissu ja koneesta kadonnu puristukset.
Tehokäppyrän perusteella näkee vielä myöhemmin sit paremmin sekoaako vai ei.. eli romahtaako tehot ihan täysin.
Jos noita bemarin kartiojousia voi käyttää myöhemminkin, niin siinä pysyy hyvin budjetti vielä.
Jotkut Hondan B -sarjan koneen virikäyttöön tehdyt jouset maksaa riippuen sarjasta n. 350-500$+alv+tullit+postit / sarja.
Ja niitä tarviis sen pari sarjaa.....
________________________________________
18-08-2019 testiveto (melko uhkarohkeeta hihnapyörän vuoksi, mut tulipahan kokeiltua vielä)


Joudun kyllä myöntämään, et en edes ymmärrä miks veti nyt noin hyvin..

Pakonokka 2° aikaisemmalla, imunokka 2° myöhäisemmällä edelleen, eli mitään muutoksia en tehnyt.
Ainoastaan vedon aloitus oli vähän erilainen.
Hitaammin kaasu pohjaan pienemmiltä kierroksilta, ja ennen vetoa osakaasulla n. 4000rpm hetken aikaa.
Samalla näkyy tuossa et nyt kuitenkin tuottaa tehoa @ 7500rpm, kun rajoitinta nostettu 400rpm ylemmäs (=7900 rajoitin).
Ja taas sama toistuu, eli 200rpm ennen varsinaista rajoitinta tippuu tehot.
_______________________________
6s raja 0-100km/h meni rikki.
Melko onnistunut lähtö (kevyt sutiminen) ja kohtuu nopea vaihto auttoi et meni alle 6s.
Muut ajat oli 6.0-6.1s jolloin joko jäi liikaa sutimaan tai nyykähti vähän viivalle.


1/8 mailin eli 201m loppunopeuteen vaikutti käytännössä se miten pitkälle tajus vinguttaa 3. vaihteella.
Kiekkamittari loppuu 7000rpm niin joutuu mutulla menemään milloin on sopivasti kierroksia

Pari vetoa jäikin 1/8 mailin osalta vajaaks kun tuli liian aikaisin löysättyä et jäi loppunopeus jonnekkin 120km/h paremmalle puolelle.
Hakka vihreet alkoi lopulta lipsumaan turhan herkästi ja imulämmötkin nous jopa 50C (vaikka ajossa laskeekin n. 30-35C alueelle aika nopeasti), niin sai riittää.
Kulutuspintaa hävinnyt turhankin paljon renkaista, niin pitänee uusia ne pikkuhiljaa.

________________________________
Edit: 21-08-2019

4. vaihteella vetoa.. aiemmin päivällä lyhyempi veto ja vastasi aika hyvin 3. vaihteella saatua aiemmin parasta vetoa.
2 astetta tuli taas pyöräytettyä pakonokkaa aikaisemmalle ja imunokkaa myöhäisemmälle.. samalla sai kiihdytysrikastusta pienentämällä toimimaan paremmin kun polkas suoraan kaasun pohjaan.. nyt lähtee heti vetämään, eikä hävitä hetkeks tehoja kunnes lähtee vetämään.
Veti siis liian rikkaalle.
Sai ylärekisteriin hyvin lisää löylyä.
80-160km/h väli login mukaan 9.9s.
Vielä pientä hienosäätöä tarkoitus tehdä ennen penkitystä.. ja uusia 0-100km/h ja 1/8 mailin aikoja kokeiltava, nyt kun vetää paremmin tuolla korkeammilla kierroksilla.
Penkkiaika varattu 6.9.