Ei pitäisi koskaan sanoa että ei enää ikinä koska se yleensä kostautuu, niin minäkin aikanaan tuumin kun 745 keulalla ollut kolmas deeku räjähti

Tuli tuossa viime talvena sitte ostettua tuollainen - 94 vuoden 945 D24TIC+M46.
Varusteita ABS-jarrut, G80 lukkoperä, ilmastointi, kattokaiteet, harmaa täysnahkasisusta, irroitettava vetokoukku (ollut ainakin joskus

)
Alkuperäinen suunnitelma oli pistää lihoiksi mutta pienen tutkailun jälkeen muuttui ääni kellossa, auto oli toista vuorokautta seisonut paikallaan tuulessa ja tuiskeessa n. -20 pakkasessa kun kävelin sen luo, avasin oven ja hyppäsin sisälle. Avain virtalukkoon ja yhden hehkutuksen jälkeen deeku hörähti pyörimään

. Mitä nyt hetken kävi vajailla pytyillä kun ilmeisesti 5 ja 6 hehkut pimeänä kerta hetken päästä kävi nätisti kaikilla.
Ajelin lämpimäksi ja nesteet pysyi omissa osastoissaan eikä edes painetta tehnyt järjestelmään normaalia enempää, moottori on siis ainakin toistaiseksi ehjä

Ajoltaan varsin hyvä, ei lotise tahi pauku ja jämäkän oloinen kulkija, mitä nyt ratti vähän vinossa.
Yksi syy miksi auto oli mennyt hylkyyn edeltävällä omistajalla oli se kun ei jaksa oikein kunnolla lähteä liikkeelle, no ei varmasti kun kolmonen meni päälle ykkösvaiheen sijasta

korjaantui pakkilukkoa säätämällä toistaiseksi, korjattava/vaihdettava vivusto vielä.
Nosturilla käytin ja pohja kova, ainut mitä huomasin vikoja että etujarrulevyt aivan loppu ja takajarrusatulat jumissa.

Siinäpä ensi kohtaaminen pakkasessa.

Koeajulla.

Sisälle sulamaan jotta pääsee siivoamaan sisältä, oli aivan järkyttävän paskainen sisältä


Taakse vaihtanut edellinen omistaja kirkkailla vilkuilla olevat valot jo valmiiksi.

Kuskin penkki kirjaimellisesti räjähtänyt, pitää metsästää jostain parempi.

Konehuone suhteellisen siisti, ei ylimääräisiä virityksiä onneksi.

Ruosteiset peltivanteet vaihtui dragoihin ja ilme koheni heti.
Sitten mitä pitää tehdä että pääsee ajamaan.
Jarrulevyt eteen + palat, taakse satulat ja palat.
Tuulilasi vaihtoon.
Takaluukun kaasujouset vaihtoon ja kahvan kunnostus kun jumittaa.
Maskin vaihto ruudulliseen.
Kirkkaat vilkut myös eteen.
Kuskin penkki vaihtaa parempaan kunhan löytyisi.
Ilmastoinnin vuoto tukkia(hissukseen häviää aineet järjestelmästä)
Muutama sisustan muovi vaihtaa ehjään.
Ylimaalaus (konepellistä, etulokareista ja puskureista lakka irronnut sekä katossa pohjamaalia myöten naarmuja)
Nopeusmittari kuntoon.
Sisustan perusteellinen pesu, nyt vasta imuroitu.
Vaihdevivusto korjata/vaihtaa.
Pyörän suuntaus.
Hehkut vaihtoon.
Ja mitä tehty jo:
Absit korjattu (tinaus mittaristossa)
Repullinen polttimoita vaihdettu.
Syöttöä nostettu maltillisesti, oli tehtaan sinetti vielä pumpussa paikallaan.
Jatketaan kun keritään aina, tarkoitus ennen talvea olla ajussa
