Proturbo  Autodiagnoosi

Gs6-37dz b230

  • 19 Vastauksia
  • 5535 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Gs6-37dz b230
« : 09.10.2018, 14:44:01 »
Mitähän vaatii sovittaa kyseinen laatikko b230fk perään. Ruotsista saisi ainakin sovitteita laatikon ja moottorin väliin ja kytkinakselin jatkoholkin mutta mites kardaani meneekö m4x suoraan? Kytkimeksi SRE763 ja bemarin levy ja vauhtipyörä potta

Poissa Kasidomi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #1 : 18.10.2018, 14:31:14 »
740:en kardaani oli samalla hardy-laipan kiinnityksellä, eli sopii suoraan.
Kardiaania piti lyhentää muistaakseni luokkaa 20-30mm, jotta ei pohjannut. Kardaanin sai kyllä paikoilleen ilman muokkaustakin, jäi vaan aika tiukaksi sovitukseksi.

Ja vaatii tietysti volvon kytkinkopan siirron uuteen askiin ja sovitushitsauksen, boost tekee näitä, voin suositella.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2018, 16:40:31 kirjoittanut Kasidomi »

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #2 : 22.10.2018, 17:28:48 »
minä muistaakseni 40mm lyhensin kardaania. Tein uuden kannakkeen laatikolle ja vaihdekeppitelineen muokkasin vanhasta m47
Drop it, pop it and burn em!

Poissa skokk

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #3 : 17.09.2019, 21:47:32 »
B230 + po metallin vp + 4lap sintteri + -765 + gs6-37dz.
Outo nakutus tyhjäkäynnillä, kytkimen painaminen ei vaikuta asiaan vaan nakutus ehkä hieman jopa vahvistuu. Välillä taas ei kuulu mitään ja satunnaisesti nakutus vaihtuu ns. Molkotukseksi, joka kuuluu vain kabiinissa.
Tilannetta vaikeuttaa se että autolla ei pysty vielä ajamaan kun sitä ei ole säädetty juuri mitenkään, eli uskaltaakohan tuolla lähteä tienpäälle säätöajoa suorittamaan :-\
Kytkin kumminkin toimii niinkuin kuuluu ja auto liikkuu eteen ja taakse, mutta ääni vähän häiritsee ja etenkin kun sitä ei aina kuulu. :idiot2:

Edit. Autolla ajettu ja säädetty kadulla eli täyskaasuvetoja otettu jokunen eikä ääni ole muuttunut, sama molkotus kuulu ::) Sensijaan nakutus on loistanut poissaolollaan.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2019, 21:28:11 kirjoittanut skokk »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1024
  • www.vrcf.fi
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #4 : 18.09.2019, 21:16:34 »
Ootteko joutunu tunnelia muokkaamaan 700/900 sarjalaisissa kun asennettu 37dz?
Tänään tuli saksanmaalta ostettua kyseinen laatikko, joka tulee 606 perään ja paketti 745:seen.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa skokk

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #5 : 18.09.2019, 21:25:38 »
Ootteko joutunu tunnelia muokkaamaan 700/900 sarjalaisissa kun asennettu 37dz?
Tänään tuli saksanmaalta ostettua kyseinen laatikko, joka tulee 606 perään ja paketti 745:seen.

Suoraan menee, samoin iso 6v aski.
200srj kori onkin eri juttu.

Poissa Alvini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #6 : 15.01.2020, 17:12:26 »
Nostellaas vähän tätä ketjua kun ois itelläkin aikomus vaihtaa ysin AW71L otsikon askiin.

Jotakin tietoa asiasta löytyi ripoteltuna ympäri foorumia, mutta sen verran vähänlaisesti että muutama asia kiinnostas.

Keppiteline siirtäjineen on oman ymmärryksen mukaan helpohko askarrella M4x laatikoiden vehkeistä sopivaksi?

Mistä laatikon tukipalkki? Ruotsissa on tarjolla valmiita, mutta saako jonkun Volvon vaihteiston palkkia hyödynnettyä, vai täytyykö tehdä omavalmiste?

Muutoshitsaus onnistuu monessakin paikassa, joten se ei varmasti muodostu ongelmaksi. Lensu nyt varmaan ensimmäisenä mieleen tulis. Riittääkö kytkinakselin pituus tuon operaation jälkeen vai tarvitaanko jotain adapteria?

Tarkoitus ja suunnitelma ois teettää billettipyörä ja käyttää 765 asetelmaa, jos vaan tässä tuo ainut sponsori (lompakko) venyy.

Hardykiekollinen M90 kardaani löytyy, siitä saanee lyhennettyä passelin tuohon.

Getrageista löytyy FAQ mutta näistä ei, sen lisäksi että homma on muutenkin ensimmäistä kertaa itsellä työn alla, niin aikaisempaa kokemusta ei ole.

Kiitoks ja anteeksi  :D
« Viimeksi muokattu: 15.01.2020, 17:16:58 kirjoittanut Alvini »
Se liitää kellä on pirtua.

Poissa miro678

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #7 : 16.01.2020, 07:32:12 »
Mistä laatikon tukipalkki? Ruotsissa on tarjolla valmiita, mutta saako jonkun Volvon vaihteiston palkkia hyödynnettyä, vai täytyykö tehdä omavalmiste?


Aika pätevän olosia laatikon palkkeja myy ainakin mkm motorsport, mutta monet muokkaileet orkkis palkeista. Uusien reikien porailua ja ”kumitutteja” väliin, jollain voi olla fiksumpiakin vaihtoehtoja.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa silli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #8 : 16.01.2020, 09:27:09 »
m90 vakio palkki käy suoraan kun siirtää pohjan reijissä taakse päin. ja taitaa käydä automaatinkin palkki.
akselille löytyy jatkoholkki/silmälaakeri esim. lensulta

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #9 : 18.01.2020, 07:17:55 »
B230 + po metallin vp + 4lap sintteri + -765 + gs6-37dz.
Outo nakutus tyhjäkäynnillä, kytkimen painaminen ei vaikuta asiaan vaan nakutus ehkä hieman jopa vahvistuu. Välillä taas ei kuulu mitään ja satunnaisesti nakutus vaihtuu ns. Molkotukseksi, joka kuuluu vain kabiinissa.
Tilannetta vaikeuttaa se että autolla ei pysty vielä ajamaan kun sitä ei ole säädetty juuri mitenkään, eli uskaltaakohan tuolla lähteä tienpäälle säätöajoa suorittamaan :-\
Kytkin kumminkin toimii niinkuin kuuluu ja auto liikkuu eteen ja taakse, mutta ääni vähän häiritsee ja etenkin kun sitä ei aina kuulu. :idiot2:

Edit. Autolla ajettu ja säädetty kadulla eli täyskaasuvetoja otettu jokunen eikä ääni ole muuttunut, sama molkotus kuulu ::) Sensijaan nakutus on loistanut poissaolollaan.

Outo kolkatus jos voimistuu niin suosittelen käyttämään laatikon pois ja tarkistamaan levyn keskiön.

Mulla kävi niin että keskiön lämpökäsittely oli epäonnistunut tai materiaali jotain kuttaperkkaa ja alkoi kolisemaan (luulin painelaakeriksi) ja lopulta pyörähti poorissa.

Ja tietysti vaihteiston sisäänmenoakseli otti kipeää myös.


Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #10 : 18.01.2020, 18:21:22 »
Ja siitä nukutuksesta tuli mieleen,  kun kaveri laittoi e34 Bemariin sre765 asetelman, eikä sattunut olemaan hyllyssä kapeita rikkoja niin oli laittanu jotain korilevyjä tms. Jotka otti sitten laatikon kuoriin kiinni. Kyseessä m50 ja 5v zf. Hetken nakutteli mutta sitten "mystisesti" hiljeni  :D

Poissa jon1.tur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #11 : 28.01.2020, 03:07:42 »
Automaatin tukipalkkiin kävi nätisti kun teki tommosen telineen,m47 keppitelinettä myös hyödynnetty.







Poissa skokk

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #12 : 31.01.2020, 01:03:12 »
Outo kolkatus jos voimistuu niin suosittelen käyttämään laatikon pois ja tarkistamaan levyn keskiön.

Mulla kävi niin että keskiön lämpökäsittely oli epäonnistunut tai materiaali jotain kuttaperkkaa ja alkoi kolisemaan (luulin painelaakeriksi) ja lopulta pyörähti poorissa.

Ja tietysti vaihteiston sisäänmenoakseli otti kipeää myös.


Kuinka kauan kerkesit ajelemaan? Itse ajelin syksyllä tuolla useamman tuhannen ja sudittelu ja kytkinpommit olivat olennainen osa ajotapahtumaa, mutta tarkoitus olisi tässä talvella tarkistaa paikat. Hyvä huomio!

Tuossa muuten oma versio vaihteiston palkista, aihio m46 palkki jota myös siirretty yhdet pultinreijät taaemmas.



Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5411
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #13 : 31.01.2020, 11:16:51 »
Jäykällä sintterillä keskiön boorit kuluu katuajossa ja niitä joutuu vaihtamaan. Kevyellä kuormalla on koko ajan värinää ja boorit hakkaavat yhteen. Ainakin Ojennuksen keskiöt oli aiemmin sen verran väljällä sovituksella, ettei auttanu tilannetta.

Englantilaisessa olen 53DZ:n kanssa vaihtanut useita keskiöitä kulumisen takia ja myös yhden laatikon koska boori vaikutti niin kuluneelta. Onhan sillä tullut kilsojakin.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2020, 11:18:39 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 542
  • www.vrcf.fi
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #14 : 31.01.2020, 20:12:37 »
Sarlin mulle joskus sanoi, että vauhtipyörän tasopinnassa tai vaihteiston sovitushitsauksessa on heittoa, jos boorit tuhoutuu. Jousitettu antaa enemmän anteeksi.

Itse noista mitään tiedä, mutta Sarlinin luulisi tietävän.

Ja mulla kyllä oli vauhtipyörässä heittoa, joka oikaistiin. Nykyään toki myös jousitettu levy ja ei ongelmia. Toki myös pienet tehot, reilu 300hp. Ennen vähemmän, silti oli kytkinlevy melkeen pyörähtänyt, boorit aivan entiset.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2020, 20:24:01 kirjoittanut V70 2.5 »
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Sprinter 308 -98

 

Samppasport  Futurez