Niin, tuo G-liikekin vielä...prkl
Hyvä, että muistutit tuostakin, "mulugren"
Seuraava tositarina on valitettavasti varsin pitkä, mutta opettavainen.
Tapahtui kylläkin eräässä G-liikkeessä about 10v sitten, josta syystä ei ole ko. verkkokauppaakaan tarvinnut sotkeutua:
-vuosia sitten joulun alla piti saada (silloin vielä pikkupojallemme..) eräs lätkäpeli, kun niitä pelasivat netissä kavereineen
-ko. liikkeessä oli peli varsin asialliseen hintaan ja siellä sitten tehtiin myyjän avustuksella kaupat, kun oli kerrottu kenelle
ja miksi juuri tämä markkinoille tullut uusi peli ostetaan, oliskos hinta ollut jotain 70€ luokkaa, maksoin ostoksen kortilla...
-jouluaattona sitten pukinpaketit auki ja eikun pelaamaan, mutta suru oli suuri, kun peli olikin joku englanninkielinen versio
-kaikkea siinä sitten yriteltiin, mutta ei auttanut mikään, enlanninkielisenä oli ja pysyi
-onneksi talosta löytyy sen verran kielitaitoa, että pahimmasta selvittiin ja pääsi pelit hiukan alkuun mutta kyllä v*****i
pojan puolesta, kun kaverinsa kotimaisella pääsivät operoimaan kovalla tohinalla, kuten tuohon puuhaan kuuluukin..
Seuraavana ko. kaupan aukioloaikana sitten asioimaan ja vaihtamaan/palauttamaan:
Myyjä tietysti tunnetusti ihan kuutamolla asiasta -> nuori naispuolinen "myymäläPäällikkö" siihen mäkättämään:
-ei voi vaihtaa kun on avattu ja käytetty
-ei ole suomenkielistä versiota tarjota heillä lainkaan
-olisi pitänyt tietää ostaessa, että on enlanninkielinen (mistä & miten pakettia avaamatta ja peliä kokeilematta ?)
-tuon ikäisen peruskoululaisen pitäisi kuulemma hallita sen verran enkkua että selviää
-voitte tulostaa netistä suomenkieliset ohjeet, jos haluatte
Oltiin siinä sitten hiukan, että ei helvetti, ajattelahan tyttö-hyvä ihan ite, jos sulla olis tenavat joskus tuossa tilanteessa...
voitaisko asiasta keskustella liikkeen johtajan kanssa, vaikkei nyt ole kummoisesta summastakaan kyse
-tämä on liikkeemme kanta eikä se siitä miksikään muutu ja sitäpaitsi johtaja ei ole tavattavissa
Siltä seisomalta sitten paikalliseen ostariin ja sama peli ystävällisen ja ammattitaitoisen myyjän kanssa varmistettuna
suomenkielinen versio mukana kotiin ja poitsu pelaamaan täysillä. Tuo G:n enkkuversio jäi siis sekin meille.
Sitten astuikin varmaan se ns. "Karman laki" peliin:
Meni sitten jonkin verrankin aikaa, kun tuli G:n kuoressa kirje kotiin.
Siinä kerrottiin, että heillä ollut jokin tietojen siirto-ongelmaa pankkien suuntaan juuri tuolloin, kun me tuo peli ostettiin.
Tästä syystä ei tuota ostostani oltu veloitettu tilitäni, jonka olin kylläkin pannut merkillekin, mutta ajattelin sen johtuvan
jouluruuhkista tms.
Mukana oli maksulomake, jolla tuon summan voisi kätevästi maksaa heidän tililleen ja asia olisi sitten sillä selvä.
Tekstissä taisi olla jotain seuraamuksia maksun laiminlyömisestäkin..
Ai hitto, että voi ihmiselle tulla vähästä hyvä fiilis !!!
Kuvittelivat pöljät, että maksaisin epäkurantista tuotteesta sekä ala-arvosesta palvelusta ja vielä vapaaehtoisesti..
Päätin muikeasti mielessäni, että tämähän leikki katsotaan loppuun vaikka raastuvassa

Tulkoon hakemaan laadukkaan tuotteensa meiltä pois, kun tietävät osoitteenkin..
Tarkkaan en enää muista, mutta noita kirjeitä tipahteli aina ajoittain postlooraan varmaankin ainakin 1 - 1,5 vuoden ajan
ja sävy alkoi muuttua aina vain uhkaavammaksi.
Niitä tuli kesäaikaankin ja vaikutti, että joku kesätyttö oli niitä laitettu naputtelemaan, kun ns. allekirjoituksena oli aina joku
nuorehkolta vaikuttava naishenkilö.
Varmaan kokeilivat, josko joku pöhelö tarttuisi tuohon ja peloissaan maksaisi vaaditun summan.
Sitten se postailu loppui kuten loppui jo aiemmin asiointinikin ko. liikkeen kanssa.
Totesin jo tuolloin, että niin köyhäksi en itseäni päästä, että tarvisi kyseisen liikkeen kanssa koskaan asioida.
Kaikki tuotteet sen jälkeen olen hankkinut aivan muualta eikä ole hintapuolikaan ollut rasiteena, kun nyt tietää,
minkä liikkeiden kanssa on kannattavaa ja mukavaa asioida.
amen