Futurez  Kulkukoira

745 -89 B6304, myyty

  • 39 Vastauksia
  • 14870 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #15 : 06.10.2011, 22:53:22 »
Tiistaina pesin konehuoneen ja vaihdoin etusatuloihin mäntien tiivisterenkaat. Vanhat pölysuojat saivat olla paikoillaan, mitä sitä ehjiä ja hyviä vaihtamaan varsinkaan kun niitä ei ollut. Vaikka jumetus ei ollut kovin paha, olivat levyt jo silti sinisenä.

Tänään vaihdoin koneeseen öljyt ja suodattimen, tankkipumpun, takasatuloihin jarrunesteet ja raplasin takavalojen kanssa. Tilalle tuli ylimpien ruutujen pikkufiksin jälkeen uudemmat 960 valot. Vasemmassa valossa oli reikä yläruudun kulmassa, paikkasin sen risasta 240 valosta leikkaamallani palalla. Ei sitä äkkinäinen erota. Ei saanut sävyspraylla ihan kunnolla kiiltävää pintaa, liekö ottanut viime talvena kylmiä liikaa. Kuvat lopputuloksesta ja pari muuta eilisen miitin jälkimainingeissa.
Moottoriöljy oli ihan sen näköistä kuin ois 10tkm ajettu vaikka tonni on vasta takana. Voisi tehdä seuraavan öljynvaihdon ~5tkm kuluttua.

Boschin perus muovinen by-pass saatu haltuun eilen myös.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2011, 23:23:41 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #16 : 10.10.2011, 00:34:03 »
Lauantaina raaputtelin vanhat kalvot pois takaikkunoista. Olivat jo aikansa olleetkin, koska sivulaseissa olevien tekstien alla oli sävyä vielä jäljellä :P Hyvin lähtivät ilman kummoisia liimajäänteitä.

Eilen tein pikku pajotusta ja heppailin uutta peltiä pohjaan. Oikean helman reikä jäi vielä tekemättä, koska perinteisesti kaivelin esiin enemmän laitettavaa :) Maalin kuivumista odotellessa laitoin takapenkin alle kerroksen ja konttiin pari kerrosta SilentCoatia. Vaimeni takaa tulevat äänet hyvin. Pakoäänet vielä kuuluvat, mutta tilanne paranee kunhan saa vaimennettua konttia lisää ja kajarittomat pohjapaneelit.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #17 : 20.10.2011, 23:06:32 »
Uudemman 960 alapoikkituki sai rälläkkää, lekaa ja poraa. Istuu kivasti paikoilleen. Taaemmat reiät käyvät suoraan, etummaiset reiät on porattava. Lisäksi taaempiin kiinnikekohtiin tarvitsee noin 17mm korkeat holkit tuen ja tukivarrenkorvan väliin. Putsailin vähän ruosteita pois saumakohdista ja vedin vaan kotelosuojan päälle. Puhallettava ja maalattava jossain vaiheessa.

Ajettavuus muuttui odotetusti eli reagoi huomattavasti herkemmin ja tarkemmin ohjausliikkeisiin. Nyt tarttis alustaan oikeastaan enää uretaanit panhardille, 240 etuiskarit ja pätkästä säädettävät takaiskarit ennen kuin sen vie talviteloille.


« Viimeksi muokattu: 12.11.2020, 20:31:35 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #18 : 25.10.2011, 22:45:06 »
250 pitkä etupönttö vaihtui 420 pitkään ja äänet vaimenivat mukavasti. Eikä muita muutoksia tarvinnut tehdä kuin lyhentää akselinylitystä. Akseliin laitoin paikoilleen uuden käsijarruvaijerinpitimen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #19 : 14.12.2011, 20:35:47 »
Eipä ole hirveästi tapahtumaa ollut, enimmäkseen vielä seissyt paikoillaankin.
Viikonlopulla siirsin eturenkaat taakse, vaihdoin eteen tuoreemmat 205/50 kumit, eteen 22mm vakaajan 21-millisen tilalle ja taakse säädettävät iskarit. Parani meno kummasti. Tutun purkuautosta hommasin ehjät kontin pohjalevyt ja koirakalterin. Parempi olla koiraverkko kun rompetta kontissa kulkee aina kuitenkin. Maanantaina laitoin paikoilleen, vaimeni hyvin takaa tulevat äänet kun 3kpl kajareita poistui ja mikä tärkeintä, kontin ilme siistiytyi huomattavasti.

Vuodenvaihteen tienoilla ois aikomus käyttää muutoskatsastuksessa.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2011, 23:03:39 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #20 : 31.12.2011, 18:45:43 »
Viikolla tein pikku juttuja, kuten laitoin vakion ilmanputsarikotelon paikoilleen, 960 lämpömittarin mittaristoon samanlaisella patentilla kuin nopeusmittarinkin ja muuta pientä näpräystä. Lämpömittarin taustaa en alkanut vaihtamaan, joten erottuu harmaalla värillään mutta olkoot.

Lähikaioina ois tarkoitus tehdä muutoksia kalustoon ja tämä onkin vapaa lähtemään näpeistä heti kunhan vaan saan muutoskatsastettua. Tai voihan sen myydä muutostamattomanakin edukkaammin jos joku vaikka haluaa ahtaa ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #21 : 05.01.2012, 20:34:12 »
Tiistaina iltasella heppasin oikean helman reiän umpeen, sutasin epoksin pintaan ja koteloaineet sisään. Kuva 1 ja 2. Vähän heikkolaatuiset otokset vaan tuli.

Määräaikais- ja muutoskatsastus tuli suoritettua tänään hyväksytysti. Saapi ajella reilun vuoden ennen seuraavaa näyttökertaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304, manualisoitu
« Vastaus #22 : 18.02.2012, 02:21:38 »
Useampaan viikkoon ei ole juuri muuta tapahtumaa ollut kuin lumen kerääntyminen päälle, mitä nyt välillä vähän ajellut.

Suht saman välin ehti olemaan kaupankin. Koska ei ollut innokkaita ostajia, tuli mietittyä vähän pikku juttuja. Eilen töiden jälkeen tuli polkastua laatikko lattialle ja purkuautosta M90 tilalle kaikkineen. Lootan käytin auki jo aikaisemmin kolmosen tukiprikan hitsauksen takia ja kytkin näytti hyväkuntoiselta vauhtipyörän paria uraa lukuunottamatta. Kelpaa toistaiseksi. Ajokunnosta koeajettuun meni aikaa noin 6,5h eli ihan tarpeeksi. Aikaa sai palamaan kun tein startinkiinnikkeen loppuun(yhden hukannut ja toinen menossa käyttöön, joten alumiinipalasta sai helposti korvikkeen) ja nujusin aikani 960 kardaaninpuolikkaiden lukkoruuvin kanssa. Lähtihän se lopulta vingulla. Aikaansaatu reikä hitsihepillä umpeen. Vielä jäi pientä rassaamista sähköihin tälle päivälle, koska koetan saada automaatin ohjainboksin pois, jne.

Voi vaan todeta, että kulku ja hupikerroin nousi pari tasoa ylemmäs kertaheitolla. Senpä takia tuumasin ottaa pois myynnistä ja jatkaa jonkinlaista kehitystyötä. Aika näyttää mitä tapahtuu ::)

Alla pyörii nyt myyntipuolelta ostetut mustat Hydrat. Piti jotkut vanteet hankkia koska pellit siirtyivät lanssiin. Värjättävä nuo jossain vaiheessa uusiksi, jotta näyttäisivät muultakin kuin törkeältä :buck2:
« Viimeksi muokattu: 18.02.2012, 02:40:10 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304, manualisoitu
« Vastaus #23 : 18.02.2012, 18:33:39 »
Lootan boksin saikin pois ilman mitään operointeja, sen kuin otti vaan liittimestä irti. Kutospytyn puola hajosi juuri kun olin lähdössä liikenteeseen ja vaihdoin toisen tilalle. Muuten laitoin nippuun verhoilut ja nyt noin 60km ajettuna vaihdon jälkeen ilman komplikaatioita. Moottorinjohtosarjan vois vaihtaa joskus, jotta saa ylimääräiset piuhat pois konehuoneesta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B6304, manualisoitu
« Vastaus #24 : 18.02.2012, 20:18:14 »
Menee varmaan ihan kivasti tälläi talvisäässä vääntävällä koneella manuaalina :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304, manualisoitu
« Vastaus #25 : 18.02.2012, 20:46:46 »
Vois melkein sanoa, että pikkukaasulla ehkä turhankin herkästi on vetoa :P Lukkoperä ei tässäkään haittais yhtään. Paras pinta on kuiva asfaltti.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B6304, manualisoitu
« Vastaus #26 : 18.02.2012, 20:47:45 »
Vois melkein sanoa, että pikkukaasulla ehkä turhankin herkästi on vetoa :P Lukkoperä ei tässäkään haittais yhtään. Paras pinta on kuiva asfaltti.


Ei kai lukkoperää sentään....sehän rupeaa yliohjaamaan kamalasti talvisäässä  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304, manualisoitu
« Vastaus #27 : 18.02.2012, 21:08:07 »
Parempi se kuin että luisto on mitä sattuu toisen puolen ottaessa pitoja välillä. Ja tässä erityisesti on tullut todettua, ettei ilman lukkoa tällä koneella ole kovin erikoinen vetoauto talvikelissä. "Liikaa" alavääntöä kevyeen perään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B6304, manualisoitu
« Vastaus #28 : 18.02.2012, 21:13:11 »
Parempi se kuin että luisto on mitä sattuu toisen puolen ottaessa pitoja välillä. Ja tässä erityisesti on tullut todettua, ettei ilman lukkoa tällä koneella ole kovin erikoinen vetoauto talvikelissä. "Liikaa" alavääntöä kevyeen perään.


Yliohjautuvuus on  O0
sano virkavalta mitä hyvänsä ;)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #29 : 25.02.2012, 01:09:56 »
Uusi kone ois alullaan ja kai se ois kevään/alkukesän mittaan saatava toimintakuntoon.

Päälle 1,5v on hallussa ollut 3l lohko josta hitsautin kyljen halkeamat vesitilaan umpeen ja tasosta on otettu 0,7mm. Kanneksi tulee 2,5l koneen kansi samasta autosta kuin M90. Pikkasen siistin jo kanavia ja jätin torstaina odottamaan seetitöitä ja tason tarkastusta. Imukanavat teen loppuun kunhan saan kannen takaisin. Laakerit, yläkerran tiivistesarja, jakohihna, vesipumppu ja jäykemmät venttiilijouset on tilattu. Männänrenkaat ovat hallussa jo ennestään. Eilen annoin parin Solex 40 ADDHE runkoja kairattavaksi 48mm läppärungoiksi ja niille 45 imutorvet 48-millisiksi. Koneistutin kolme runkoa jo vajaa pari vuotta sitten, kaksi meni lopulta chopattuun ja yksi jäi jouten. Isommat suuttimet ovat olleet hallussa jo myös useamman kuukauden sitä varten, että paikallaan oleva konehan piti ahtaa.

Nokka-akseleiksi tulee hiotut 204hv 3l akseleista, sellaiset kuin sattuu suositus tulemaan kunhan päätän mihin suuntaan lähettää. Ajatuksissa luokkaa 1,5-2mm nostoa lisää, jne. Luultavasti Kylmäkosken erikoismoottori saa hoitaa homman. Nostimina pysyy hydrauliset, venttiilivarrenjatkeet vaan väliin ja hieman kairaa kannesta nostimen öljykanavaa ylöspäin. Kytkimeksi oletettavasti -618 SRE ja normaali dieselin M90 massalevy, koska sellaiselle yhdistelmälle vakiosta 850 vauhtipyörästä koneistettu on olemassa. Sen teetin 245:ttä varten alkujaan. Männistä joutuu hieman reunoilta ottamaan laelta pois, jottei mene liian lähelle kantta ja venakolojakin lienee hyvä syventää sekä pakopuolelle tehdä moiset. Pakosarjaksi 6-2-1, tarvittava materiaali on ollut nurkissa hyvän aikaa.

Semmosta pientä vaan.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2012, 01:11:35 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

KL-varaosat  Race.fi