Meillä vm. 2017 V90 ja webasto tekee vähän väliä tätä "ei voitu käynnistää varaustason vuoksi..." herjaa. Eikä kyllä oikeasti käynnistykkään. Autossa sisään mentäessä sama ilmoitus ja aivän jäässä koko auto. Lieneekö akku siis finaalissa? Hyvin kuitenkin lähtee käyntiin.
Näinpä luulisin tai laturi ei jaksa pukata riittävästi virtaa akkuun. Minun mielestä tuo Volvon tehdasakku on aika susi ja tutulla oli akun vaihdon jälkeen myös samaa ongelmaa, mutta se ilmeisesti varaustasot tms jää akun vaihdon jälkeen roikkumaan sinne järjestelmään joten sen takia kävi ilmaiseksi merkkiliikkeessä sen akun vaihdon vielä koodauttamassa ja toivottavasti tämän jälkeen ei ole ongelmia...
Meillä akun vaihdon jälkeen nuo VOC ja auton infotaulun herjat jäivät vaikken tuota akunvaihtoa koodauttanut. Ihan tismalleen samanlaisen sinne laitatin, mutta siis eri merkkiä... Kovilla pakkasilla ainakin lähti webasto joka kerta kiltisti käyntiin, ainoat pari ongelmaa olivat rouvalla, kun VOC ilmoitti ettei voinut käynnistää pysäköinti-ilmastointia.... Minä laitoin sen itse etänä päälle ja hyvin toimi. Onneksi tulee softapäivityksiä tuohon VOC nyt kevään aikana. Samalla käyttäjätunnuksella meillä ainakin on toiminut kahdelta puhelimelta siis yhtäaikaa eli siinä mielessä hieno ohjelmisto, että voi toista auttaa, jos jostain syystä on noita ohjelman kautta webaston käynnistymisongelmia tms.
Ihmeen herkkiä silti nämä nykydieselit noille virtahävikeille ja aika äkkiä (uudestakin) akusta lähtee pykäliä joten saa sitä herkistellä nyt pitkin talvea tuota akkua pikalaturillakin aina välillä